Τα όνειρά τους πραγματικότητα, με αρχή τις πανελλαδικές | xronos.gr
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΟΡΟΣΗΜΟ»

Τα όνειρά τους πραγματικότητα, με αρχή τις πανελλαδικές

29/08/19 - 10:00

Τέσσερις μαθητές μοιράζονται τις ιστορίες τους με τον «Χ», ο ιδρυτής του φροντιστηρίου Αθ. Λιπορδέζης κάνει μία σημαντική ανάγνωση για τις βάσεις

Κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα, με αρχή τις πανελλαδικές εξετάσεις. Πρόκειται για μαθητές του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ορόσημο». Ως νεοεισαχθέντες φοιτητές πλέον, μιλούν στον «Χ», μοιράζονται όνειρα και εμπειρίες, κι εξηγούν ότι – πάνω από όλα – με την καθοδήγηση του φροντιστηρίου, μπόρεσαν να χαράξουν τα πρώτα βήματα μίας πορείας που θα τους οδηγήσει σε ένα επιτυχημένο μέλλον και μία ευτυχισμένη επαγγελματική ζωή.

Τέσσερις μαθητές, τέσσερις ιστορίες
Στο Ηράκλειο Κρήτης, για πρώτη επιλογή το Φυσικό, μετακομίζει ο Ανδρέας Φωτιάδης. Ξεκίνησε να προετοιμάζεται από την Β’ Λυκείου και από νωρίς κατάλαβε ότι οι απαιτήσεις των πανελλαδικών είναι πολύ υψηλές, όπως λέει στον «Χ». Για την επιλογή του δηλώνει πως πάντα «με γοήτευσε το Φυσικό, όχι κυρίως για τις επιλογές στον εκπαιδευτικό τομέα, αλλά κυρίως για το πεδίο του ερευνητή». Ο μαθητής θέλει να μείνει στην Ελλάδα, αλλά δεν κρύβει πως «ίσως είναι αναπόφευκτο το εξωτερικό».

Ένα πολύ όμορφο μήνυμα στα παιδιά που δεν τα κατάφεραν, θέλει να περάσει μέσα από την εφημερίδα ο Αθανάσιος Φωλιάς. «Είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι, όμως η μάχη δεν κερδήθηκε, είναι στη μετέπειτα ζωή μας. Γι’ αυτό τα παιδιά που δεν πέρασαν στην πρώτη τους επιλογή, ή καθόλου, να ξέρουν ότι η αξία μας δεν βρίσκεται στους βαθμούς, αλλά την καθορίζουμε με τις πράξεις μας». Ο ίδιος πάντως είναι χαρούμενος γιατί τα κατάφερε στην πρώτη του επιλογή Φυσικοθεραπεία Θεσσαλονίκης. Δεν είχε κατασταλάξει από την αρχή που ήθελε να περάσει, αλλά «βοηθήθηκα πολύ από τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και τις ενημερώσεις που κάναμε στο φροντιστήριο». Έτσι, επέλεξε ένα ιατρικό επάγγελμα από το οποίο μπορεί να απαλύνει τον πόνο, ενώ συγχρόνως έχει καλή επαγγελματική αποκατάσταση, την οποία θα ψάξει στην Ελλάδα.

Μαζί του και η Χρύσα Σουσάμογλου, ετοιμάζει βαλίτσες για την Αθήνα, ως νεοεισαχθείσα φοιτήτρια Ιστορίας και Αρχαιολογίας, πρώτη της επιλογή, ενώ για αργότερα εξετάζει το εξωτερικό. Δεν είχε κατασταλάξει εξ αρχής στην σχολή, αλλά βρήκε αυτό που ήθελε στην συγκεκριμένη σχολή, που συνδυάζει τα φιλολογικά μαθήματα που τις άρεσαν στο φροντιστήριο και τις τέχνες που την γοητεύουν. Δεν κρύβει ότι η χρονιά ήταν δύσκολη ψυχολογικά, αλλά σε αυτό το ταξίδι «είχαμε φοβερούς συνοδοιπόρους τους ανθρώπους του φροντιστηρίου, που, εκτός από γνώσεις, μάς προσέφεραν πολλές εμπειρίες, εκδηλώσεις, πάρα πολλά πράγματα». «Είδαμε την μάθηση αλλιώς», προσθέτει με νόημα.

Θα εντρυφήσει στην Θεολογία στην Θεσσαλονίκη ο Γιάννης Γρηγοριάδης. Με ώριμο τόνο δηλώνει «η Θεολογία μού ανοίγει ένα νέο κλάδο για την διεύρυνση των πνευματικών αναζητήσεών μου και για να κατανοήσω λίγο περισσότερο πράγματα που είχα πάντα κατά νου, ευρισκόμενος ταυτόχρονα και στον χώρο της Εκκλησίας». Και ο ίδιος δηλώνει πως η χρονιά των πανελλαδικών ήταν απαιτητική, αλλά «το φροντιστήριο βοήθησε πάρα πολύ στην σημερινή μου επιτυχία. Εάν δεν είχαν συνεισφέρει όλοι αυτοί οι άνθρωποι για εμάς, δεν θα βρισκόμουν εδώ». Ως μελλοντικός απόφοιτος Θεολογίας θέλει να παραμείνει στην Ελλάδα.

Η ανάλυση του Αθ. Λιπορδέζη
Μία ανάλυση διαφορετική, που δεν είχε ακουστεί μέχρι σήμερα, δεν δίστασε να κάνει ο ιδρυτής του φροντιστηρίου Αθανάσιος Λιπορδέζης, μιλώντας στον «Χ». Αναφερόμενος στις φετινές εξετάσεις έκανε λόγο για «τραγικά πράγματα» και γνωστοποίησε κάποια στοιχεία. «Από τα Γενικά Λύκεια 1 στους 4 μπήκε στο πανεπιστήμιο με βαθμολογία κάτω από την βάση και από τα ΕΠΑΛ 4 στους 10 με βαθμούς κάτω από την βάση», είπε, μιλώντας για την ανάγκη να μπει ένα «όριο», καθώς «η πτώση των βάσεων στα πανεπιστήμια προβληματίζει».

Επικουρικά, ο κος Λιπορδέζης στάθηκε κατηγορηματικός ως προς την πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, χαρακτηρίζοντάς την «μεγάλο λάθος», διότι έτσι δημιουργήθηκαν «ισοδύναμα πανεπιστήμια με τεράστια απόκλιση βάσεων». Έφερε ως παράδειγμα την Γεωπονία, για να πει «έχουμε γεωπόνους πλέον με 5.000 μόρια και άλλους με 15.000 μόρια, αλλά το ίδιο πτυχίο», ενώ πρόσθεσε αντίστοιχα παραδείγματα για φιλολόγους, μαθηματικούς, κλπ. Διευκρίνισε, πάντως, πως οι μόνοι που δεν φταίνε είναι οι ίδιοι οι μαθητές, αλλά δήλωσε προβληματισμένος για τις συνέπειες που θα έχουν αυτές οι διαφορές των εισακτέων στην επιστημονική κατάρτισή τους, την γενικότερη μόρφωσή τους και την μετέπειτα πορεία τους.

«Κλειδί» η συμπλήρωση του μηχανογραφικού
Μέσα σε αυτό το «θολό» τοπίο, πάντως, «κλειδί» είναι η στρατηγική συμπλήρωση του μηχανογραφικού, που επιτρέπει στους μαθητές να εισαχθούν στις σχολές των επιλογών τους. Σχετικά ενημερώνει τον «Χ» η ιδιοκτήτρια του φροντιστηρίου Μαρία Λιπορδέζη. «Οι περισσότεροι μαθητές κάνοντας ορθά την συμπλήρωση του μηχανογραφικού μαζί μας, καθώς και με όλες τις συμβουλές από τα σεμινάρια που κάναμε εντός της χρονιάς, κατάφεραν να περάσουν στην πρώτη ή την δεύτερη επιλογή τους», εξήγησε.

Επίσης, ανέδειξε ένα «ευχάριστο» γεγονός, που έχει κάνει την εμφάνισή του τα τελευταία χρόνια, πως «πλέον ‘σπάνε’ τα στερεότυπα. Υπάρχουν παιδιά κατασταλαγμένα που επιλέγουν σχολές που μπορεί να µην είναι ευρέως γνωστές, και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχουν ψάξει ακριβώς τι θα κάνουν μέσα στην σχολή, ποιες οι επιλογές τους μετά από την σχολή κι έτσι έχουν αυξημένες πιθανότητες να πετύχουν στο μέλλον». Στο φροντιστήριο Ορόσηµο οι µαθητές έχουν λάβει αναλυτική ενηµέρωση για όλες τις σχολές πανελλαδικά κι έτσι μπορούν να κάνουν την καλύτερη δυνατή επιλογή, συνδυάζοντας αυτό που αγαπούν με την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr