Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
«Μάθετε ό,τι επιθυμείτε. Αν ωστόσο, δεν συμπεριφέρεστε με βάση αυτά που γνωρίζετε, η μόρφωσή σας θα είναι άχρηστη» Εισάγονται σε οποιοδήποτε πανεπιστημιακό ίδρυμα της ελληνικής επικράτειας μετέχοντας στις πανελλήνιες εξετάσεις, με την ποσόστωση του 0.5% και σπουδάζουν θεολογία ή μπορούν να ασκήσουν απευθείας καθήκοντα του ιμάμη Ρεπορτάζ Δήμητρα Συμεωνίδου
Μία διδαχή του προφήτη Μωάμεθ που λέει «Μάθετε ό,τι επιθυμείτε. Αν ωστόσο, δεν συμπεριφέρεστε με βάση αυτά που γνωρίζετε, η μόρφωσή σας θα είναι άχρηστη» επέλεξαν για να αποχαιρετίσουν τη σχολική ζωή και ειδικότερα τους δασκάλους τους και όλους όσους συνέβαλαν στην εκπαίδευσή τους οι 26 απόφοιτοι του μουσουλμανικού ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής. Σε μία ανοιχτή τελετή λήξης της χρονιάς και βράβευσης των αποφοίτων η Διεύθυνση του σχολείου παρουσίασε τη δουλειά που γίνεται στο εκπαιδευτήριο, η λειτουργία του οποίου διέπεται από θρησκευτικούς κανόνες, περάν όλων όσων ισχύουν σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας. Άλλωστε ακόμα και το πρόγραμμα μαθημάτων είναι διαφορετικά με την έννοια ότι σε αυτό υπάρχει και το θρησκευτικό μέρος, που περιέχει τη διδασκαλία του Κορανίου, της τουρκικής γλώσσας και λογοτεχνίας, των αραβικών, της ισλαμικής ιστορίας (αποτελούμενο από τα μαθήματα: ιστορία των προφητών, βίος του προφήτη Μωάμεθ και της εποχής των 4 Χαλίφηδων), των θρησκευτικών, της ερμηνείας του Κορανίου, του βίου του Προφήτη, του Ισλαμικού Δικαίου, μεθοδολογίας των λόγων του Προφήτη, της μεθοδολογίας του Ισλαμικού Δικαίου, των μαθημάτων για τα καθήκοντα του ιμάμη και των κηρυγμάτων.
ΜΗ ΛΗΣΜΟΝΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ
Στο χώρο του οικοτροφείου πίσω από το ΚΑΠΗ Κομοτηνής φιλοξενήθηκε η τελετή, όπου τους 26 μαθητές έσπευσαν να συγχαρούν συγγενείς και φίλοι, αλλά και επίσημοι, όπως ο μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή, ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Παύλος Δαμιανίδης, ο συντονιστής μειονοτικής εκπαίδευσης Νίκος Παπαγεωργίου και η Μαρία Βερβερίδου σύμβουλος του υπουργείου Εξωτερικών στην Ξάνθη. Ο διευθυντής του σχολείου Σαμπρί Μποσνάκ καλωσόρισε τους επισκέπτες κάνοντας γνωστό ότι μία τέτοια τελετή αποφοίτησης διοργανώνεται για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, γι’ αυτό, όπως είπε, «νοιώθουμε ταυτόχρονα ευτυχία γιατί τους απονέμουμε το πτυχίο τους, αλλά και μελαγχολία γιατί τους αποχωριζόμαστε». Η μεγαλύτερη συμβουλή που έδωσε στους 26 απόφοιτους είναι «να μην ξεχνάτε ότι «Ο πιο καλότυχος από εσάς, είναι αυτός που διδάσκεται και διδάσκει το Κοράνι» και να συνεχίσετε τη ζωή σας υπό το φως της γνώσης που λάβατε από εδώ. Με όποια τέχνη και αν ασχοληθείτε στο μέλλον, μη λησμονήσετε τις υπηρεσίες σας προς το Κοράνι, καθώς η υψίστη των υπηρεσιών που καλείσθε να προσφέρετε, είναι αυτή που θα προσφέρετε εις το όνομα του Θεού». Κλείνοντας το λόγο τους εξέφρασε την ελπίδα που ότι, «καθείς από εσάς θα μεγαλώσει για να εξελιχθεί σε ένα άτομο χρήσιμο για την πατρίδα, το έθνος, την οικογένειά του και τους δασκάλους του». Ένα αντικείμενο της καθημερινότητας όλων, το κινητό τηλέφωνο, χρησιμοποίησε ως παράδειγμα στην ομιλία του ο μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή. Με αυτό τον τρόπο θέλησε να εξηγήσει στους μαθητές ότι η τεχνολογία είναι απαραίτητη στις μέρες μας και χρήσιμη όταν αυτή χρησιμοποιείται σωστά.
Η ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Τους χαιρετισμούς της κεντρικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και ιδιαίτερα της ειδικής γραμματέως διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, μετέφερε στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ο συντονιστής μειονοτικής εκπαίδευσης Νίκος Παπαγεωργίου, σημειώνοντας ότι η μειονοτική εκπαίδευση είναι κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδος και γεωγραφικά υφίσταται και λειτουργεί στο χώρο της Θράκης. Ο ίδιος υπηρέτησε στο ιεροσπουδαστήριο τη δεκαετία του 1980 όταν τότε σε αυτό φοιτούσαν 150 μαθητές, ενώ σήμερα ξεπερνά τους 400 μαθητές. Ο κ. Παπαγεωργίου έκανε λόγο για ένα σχολείο σύγχρονο, που προσφέρει υψηλού επιπέδου μόρφωση στους μαθητές. Το σχολείο αποτελείται από γυμνάσιο και λύκειο και στο αναλυτικό του πρόγραμμα μαθημάτων υπάρχουν ακριβώς τα ίδια μαθήματα τα οποία υπάρχουν σε οποιοδήποτε γυμνάσιο και λύκειο της ελληνικής επικράτειας. Επιπλέον όμως στο πρόγραμμα του έχει τα μαθήματα ειδικότητας.
Μ? αυτό το πρόγραμμα, όπως ανέφερε ο κ. Παπαγεωργίου, «η πολιτεία δείχνει τη βούληση της, ώστε παιδιά με διαφορετικό θρήσκευμα να διδάσκονται και να μελετούν ελεύθερα την θρησκεία τους εκτελώντας τα θρησκευτικά τους καθήκοντα χωρίς κανένα περιορισμό». Οι μαθητές του ιεροσπουδαστηρίου μπορούν να εισαχθούν σε οποιοδήποτε πανεπιστημιακό ίδρυμα της ελληνικής επικράτειας μετέχοντας στις πανελλήνιες εξετάσεις, έχοντας ένα παραπάνω εφόδιο από τους χριστιανούς συνυποψήφιους τους, την ποσόστωση του 0.5%. Επιπλέον αν θέλουν να συνεχίσουν πάνω στην ειδικότητα τους, σπουδάζουν θεολογία κυρίως σε Αραβικές χώρες, ενώ αν κάποιος πάλι θέλει, μπορεί άμεσα τελειώνοντας το ιεροσπουδαστήριο να ασκήσει τα καθήκοντα του ιμάμη σε ένα οποιοδήποτε τέμενος της Θράκης.
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΟΣΑ ΜΑΘΑΜΕ
Νωρίτερα μαθητές και μαθήτριες του σχολείου ενδεδυμένοι κατάλληλα έψαλλαν αποσπάσματα του Κορανίου, διδαχές των προφητών του Ισλάμ, αλλά και απήγγειλαν ποιήματα αφιερωμένα στους εκπαιδευτικούς. Με την ομιλία της μαθήτριας Γκιουλσέν Χιουμέτ Αχμέτ η οποία απευθύνθηκε στο κοινό με λόγια συγκίνησης εκ μέρους και των 26 αποφοίτων. «Ένας αποχαιρετισμός συνοδεύεται πάντοτε από συναισθήματα θλίψης, λίγα δάκρυα και σκόρπιες προτάσεις. Ειδικά αν δεν έχει οριστεί ημερομηνία επανένωσης. Αγαπητοί μας δάσκαλοι, αξιότιμοι φιλοξενούμενοι, θα προσπαθήσω λοιπόν, με τις σκόρπιες αυτές προτάσεις, να εκφράσω τα συναισθήματα όλων των αποφοίτων της τελευταίας τάξης του λυκείου. Η σημερινή ημέρα είναι για εμάς μέρα αποχωρισμού. Βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας ζωής και στο τέλος των λυκειακών μας χρόνων!.. Από τα θρανία αυτά, που καθίσαμε ως παιδιά, σηκωνόμαστε τώρα ως ενήλικες. Δεν είναι εύκολο, πίσω μας αφήνουμε έξι ολόκληρα χρόνια. Μέσα στα έξι αυτά χρόνια υπάρχουν τα πάντα: οι χαρές μας, ο ενθουσιασμός μας, οι φόβοι μας, τα όνειρά μας, οι επιθυμίες μας, οι απευχές μας, οι καλές και οι κακές μας μέρες. Το ξύπνημα στην πρωϊνή ζεστασιά, το τρεμούλιασμα στο κρύο του χειμώνα, ο ιδρώτας κάτω από τον καλοκαιρινό ήλιο, τα προφορικά, τα γραπτά και η προετοιμασία, ήταν όλα τους τόσο δύσκολο! «Να τελειώσουμε και να απαλλαγούμε από όλα αυτά!» λέγαμε. Και ιδού, όλα αυτά τελειώνουν. Δεν είναι όμως μόνο το σχολείο που τελειώνει. Είναι και κάτι μέσα σε όλους. Τελειώνει λες, μια συνήθεια, ένα καθημερινό βίωμα όλων μας… τελείωσε.
Τελειώνουν τα θρανία που γράφαμε τραγούδια ή σκονάκια. Τελειώνει και αυτός ο πίνακας, που στεκόμασταν εμπρός του, την ώρα της προφορικής εξέτασης, τρέμοντας από την αγωνία, ο πίνακας όπου ζωγραφίζαμε ο ένας τη φιγούρα του άλλου. Τελειώνουν και οι φευγαλέοι ψίθυροι την ώρα των γραπτών εξετάσεων. Τελειώνουν οι φίλοι μας, με τους οποίους πλάι – πλάι, μοιραστήκαμε το γέλιο και το κλάμα. Τελειώνουν και οι καθηγητές μας. Κοιτώντας προς τα πίσω, τα μάτια μας δεν μπορούν παρά να βουρκώνουν. Θαρρείς και κάτι μας πνίγει. Θέλουμε κάτι να πούμε αλλά δυσκολευόμαστε, δεν μπορούμε να πούμε τίποτα! Ακριβώς όπως λέει και ο ποιητής: «Υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν περιγράφονται?»!
Οι μέρες ζεστασιάς που περάσαμε στους κόλπους αυτής της τεράστιας οικογένειας, αφήνουν πάνω μας το ίχνη τους? Έχουμε επίγνωση του χρέους μας να ευχαριστήσουμε τους γονείς και τους καθηγητές μας, που μας προετοίμαζαν επί έξι ολόκληρα χρόνια και που αγωνίζονταν να μας μάθουν κάτι..! Τώρα είναι η ώρα να εφαρμόσουμε στην πράξη αυτά που μας δίδαξαν οι καθηγητές μας! Αυτό αποτελεί ταυτόχρονα και το καλύτερο ευχαριστώ. Θα προσπαθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να σταθούμε αντάξιοι της προσπάθειας που έκαναν για εμάς». Ακολούθησε η βράβευση των 26 μαθητών και μαθητριών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News