Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Τα αποτελέσματα από έρευνα της PRORATA
Το ότι η εκπαιδευτική κοινότητα στην Ελλάδα διαφωνεί με την κυβερνητική πρόταση για «ζωντανή» μετάδοση των μαθημάτων, είναι πλέον γνωστό και έχει εκφραστεί από όλα τα συνδικαλιστικά όργανα. Πλέον όμως, η αντίθεση αυτή υπάρχει αποτυπωμένη και σε έρευνα που διενήργησε η εταιρία PRORATA σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δίκτυο Alfavita.gr.
Όπως προκύπτει από αυτή, το 91% των εκπαιδευτικών σίγουρα διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, ενώ το ίδιο ποσοστό πιστεύει πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών τους δεδομένων.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αρνητική, ενώ θεωρεί ότι στόχος του μέτρου είναι ο έλεγχος εκπαιδευτικών-μαθητών μέσω της αξιολόγησης.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αρνητική απέναντι στην απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, ενώ θεωρεί ότι η εφαρμογή του μέτρου έχει ως στόχο να «ελεγχθούν» οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μέσω της αξιολόγησης, αλλά και να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιριών που εμπορεύονται το σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό.
Το 87% εκτιμά επίσης πως σίγουρα υπάρχει ή μάλλον υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν και τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, ενώ το 81% πιστεύει πως η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες μπορεί να οδηγήσει σε μια «ανεπίσημη» αξιολόγηση.
Το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αναρτήθηκε από τις 27 έως τις 29 Μαΐου 2020 στο alfavita.gr, συμπλήρωσαν 2.350 εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με γεωγραφική κάλυψη στο σύνολο της επικράτειας. Στο ερώτημα αν υπάρχει κίνδυνος να υποβληθούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης μέσω της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων, το 55% των εκπαιδευτικών δήλωσε πως σίγουρα ναι, το 26% μάλλον ναι, το 11% μάλλον όχι και το 4% σίγουρα όχι. Επιπλέον, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτιμά ότι πίσω από την πρόθεση της κυβέρνησης να εφαρμοσθεί το live streaming στα σχολεία βρίσκεται η προσπάθεια να καθιερωθεί ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης αλλά και να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιριών που εμπορεύονται το σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό.
Ειδικότερα, το 62% των συμμετεχόντων πιστεύει μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση με την υλοποίηση του μέτρου στοχεύει στην εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων που σχετίζονται με τις εταιρίες που εμπορεύονται τον σχετικό εξοπλισμό και το 58% ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Το 22% των ερωτώμενων εκτιμά πως η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις τάξεις στοχεύει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών πρόσβασης των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω της πανδημίας και το 7% ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι να αναβαθμίσει ψηφιακά την εκπαιδευτική διαδικασία σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News