Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Στο επίκεντρο της στοχοθεσίας: Προσβασιμότητα ΑμεΑ, προσπελασιμότητα οχημάτων έκτακτης ανάγκης, αναβάθμιση λειτουργικότητας, διασφάλιση ισότητας στο επιχειρείν
Δεκατέσσερα χρόνια μετά την εφαρμογή κανονιστικής για την χρήση δημοσίου χώρου, ο Δήμος Κομοτηνής έθεσε σε δημόσια διαβούλευση, στην ηλεκτρονική του διεύθυνση, το νέο Σχέδιο Κανονισμού Κοινόχρηστων Χώρων με το οποίο οι αρμόδιοι αναζητούν την "χρυσή τομή" στη διαχείριση του κοινόχρηστου χώρου.
Ήταν αρχές Φεβρουαρίου όταν ο "Χ" κατέγραψε ιδιοκτήτες καταστημάτων σε πεζόδρομους, πεζοδρόμια, πλατείες της Κομοτηνής να αφαιρούν τις σταθερές τους κατασκευές.
Ο νέος νόμος περί χρήσης δημοσίου χώρου, άφησε τότε έντονα το αποτύπωμά του στην Κομοτηνή, καθώς - κατόπιν εισαγγελικής παρέμβασης - δόθηκε αρχικά οδηγία σε δύο επιχειρηματίες της Βενιζέλου να αφαιρέσουν τις κατασκευές τους, ενώ ακολούθησαν κι άλλοι επιχειρηματίες.
Πλέον, στα μέσα Ιουνίου, με κάποια καθυστέρηση σε σχέση με τις δεσμεύσεις, η νέα κανονιστική τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από Δευτέρα 11 Ιουνίου μέχρι και την Τετάρτη 20 Ιουνίου.
Ο καθένας (επιχειρηματίας, απλός δημότης κλπ) μπορεί να εκφράσει την γνώμη του. Η ισχύς της κανονιστικής απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία έγκρισής της από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης.
Αντικείμενο και σκοπός του Κανονισμού, σε πρώτο πλάνο η προσβασιμότητα ΑμεΑ
Αντικείμενο της νέας κανονιστικής πράξης είναι η καθιέρωση ενός πλαισίου γενικών προδιαγραφών και κανόνων που θα διέπει την παραχώρηση ή μη της χρήσης τμημάτων των πάσης φύσεως κοινοχρήστων χώρων του Δήμου Κομοτηνής, οι οποίοι θα δεσμεύουν τη διοίκηση του Δήμου, τις δημοτικές υπηρεσίες καθώς και τους χρήστες και εκμεταλλευτές αυτών. Σκοπός της κατάρτισης του παρόντος Κανονισμού είναι: Η διασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς διέλευσης των πεζών και δη των ΑμεΑ.
Η μη παρεμπόδιση της πρόσβασης οχημάτων έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κ.τ.λ.). Η μη παρεμπόδιση της ορατότητας και της ασφαλούς κυκλοφορίας των διερχόμενων οχημάτων Η αναβάθμιση της λειτουργικότητας και αισθητικής των παραχωρούμενων κοινόχρηστων χώρων με σεβασμό στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον και πάντως η μη υποβάθμισή της. Η διασφάλιση της ίσης και δίκαιης μεταχείρισης αιτημάτων παραχώρησης κοινόχρηστου χώρου ή άδειας χρήσης του, υπό συγκεκριμένους όρους. H αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του Δήμου Κομοτηνής. Η αναγκαιότητα να δοθεί ένα στίγμα αισθητικής και πολιτισμού τονώνοντας παράλληλα την επιχειρηματικότητα και την τοπική οικονομία.
Τί ισχύει με τα τραπεζοκαθίσματα σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια, πλατείες
Το καθοριζόμενο πλαίσιο γενικών κανόνων αποβλέπει και στην αξιοποίηση της θετικής συμβολής που μπορεί να έχει η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στη ζωντάνια, ασφάλεια και ελκυστικότητα των κοινόχρηστων χώρων της πόλης, εφόσον όμως παράλληλα διασφαλίζονται: Ο βασικός προορισμός των κοινόχρηστων χώρων και η ανεμπόδιστη χρήση τους από όλους τους πολίτες. Η προστασία των δομικών στοιχείων, της φύτευσης και του εξοπλισμού των κοινόχρηστων χώρων.
Άξιο αναφοράς είναι πως η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων από τους επαγγελματίες επιτρέπεται μόνο μετά την χορήγηση της σχετικής άδειας. Πριν εκδοθεί η άδεια, η κοινή χρήση κοινόχρηστου χώρου θεωρείται αυθαίρετη, ενώ υπάρχουν και σχετικές διατάξεις που καθορίζουν τα πρόστιμα περί αυθαίρετης κατάληψης. Τα "επίμαχα" 3μιση μέτρα έρχονται στο προσκήνιο με το Νέο Κανονισμό. Πρόκειται για το λόγο που πυροδότησε την όλη κατάσταση, μιας που στον πεζόδρομο της Βενιζέλου, συγκεκριμένα, η ανάπτυξη σταθερών κατασκευών είχε ως αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται ο ζωτικός χώρος διέλευσης δημοτών και οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Τα 3μιση μέτρα ισχύουν στις περιπτώσεις πεζοδρόμων όπου το πλάτος τους επιτρέπει την είσοδο οχημάτων έκτακτης ανάγκης, κι όχι σε όλους καθώς βάσει νόμου απαιτούνται στους πιο στενούς πεζοδρόμους 1μιση μέτρα για τους πεζούς. Στην Κανονιστική, πλην των γενικών διατάξεων, περιλαμβάνονται και ειδικότερες για τον κάθε πεζόδρομο της Κομοτηνής ξεχωριστά, τις πλατείες Ειρήνης και Αρχ. Χρυσάνθου, κι άλλα σημεία ενδιαφέροντος. Αλλαγές παρατηρούμε και στο πού μπορούν οι επιχειρηματίες να αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα, δηλαδή μόνο έμπροσθεν του καταστήματός τους και - σε περίπτωση που δεν λειτουργεί το εφαπτόμενο κατάστημα - κατόπιν σχετικής έγκρισης, και στην πρόσοψη του εφαπτόμενου. Άξια αναφοράς είναι και τα εξής: Η όδευση τυφλών πρέπει να παραμένει ελεύθερη τουλάχιστον 0,60μ. εκατέρωθεν αυτής.
Η παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου θα είναι πάντα σε απόσταση 1,60μ. από ποδηλατόδρομο. Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση τμήματος κοινοχρήστου χώρου μπροστά από ράμπες και σε απόσταση μικρότερη των 1,60 μ. από αυτές. Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση τμήματος κοινοχρήστου χώρου σε φυτεμένα παρτέρια πρασίνου. Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση οδοστρώματος για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων.
Οι καταστηματάρχες υποχρεούνται άμεσα και αζημίως να αποσύρουν με δική τους φροντίδα τα τραπεζοκαθίσματα ή εμπορεύματα και να παραχωρούν στο Δήμο τους κοινόχρηστους χώρους (πλατείες και πεζόδρομους) για την οργάνωση εκδηλώσεων από το Δήμο καθώς και καθιερωμένων θρησκευτικών ή επετειακών εκδηλώσεων (αποκριάτικη παρέλαση, περιφορά του Επιταφίου κλπ). Προς τούτο θα ειδοποιείται το σωματείο τους από το Δήμο είκοσι μέρες πριν από την εκδήλωση.
Κανονιστική 52 σελίδων
Η υπό δημόσια διαβούλευση Νέα Κανονιστική είναι 52 σελίδες. Αυτό σημαίνει πως γίνονται αναλυτικές αναφορές σε ό, τι αφορά την χρήση Δημοσίου Χώρου. Κοινόχρηστοι χώροι, τέλος (χρήματα), υπαίθριο εμπόριο, πλανόδιο υπαίθριο εμπόριο, στάσιμο υπαίθριο εμπόριο, άδειες χρήσης, ανάκληση άδειας, αυθαίρετη χρήση, καταστήματα ή επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, αστικός εξοπλισμός, επαγγελματικός εξοπλισμός, κι άλλα αναφέρονται σε αυτή.
Αναφέρονται επίσης οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες/αρχές, όπως και (αναλυτικά) η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου για εμπορεύματα, καθορισμό κοινοχρήστων χώρων για υπαίθριο εμπόριο, στάσιμο και πλανόδιο, καθορισμό χώρων για υπαίθρια διαφήμιση, περίπτερα, καθορισμός ζωνών-τέλους χρήσης, και άλλα. Τέλος, αναφέρονται πρόστιμα και κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε επιχειρηματίες και δημότες. Ειδική αναφορά χρήζει στο πρόστιμο αξίας 100 ευρώ (και δυνητικά αφαίρεση πινακίδων) σε οδηγούς που παρκάρουν σε κοινόχρηστους χώρους (πλατείες, πεζοδρόμους, πεζοδρόμια, χώρους πρασίνου κλπ.) και στις εξόδους αυτών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News