14η Μαΐου: Η εκπαιδευτική κοινότητα τίμησε την απελευθέρωση της Θράκης

Από τη Δευτέρα 16 έως και το Σάββατο 21 Απριλίου 2012
Στο πλαίσιο της πολυεταιρικής σχολικής σύμπραξης Comenius με τίτλο «European Children On The Same Stage», πραγματοποιήθηκε η 6η συνάντηση του προγράμματος στο σχολείο C.E.I.P. Miguel de Cervantes, στην πόλη Ronda της Ισπανίας, από τη Δευτέρα 16 έως και το Σάββατο 21 Απριλίου 2012.

Η ελληνική αντιπροσωπία, αποτελούμενη από τις καθηγήτριες Άννα Γακίδου, Δόμνα Παντελίδου, Περσεφόνη Μαμούκαρη και Σοφία Σουβατζόγλου και τους μαθητές Εμμανουήλ Γκιουζελίδη και Νικόλαο Τσερκεζίδη, έφτασε στη Ronda το απόγευμα της Δευτέρας. Το πρωί της επόμενης μέρας έγινε η υποδοχή όλων των αντιπροσωπιών στο ισπανικό σχολείο. Ακολούθησε εκδήλωση με χαρακτηριστικά τραγούδια και χορούς από την Ανδαλουσία, ρυθμική γυμναστική και δραματοποιημένη παρουσίαση παραδοσιακών επαγγελμάτων της περιοχής από τους μαθητές του σχολείου, διάλειμμα για ένα τυπικό ισπανικό πρωινό και επίσκεψη σε πολλές τάξεις του σχολείου, εξαιρετικά διαφωτιστική για το ισπανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το απόγευμα έγιναν πρόβες από τους μαθητές όλων των αντιπροσωπιών για το θεατρικό έργο που επρόκειτο να παρουσιάσουν την επόμενη μέρα.
Την Τετάρτη 18 Απριλίου, οι καθηγητές των συμμετεχόντων σχολείων συναντήθηκαν και συζήτησαν για τους στόχους και την ημερομηνία υλοποίησης της τελευταίας συνάντησης. Στη συνέχεια, καθηγητές και μαθητές, επισκεφθήκαμε ένα γυμνάσιο – λύκειο της περιοχής, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση της δομής του ισπανικού εκπαιδευτικού συστήματος από τον διευθυντή του Ισπανικού σχολείου.

Ακολούθησε συζήτηση στη διάρκεια της οποίας επισημάνθηκαν διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Ιδιαίτερη μνεία έγινε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί λόγω μείωσης των μισθών τους και επιβολής επιπρόσθετης διοικητικής εργασίας που δεν ανήκει στα καθήκοντά τους. Ακολούθησε ξενάγηση σε ένα ιστορικής σημασίας οινοποιείο της περιοχής το οποίο υπήρξε μοναστήρι. Το απόγευμα της ίδιας μέρας παρουσιάστηκε στο θέατρο Vicente Espinel το θεατρικό έργο που ετοίμασαν οι μαθητές όλων των αντιπροσωπιών με τίτλο «One for all and all for one in Europe» και θέμα τα προβλήματα της εφηβικής ηλικίας. Οι μαθητές κάθε χώρας επέλεξαν και έγραψαν μόνοι τους γι’ αυτό που θεωρούσαν οι ίδιοι σημαντικότερο ζήτημα. Η ελληνική αντιπροσωπεία εστίασε στα προβλήματα που δημιουργούνται από την κακή χρήση των νέων τεχνολογιών και συγκεκριμένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στις διατροφικές διαταραχές που συχνά εμφανίζονται στην εφηβική ηλικία.
Το σύνολο των ημερών της εκπαιδευτικής επίσκεψης στο ισπανικό σχολείο ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητικό, τόσο για τους καθηγητές όσο και για τους μαθητές, που συμμετείχαν με άμεσα οφέλη που αφορούν στον εμπλουτισμό των γνώσεων (ξένες γλώσσες, ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά μοντέλα, ήθη έθιμα και πολιτισμό ξένων χωρών) και των εμπειριών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News