Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Δικαίως απογοητευμένοι παραμένουν οι γονείς παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη - Χωρίς καθόλου παράλληλη στήριξη πέντε μαθητές δημοτικού στη Ροδόπη
Μεσούσης της εκπαιδευτικής χρονιάς, τα κενά εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη δεν έχουν συμπληρωθεί. Το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό, καθώς από τη μία διαχρονικά οι κυβερνήσεις αργούν στην κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη, ενώ από την άλλη υπάρχει κι έλλειψη ενός ουσιαστικού σχεδίου για το πως τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη δεν θα χάνουν χρονιές, εξαιτίας της κρατικής αδιαφορίας.
Το πρόβλημα είναι πανελλαδικό, και ως πανελλαδικό φυσικά παρουσιάζεται και στο νομό Ροδόπης, στον οποίο προσπαθήσαμε να αποκτήσουμε μία καλύτερη εικόνα, επικοινωνώντας με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, καθώς και με τον πρόεδρο του συλλόγου ΔΑΔΔΑ ν. Ροδόπης Βαγγέλη Λαφτσή.
Ο κος Λαφτσής ήταν κατηγορηματικός: "Βιώνουμε την κοροϊδία σε όλο της το μεγαλείο. Φέτος η κυβέρνηση υποσχέθηκε ότι με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού θα έχουμε παράλληλη στήριξη. Αυτό τελικά επιτεύχθηκε αλλά στο 4-5% σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, ενώ μέχρι τα Χριστούγεννα γύρω στο 30-40% και μετά τα Χριστούγεννα είχαν υποσχεθεί ότι θα φέρουν εκπαιδευτικούς. Και τότε πήραν ένα άτομο, όχι στην παράλληλη στήριξη, αλλά στο τμήμα ένταξης".
Ο ίδιος βλέπει το πρόβλημα να είναι διαχρονικό και καταλήγει στο ότι "τελικά την πληρώνουν οι γονείς". "Φέτος μας δουλεύουν γιατί είπαν ότι θα έχουμε παράλληλη στήριξη από την πρώτη μέρα, αλλά αυτή ήταν σε πολύ μικρό ποσοστό. Τα λανσάρουν έτσι, αλλά επί του πραγματικού το θέμα είναι πολύ σοβαρό", καταλήγει.
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗ ΡΟΔΟΠΗ
Αναφορικά με το καθεστώς που ισχύει στη Ροδόπη, τα στοιχεία που αντλούμε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και τη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση, μας κατατοπίζουν λίγο καλύτερα.
Όσον αφορά στην Πρωτοβάθμια, εκεί απασχολούνται συνολικά 18 αναπληρωτές καθηγητές στην παράλληλη στήριξη, οι οποίοι ήρθαν φέτος σε τρεις χρονικά φάσεις. Υπάρχει υπόσχεση και για τέταρτη φάση, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει υλοποιηθεί. Το αρνητικό στοιχείο είναι πως σε τρία δημοτικά σχολεία του νομού, δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, με αποτέλεσμα συνολικά πέντε μαθητές δημοτικών σχολείων στη Ροδόπη να μην έχουν την απαραίτητη βοήθεια ούτε στο ελάχιστο.
Όσον αφορά στην Δευτεροβάθμια, εκεί απασχολούνται συνολικά 6 καθηγητές, κι επιμεριστικά: 4 φιλόλογοι, 1 φυσικός, 1 μαθηματικός. Όπως μας αναφέρουν από την διεύθυνση απαιτούνται άλλοι 3 τρεις καθηγητές, ώστε να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες, δηλαδή: 1 μαθηματικός, 1 φυσικός, 1 γεωλόγος. Από τους 6 υπάρχοντες καθηγητές, οι 5 ήρθαν σχετικά νωρίς, σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, ενώ σε άλλη φάση έγινε η μία επιπλέον προσθήκη.
Βεβαίως, το ζήτημα που έχουν αναδείξει πολλές φορές οι γονείς, είναι πως μερικοί εκπαιδευτικοί αναγκάζονται "να διχοτομούνται" σε δύο ή περισσότερους μαθητές, κι έτσι να μην επιτυγχάνονται τα δέοντα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΥΓΕΝΑΚΗ
Το θέμα είναι μείζον κι έχει φτάσει στα έδρανα της βουλής των Ελλήνων πολλές φορές. Τελευταία φορά, χθες μόλις, ο γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Αυγενάκης, ανέδειξε το ζήτημα με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, και τίτλο: "Στα “χαρτιά” παραμένει η παράλληλη στήριξη για τους δικαιούχους μαθητές".
Στην τοποθέτηση του πολιτικού επισημάνθηκε ότι "η παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα πρόγραμμα για παιδιά με ειδικές ανάγκες, οι οποίες απαιτούν ειδική αντιμετώπιση. Μέσω αυτής εξασφαλίζεται το δικαίωμα στη μάθηση αλλά και η ισότιμη μεταχείριση, με απώτερο σκοπό την ένταξη στο κοινωνικό σύνολο. Η δράση αυτή εντάσσεται στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής και του κράτους πρόνοιας γενικότερα". Σε άλλο σημείο του εγγράφου, ο κος Αυγενάκης ανέδειξε την χρονική καθυστέρηση:
"Παρόλο που έχουμε ήδη διανύσει το μέσον και παραπάνω της σχολικής χρονιάς, δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία πρόσληψη. Δυστυχώς τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα της κυβέρνησης στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας δείχνουν υποβάθμιση της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης, όμως, δεν λύνονται με θεωρίες και "αριστερά ευχολόγια", αλλά με έργα, σκληρή δουλειά και στοχευμένες δράσεις", ενώ καταληκτικά ζήτησε απαντήσεις από τον υπουργό για το πότε θα καλυφθούν τα κενά και ποια η πρόβλεψη για την επόμενη χρονιά.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News