Ένα business plan για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης | xronos.gr
ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ένα business plan για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

25/07/17 - 11:00

Το business plan παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση και περιλαμβάνει τρεις άξονες:  Α) Μεταφορές – Logistics, Β) Τουριστική κίνηση,  Γ) Επιβατική κίνηση   

Εμπορικός είναι τελικά ο προσανατολισμός που θα πρέπει να πάρει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προκειμένου να καταστεί προσοδοφόρο και αυτό προκύπτει από το business plan που κατάρτισε κατόπιν εντολής του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, η εταιρία “Planning”. 


Το business plan παρουσιάστηκε στην Αλεξανδρούπολη σε μία εκδήλωση ανοικτή για το κοινό και όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Σταμάτης Ανδριανόπουλος, περιλαμβάνει τρεις άξονες: 


Α) Μεταφορές – Logistics - Β) Τουριστική κίνηση - Γ) Επιβατική κίνηση. 


Ο πρώτος άξονας –κατά τον κο Ανδριανόπουλο πάντα- είναι και ο βασικός αφού το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης διαθέτει πολλές και σημαντικές υποδομές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αφού εκτός από τον οργανωμένο προβλήτα του, διαθέτει πλησίον του και μία μεγάλη έκταση η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την εγκατάσταση υποδομών logistics. 


Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, το λιμάνι του Έβρου έχει μπει στο «μάτι» πολλών επενδυτών εντός και εκτός Ελλάδος και αποτελεί σήμερα το τρίτο πιο περιζήτητο λιμάνι της χώρας μετά από αυτά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. 
Ειρήσθω εν παρόδω, στην εκδήλωση της παρουσίασης επρόκειτο να είναι παρών και ο γενικός γραμματέας λιμενικής πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης, ο οποίος όμως ακύρωσε τη συμμετοχή του καθώς λόγω του σεισμού, έπρεπε να μεταβεί στην Κω. 


Ωστόσο στην επιστολή που κοινοποίησε και ανέγνωσε ενώπιον της ομήγυρης  ο πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας, διευκρίνισε πως δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ούτε και κανενός άλλου περιφερειακού λιμένα και δη με τον τρόπο που έγιναν οι «ιδιωτικοποιήσεις» των λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιά, δηλαδή με πώληση μετοχών. Ο τρόπος που θα εφαρμόζεται στο μέλλον θα αφορά μόνο την παραχώρηση υποδομών σε υποψήφιους επενδυτές, έναντι φυσικά ορισμένου αντιτίμου. 


Ο δεύτερος άξονας ανάπτυξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι ο τουριστικός αλλά από αυτόν πρέπει να εξαιρεθεί η κρουαζιέρα σύμφωνα πάντα με τον κο Ανδριανόπουλο. Για να στηρίξει αυτό το επιχείρημά του τόνισε ότι η κρουαζιέρα είναι ήδη αναπτυγμένη στο λιμάνι της Καβάλας, συνεπώς η αγορά δεν φτάνει για να «ταΐσει» ακόμη ένα λιμάνι σε τόσο μικρή απόσταση. 


Αντίθετα όμως, η αγορά στην οποία μπορεί να «ανοίξει» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το yachting δηλαδή η προσέλκυση ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, αν φυσικά κατασκευαστεί μαρίνα με τις απαιτούμενες παροχές προς τους ιδιοκτήτες των σκαφών. Οριοθέτησε μάλιστα τη μαρίνα στην «καρδιά» της παραλιακής λεωφόρου της Αλεξανδρούπολης, στο κάτω μέρος της πλατείας του Φάρου, ώστε οι επισκέπτες να έχουν άμεση πρόσβαση στο κέντρο της πόλης. 
Η επιβατική κίνηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης δεν είναι το δυνατό του σημείο εκτίμησε ο κος Ανδριανόπουλος και επιχειρηματολόγησε λέγοντας πως ούτως ή άλλως σε αυτό εκτελείται μόνο ένα επιβατικό δρομολόγιο (από και προς τη Σαμοθράκη), αλλά ακόμη και αν τα δρομολόγια αυξηθούν ή αν προστεθούν νέοι προορισμοί, πάλι τα μηνύματα δεν είναι θετικά. 


Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Χρήστος Δούκας χαρακτήρισε το business plan ως το πλέον χρήσιμο αναπτυξιακό εργαλείο του λιμανιού, το οποίο θα πάρει και την «πολιτική έγκριση» εντός των επόμενων δύο εβδομάδων. Αφού γίνει και αυτό, η εφαρμογή του θα ξεκινήσει άμεσα, είπε ο κος Δούκας, υπογραμμίζοντας ότι αυτό αποτελεί «εντολή του Αλέξη Τσίπρα».


Το ολοκληρωμένο και εγκεκριμένο business plan θα παρουσιαστεί ξανά στην Αλεξανδρούπολη σε εκδήλωση που θα γίνει μέσα στον Αύγουστο, παρόντος αυτή τη φορά του γενικού γραμματέα Χρήστου Λαμπρίδη. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr