Έκτακτο: Νεκρός άνδρας εντοπίστηκε στον Ήφαιστο

Αδυνατεί να διενεργήσει τους απαραίτητους ελέγχους η Διεύθυνση Δασών Ν. Ροδόπης λόγω μειωμένων πιστώσεων στα καύσιμα Υπεραμύνθηκε των μέτρων που έχουν ληφθεί υπό την εποπτεία του ΥΠΕΚΑ, όπως η εφαρμογή του προγράμματος «Προστασία και αναβάθμιση Δασών 2012» και η καθιέρωση υπερωριακής εργασίας Σε έξαρση η λαθροϋλοτομία λόγω της οικονομικής κρίσης, παραδέχτηκε ο αν. υπουργός Περιβάλλοντος
Την ώρα που θα έπρεπε οι έλεγχοι εκ μέρους της Διεύθυνσης Δασών Ν. Ροδόπης να εντείνονται όσο πλησιάζει ο χειμώνας και φαινόμενα όπως αυτό της λαθροϋλοτομίας παρουσιάζει άνοδο, τα δασικά αυτοκίνητα παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης καυσίμων. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίζει η υπηρεσία του νομού μας, που καλείται με ελάχιστους πόρους να καλύψει εκατοντάδες χιλιόμετρων δασικών δρόμων για να ανακαλύψει τους παραβάτες των δασών. Το ενθαρρυντικό πάντως είναι ότι από τους μέχρι τώρα ελέγχους δεν έχουν διαπιστωθεί αυξημένες παραβάσεις λαθροϋλοτομίας, όπως επισήμανε στο «Χ» Μαρίνα Γκοτζαρίδου αν. προϊσταμένη Διεύθυνσης Δασών Ν. Ροδόπης, παρόλο που το φαινόμενο πανελλαδικά βρίσκεται σε έξαρση.

ΣΕ ΕΞΑΡΣΗ Η ΛΑΘΡΟΫΛΟΤΟΜΙΑ ΛΟΓΩ ΚΡΙΣΗΣ
Το γεγονός ότι λαθροϋλοτομία την τρέχουσα χρονιά βρίσκεται σε έξαρση λόγω της οικονομικής κρίσης το παραδέχτηκε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Σταύρος Καλαφάτης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς Θωμά Ψύρρα. Συγκεκριμένα είπε: «ότι το αδίκημα το 2012 βρίσκεται σε έξαρση λόγω της οικονομικής κρίσης». Βεβαίως, υπεραμύνθηκε των μέτρων που έχουν ληφθεί υπό την εποπτεία του ΥΠΕΚΑ, όπως η εφαρμογή του προγράμματος «Προστασία και αναβάθμιση Δασών 2012», η καθιέρωση υπερωριακής εργασίας έως τις 10 το βράδυ και τις Κυριακές, η καθιέρωση νυχτερινών περιπολιών με μέγιστη αξιοποίηση του προσωπικού.
ΟΙ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗ ΔΑΣΙΚΗ ΦΥΛΑΞΗ
Κατά τη δευτερολογία του, ο Θ. Ψύρρας πρότεινε: 1) να ενταθούν περαιτέρω οι έλεγχοι, 2) οι Διευθύνσεις Δασών να εποπτεύουν το έργο των Δασαρχείων, συνεισφέροντας σε μέσα και προσωπικό, 3) να αναλάβουν τη δασική φύλαξη οι 1500 αγροφύλακες, οι οποίοι μετά την ενσωμάτωση της Ελληνικής Αγροφυλακής στη Δασική Υπηρεσία έμειναν στην ουσία χωρίς αντικείμενο εργασίας», 4) να ενεργοποιηθούν οι πόροι που προβλέπονται από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου «Προστασία και αναβάθμιση Δασών 2012» για δράσεις που στοχεύουν στην βελτίωση των υποδομών για την πρόληψη της λαθροϋλοτόμησης και 5) να γίνει προσπάθεια να ενεργοποιηθεί ο εθελοντισμός και να γίνει γνωστό το νούμερο 1591 στο οποίο να καταγγέλλεται κάθε παράνομη υλοτόμηση». Τέλος, υπογράμμισε ότι «το υπουργείο οφείλει να δράσει άμεσα, διότι η χώρα κινδυνεύει με ευρωκαταδίκες για μη συμμόρφωση με τον Κανονισμό 995/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με «τη θέσπιση των υποχρεώσεων των φορέων εκμετάλλευσης που διαθέτουν ξυλεία και προϊόντα ξυλείας στην αγορά». Ο αναπληρωτής υπουργός συμφώνησε ότι «η προστασία των δασών οφείλει να διασφαλιστεί ως κόρη οφθαλμού και να τεθεί στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας». Χαρακτήρισε την λαθροϋλοτομία «άθλιο φαινόμενο που καταστρέφει το δασικό μας πλούτο» και δεσμεύτηκε για «ενδυνάμωση των ελέγχων. Ήδη αποστέλλονται εγκύκλιοι σε όλες τις υπηρεσίες για αναφορές των παραβατικών συμπεριφορών στην αστυνομία και την εισαγγελία».
ΕΝΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ, ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Στο νομό Ροδόπης οι έλεγχοι εκ μέρους της Διεύθυνσης Δασών εντείνονται ενόψει του χειμώνα και ενώ το προσωπικό επαρκεί γι’ αυτή τη δουλειά ωστόσο δεν επαρκούν τα καύσιμα. «Το προσωπικό επαρκεί, αλλά υπάρχει έλλειψη στη χρηματοδότηση των καυσίμων. Οι πιστώσεις είναι περιορισμένες για καύσιμα και οδοιπορικά», ανέφερε η αν. προϊσταμένη σημειώνοντας επίσης ότι «αυτό που απασχολεί την υπηρεσία είναι το όριο της χιλιομετρικής κατανάλωσης. Συγκεκριμένα εφόσον συμπληρωθούν τα 135 λίτρα βενζίνη ή πετρέλαιο το μήνα στο όχημα δεν υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω μετακίνησης. Γίνεται μία προσπάθεια εκ μέρους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ώστε να υπάρξει αύξηση των πιστώσεων για τα δασικά αυτοκίνητα κάποιους μήνες». Η κατάσταση αυτή εντείνεται από το γεγονός ότι ορισμένα οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα αφού δε διατίθενται κονδύλια για τη συντήρησή τους.
Δήμητρα Συμεωνίδου
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News