Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Το ΔΠΘ ανακοίνωσε τη διοργάνωση συνεδρίου για την εκπαίδευση των μειονοτικών ομάδων
Την ώρα που το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ανακοινώνει τη διοργάνωση συνεδρίου με θέμα την εκπαίδευση των μειονοτικών ομάδων, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, απαντάει επίσημα και μέσω ανακοίνωσης για θέματα της μειονοτικής εκπαίδευσης. Τα δύο πανεπιστήμια διεκδικούν ρόλο στην εκπαίδευση της μειονότητας.
Ειδικότερα τη διοργάνωση συνεδρίου, που θα φιλοξενηθεί στην Κομοτηνή και θα έχει ως αντικείμενο την εκπαίδευση των μειονοτικών ομάδων, προγραμματίζει για τον προσεχή Μάιο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Την ανακοίνωση έκανε ο πρύτανης του Δ.Π.Θ., Αθανάσιος Καραμπίνης, κατά την πρώτη ημέρα του τριήμερου διεθνούς συνεδρίου για τους Πομάκους της Θράκης. Ο κ. Καραμπίνης προανήγγειλε τη διοργάνωση συνεδρίου για την εκπαίδευση των μειονοτικών ομάδων, επισημαίνοντας ότι «πέρα από εγωισμούς και οποιεσδήποτε αντίθετες απόψεις, να μπορέσουμε φανερά να ακούσουμε τις φωνές για το αν θα πρέπει να υπάρχει μειονοτική εκπαίδευση και τεκμηριωμένα και επιστημονικά να κάνουμε ένα πρόγραμμα για αυτούς τους ανθρώπους που παρατηρούμε ότι κατά καιρούς δεν έχουν αυτό που θα όφειλε η Πολιτεία να τους δώσει». Την ίδια ώρα με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα στον Τύπο τα οποία αφορούν τη σχέση του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης με τη μουσουλμανική μειονότητα Θράκης αλλά και τις γενικότερες σχέσεις με ακαδημαϊκά ιδρύματα της Τουρκίας, το ΑΠΘ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
1 Η ίδρυση Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης αφορά εσωτερική διοικητική αναδιοργάνωση του Τμήματος και θεσμοποίηση μιας ήδη υπάρχουσας γνωστικής περιοχής και όχι την ίδρυση νέου τμήματος. Ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης λειτουργούσε άτυπα από το 2011 και θεσμοθετήθηκε πρόσφατα. Τα μαθήματα του Τομέα προσφέρονται εδώ και τουλάχιστον 6 χρόνια από εκλεγμένα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος ή διδάσκοντες του ΠΔ 40780 που επιλέγονται σύμφωνα με τους κανόνες της ελληνικής νομοθεσίας και τις ακαδημαϊκές προδιαγραφές. Άλλωστε προσλήψεις νέων καθηγητών δεν έχουν γίνει στο ΑΠΘ από το 2010. Στο τρέχον εξάμηνο ένας καθηγητής προσφέρει μαθήματα Τουρκικής Γλώσσας στο Τμήμα. Πρόκειται για Έλληνα υπήκοο ο οποίος διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα και έχει στο παρελθόν συνεργαστεί με πολλά ΑΕΙ (ενδεικτικά Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και Πανεπιστήμιο Μακεδονίας). Δεν υφίσταται ούτε πρόβλεψη, ούτε επιθυμία για τη σύσταση ανεξάρτητου σχετικού τμήματος στην Παιδαγωγική Σχολή.
2 Η εισαγωγική κατεύθυνση μουσουλμανικών σπουδών αποτελεί επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο, μέρος του συνόλου του προγράμματος του Τμήματος Θεολογίας. Στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ λειτουργεί από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΦΕΚ ίδρυσης 6919-04-2016) με σκοπό: • Να προσφέρει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στο επιστημονικό πεδίο της μελέτης της θρησκείας και του πολιτισμού. • Να παρέχει τη δυνατότητα πανεπιστημιακής θεολογικής εκπαίδευσης σε μουσουλμάνους το θρήσκευμα, μέλλοντες εκπαιδευτικούς της Δυτικής Θράκης (σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν. 41152013 Ιεροδιδάσκαλοι της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και ενίσχυση της φοίτησης μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια σχολεία της Θράκης). • Να προσφέρει τη δυνατότητα σε όσους μη μουσουλμάνους ενδιαφερόμενους, πτυχιούχους και μη, οι οποίοι επιζητούν εξειδίκευση στις ισλαμικές σπουδές, να ενισχύσουν και να διευρύνουν τους μαθησιακούς και επαγγελματικούς τους προσανατολισμούς. Στη συγκεκριμένη Κατεύθυνση δεν διδάσκει κανείς Τούρκος πολίτης. Είναι όλοι Έλληνες πολίτες και όλοι (είτε μέλη ΔΕΠ του Τμήματος ή των υπολοίπων πανεπιστημίων της ημεδαπής έπειτα από ανάθεση, καθώς και οι διδάσκοντες με το ΠΔ 40780) προσλαμβάνονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας. Δεν υπάρχει συνεργασία για διδασκαλία με κανέναν καθηγητή ή Πανεπιστήμιο της Τουρκίας.
3 Το ΑΠΘ έχει αυτή τη στιγμή σε ισχύ συνεργασίες με 160 πανεπιστήμια του εξωτερικού, εκ των οποίων οι 6 αφορούν συνεργασίες με τουρκικά πανεπιστήμια. Οι συμφωνίες στοχεύουν στην ενίσχυση της ερευνητικής κυρίως συνεργασίας και προβλέπουν ολιγοήμερες ανταλλαγές διδασκόντων, φοιτητών, ερευνητών και προσωπικού αλλά όχι τη διδασκαλία μαθημάτων στα προγράμματα σπουδών του ΑΠΘ.
4 Το Κέντρο Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών του ΑΠΘ καταβάλλει προσπάθεια ώστε να προσφέρονται μαθήματα εκμάθησης όσο το δυνατό μεγαλύτερου αριθμού ξένων γλωσσών προς τους φοιτητές του Ιδρύματος. Στο πλαίσιο αυτό έχει διδαχθεί κατά καιρούς και η Τουρκική γλώσσα. Τελευταία φορά διδάχθηκε το εαρινό εξάμηνο του 2014.
5 Το ΑΠΘ έχει μακρόχρονη εμπειρία και σημαντική τεχνογνωσία σε θέματα μειονοτήτων και πολυπολιτισμικότητας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News