Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Με αφορμή τις δηλώσεις του Χρ. Γιορδαμλή στο ράδιο Χρόνος 87.5fm - Τι απάντησε ο υφυπουργός
Ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Ιλχάν Αχμέτ με αφορμή και τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του συνδέσμου Βιομηχανιών Βιοτεχνιών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Χρήστου Γιορδαμλή στο ράδιο Χρόνος 87.5fm που χαρακτήρισε «ανέκδοτο» το σιδηρόδρομο της Θράκης, καταγγέλλοντας σιδηροδρομικό αποκλεισμό, κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών Νίκο Ταχιάο.
«Είναι καιρός να υλοποιηθεί το πόρισμα της Διακομματικής για την Θράκη και να πάψει να αποτελεί κενό γράμμα» επεσήμανε με την επίκαιρη ερώτησή του προς τον υφυπουργό, ο βουλευτής Ροδόπης με αφορμή το γεγονός ότι η Θράκη παραμένει χωρίς σιδηροδρομική διασύνδεση εδώ και πολλά χρόνια. Ο Ιλχάν Αχμέτ κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής τις πρόσφατες δηλώσεις του κου Γιορδαμλή στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο οποίος χαρακτήρισε ως «ανέκδοτο» τον σιδηρόδρομο στην Θράκη, που ναρκοθετεί την οικονομική της προοπτική και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της.
Παράλληλα, ο βουλευτής Ροδόπης χαρακτήρισε ως «απαράδεκτο, αντικοινωνικό, αντιαναπτυξιακό τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Θράκης από τον υπόλοιπο ηπειρωτικό χώρο, που αντιβαίνει στην κοινή λογική» σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει «επτά συνοριακές διόδους προς την Βουλγαρία και την Τουρκία, με τεράστιες βαλκανικές αγορές δίπλα της».
Θα επανέλθουν τα συχνά επιβατικά δρομολόγια στη Θράκη;
Από την πλευρά του υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών παραδέχθηκε ότι θα μπορούσε να προσυπογράψει τον πυρήνα του ερωτήματος αν ήταν ο ίδιος βουλευτής, αποδεχόμενος έτσι το πρόβλημα και τα ελλείμματα που διέπουν τις κυβερνητικές πολιτικές πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Ωστόσο, έθεσε ως προτεραιότητα της κυβέρνησης την προώθηση, αναβάθμιση, βελτίωση των χαρακτηριστικών και ηλεκτροδότηση της γραμμής από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο. «Αυτό σε συνδυασμό με ένα ακόμα έργο το οποίο είναι ώριμο για χρηματοδότηση και τρέχει αυτή τη στιγμή, το οποίο αφορά τη σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, τη βελτίωση της, καταλαβαίνετε ότι πραγματικά μπορεί να επιτρέψει να συνδεθεί η Θράκη με τους διαδρόμους εκείνους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν την εξαγωγική δραστηριότητα», επεσήμανε ο κος Ταχιάος.
Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης ανέφερε ότι αυτή πρόκειται να αναταχθεί από τον Στρυμόνα μέχρι το τέλος της.
«Αυτά είναι έργα τα οποία αποτελούν πρώτες προτεραιότητες και είναι ρεαλιστικές, για να επανέλθει ο σιδηρόδρομος στην Θράκη που προφανώς, δεν υποκαθίσταται από τα δρομολόγια των λεωφορείων τα οποία έχει βάλει η HellenicTrain για να αναπληρώνουν την απώλεια λόγω της διακοπής», είπε.
Σε ό,τι αφορά την σιδηροδρομική Εγνατία, υποστήριξε ότι υπάρχει διαγωνιστική διαδικασία για το τμήμα από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη για να συνδεθεί με την υπόλοιπη γραμμή «που γίνεται στα πλαίσια ανταγωνιστικού διαλόγου», χωρίς να είναι έτοιμος να ανακοινώσει, ωστόσο, το πώς θα προχωρήσει, αρκούμενος να πει ότι «αποτελεί κάτι το οποίο και η ίδια η αγορά θα έρθει να δώσει την απάντηση, γιατί είναι ένα έργο το οποίο θα μας δώσει στοιχεία για τη βιωσιμότητά του αυτή τη στιγμή σε σχέση με το πραγματικό του κόστος, μέσα από τις μελέτες που προκύπτουν από τον ανταγωνιστικό διάλογο».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News