Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
8 σχολεία της Κομοτηνής περιηγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο του μοναστηριακού συγκροτήματος Ληνού και την άγνωστη ιστορία του
Με ικανοποίηση και ελπιδοφόρα μηνύματα γιορτάστηκε η λήξη του εκπαιδευτικού έργου «Το Αϊτόβουνο» το απόγευμα της Τρίτης 30 Μαΐου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής. Πρόκειται για ένα έργο γνωριμίας των μαθητών με την ιστορία και το χώρο του Παπικίου Όρους, ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που πραγματοποιήθηκε με την επιστασία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ροδόπης.
Τα σχολεία που συμμετείχαν
Το πρόγραμμα αγκαλιάστηκε από τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και υλοποιήθηκε σε δύο σκέλη, το πρώτο στις σχολικές μονάδες και το δεύτερο στον αρχαιολογικό χώρο του μοναστηριακού συγκροτήματος Ληνού. Συνολικά συμμετείχαν 8 σχολεία της περιοχής, 1ο, 2ο , 3ο και 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο, Γυμνάσιο - Λύκειο Ξυλαγανής, Γυμνάσιο Νέας Καλλίστης και 3ο Πειραματικό ΓΕΛ Κομοτηνής.
Σκέψεις για επέκταση του έργου στη Θράκη
«Υπήρξε πολύ μεγάλη ανταπόκριση για ένα πιλοτικό πρόγραμμα και ειδικά για την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο η πρόσβαση του οποίου δεν είναι εύκολη», ανέφερε η αρχαιολόγος-μουσειολόγος Νάγια Δαλακούρα και συμπλήρωσε πως η ομαλή διεξαγωγή του έργου θα οδηγήσει του χρόνου στην επέκταση του στην γειτονική Ξάνθη.
«Μετά τα δύο χρόνια εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης υπήρχε μία εκρηκτική διάθεση δημιουργικότητας από τους μαθητές και τους καθηγητές τους» επεσήμανε η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ροδόπης Κατερίνα Σχοινά και συμπλήρωσε πως ευχής έργον θα είναι η συνέχιση της συνεργασίας και με κάποιον άλλο άγνωστο φορέα της τοπικής ιστορίας όπως ήταν το Παπίκιο Όρος.
Το πολυδιάστατο και πολυσύνθετο θέμα του βυζαντινού μοναχισμού αλλά και οι άγνωστες πτυχές του Παπικίου Όρους κατέστησαν το έργο απαιτητικό. Ωστόσο, οι μαθητές των σχολείων ξεπέρασαν τις προσδοκίες υπεύθυνων και καθηγητών δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δημιουργώντας διαδικτυακές εργασίες και ευφάνταστες κατασκευές από χαρτόνι και άλλα υλικά. Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε πως οι ίδιοι οι μαθητές κατά την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο ξενάγησαν τους γονείς τους.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News