Κομοτηναία μας μαθαίνει το YouTube | xronos.gr
Η ΜΟΡΦΗ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΠΟΥ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Κομοτηναία μας μαθαίνει το YouTube

19/04/17 - 11:00

Η Μαριάνθη Κερτένη μας συστήνεται με το δικό της κανάλι στο Youtube, κι εξηγεί ότι "η τηλεόραση έχει πέσει πάρα πολύ τον τελευταίο καιρό, το μέλλον είναι στο ίντερνετ"

Μέρα με τη μέρα οι συνολικοί θεατές της τηλεόρασης μειώνονται, την ίδια στιγμή όμως οι ενεργοί χρήστες του YouTube αυξάνονται. Το ίντερνετ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και σιγά-σιγά φαίνεται να αντικαθιστά και την τηλεόραση. Φυσικά, οι γηραιότεροι ακόμη προτιμούν την τηλεόραση, αγνοώντας τις περισσότερες φορές την ύπαρξη του youtube. Παρόλα αυτά, οι νεότεροι γυρνούν την πλάτη στην τηλεόραση, παρακολουθώντας μόνο συγκεκριμένα προγράμματα.


Συγκεκριμένα, τη διεθνή τάση, που θέλει τους χρήστες του διαδικτύου να εξελίσσονται σε φανατικούς της κατανάλωσης διαδικτυακών βίντεο, ακολουθεί πιστά και η Ελλάδα. Σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα από την στατιστική εταιρεία TNS, είναι επιβεβαιωμένο πως το 82% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου επισκέπτεται το youtube το λιγότερο μια φορά το μήνα. Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, η κάλυψη του youtube μεγαλώνει σε όλα τα ηλικιακά γκρουπ.


Εκτός από τους θεατές του youtube, αυξάνονται και οι δημιουργοί βίντεο. Δημοσιογραφικές σελίδες, εταιρίες, επιχειρήσεις αποκτούν προφίλ, επώνυμοι όπως τραγουδιστές, μάγειρες, τηλεοπτικά πρόσωπα, και φυσικά όποιος άλλος επιθυμεί, καθώς το "άνοιγμα" ενός καναλιού είναι εντελώς δωρεάν.


Μια από τους εκατοντάδες χιλιάδες δημιουργούς βίντεο παγκοσμίως, είναι και η Μαριάνθη Κερτένη, φοιτήτρια στη Θεσσαλονίκη αλλά Κομοτηναία. Η Μαριάνθη διατηρεί και ανανεώνει συχνά το κανάλι της (που το βρίσκετε στο Marianthi Kerteni), με βίντεο της καθημερινότητας, που αφορούν κυρίως σε γυναικείο κοινό κι έχουν ποικίλη θεματολογία και στοιχεία χιούμορ. "Κάνω σχεδόν όλα τα είδη βίντεο και προσπαθώ να είναι αστεία. Και νομίζω πως το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό. Στην αρχή φυσικά και σκεφτόμουν τι θα έλεγε ο κόσμος, γιατί όλοι το βλέπουν ως κάτι διαφορετικό και πολλοί το σχολιάζουν αρνητικά", μας εξηγεί η φοιτήτρια για το πως ξεκίνησε αυτή την προσπάθεια, ενώ για τη συνέχεια και τις δυσκολίες προσθέτει πως "όσοι βλέπουν τα βίντεο μου λένε ότι σιγά-σιγά με τον καιρό βελτιώνομαι.

Επειδή όμως υπάρχουν εκατοντάδες youtubers είναι λίγο δύσκολο να ξεχωρίσεις. Για παράδειγμα, εγώ δεν έχω επαγγελματικό εξοπλισμό, όπως κάμερα, οπότε πολλές φορές ο κόσμος διστάζει να δει τα βίντεο". Η ίδια μας εξηγεί πως κάνει και κάποιες συνεργασίες, προκειμένου η σελίδα να γίνει πιο γνωστή, "για παράδειγμα με φιλοξένησε σε ένα επεισόδιο μια Αθηναία Youtuber κι αντίστοιχα την φιλοξένησα κι εγώ, ώστε ο κόσμος να μαθαίνει για το κανάλι".


Η διεργασία πίσω από τη δημιουργία ενός βίντεο δεν είναι τόσο απλή υπόθεση, καθώς "πρώτα γράφω το σενάριο, ώστε να υπάρχει ένα συγκεκριμένο θέμα. Στη συνέχεια, γυρίζω το βίντεο, που για να πετύχει μπορεί να χρειαστούν ακόμη και ...τέσσερις λήψεις. Μετά, έχει σειρά το μοντάζ, που ανάλογα με τον τύπο του βίντεο μπορεί να είναι ευκολότερο ή πιο δύσκολο. Για παράδειγμα, πρέπει να βάλεις μουσική, να κόψεις και να δέσεις τα βίντεο. Ένα βίντεο πέντε λεπτών, φυσικά και δεν έχει ...πέντε λεπτά γυρίσματος".
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τη Μαριάνθη, το διαδίκτυο σιγά-σιγά θα ξεπεράσει την τηλεόραση, που έχει περιορισμένο υλικό. "Πιστεύω ότι η τηλεόραση έχει πέσει πάρα πολύ τον τελευταίο καιρό και, αντίστοιχα, το ίντερνετ γενικά -κι όχι μόνο το youtube- είναι το μέλλον. Ήδη έχουν γίνει πολλοί περισσότεροι όσοι ανεβάζουν βίντεο αλλά και όσοι παρακολουθούν", καταλήγει.


Το αρνητικό είναι πως ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό από τους ανθρώπους που ανεβάζουν βίντεο, καταφέρνουν τα βίντεο να τους αποδώσουν έστω και το παραμικρό κέρδος. Παρόλα αυτά, ακόμη κι όταν δεν αποφέρει κανένα κέρδος, το YouTube πρόκειται για ένα εναλλακτικό χόμπι που έχει κάνει την εμφάνισή του τα τελευταία χρόνια.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr