Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Επιβεβαιώθηκε η δέσμευση του διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον "Χ" ότι στα μέσα Αυγούστου θα επαναλειτουργήσουν τα δρομολόγια
"Λευκός καπνός" φύσηξε από τις σιδηροδρομικές γραμμές της Κομοτηνής, με την πολυαναμενόμενη επιστροφή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας-Αλεξανδρούπολης, να επιστρέφει!
Το θέμα έχει παρακολουθήσει ο "Χ" από την αρχή του, όταν δηλαδή διεκόπη η σύνδεση, προκειμένου να γίνουν ποιοτικές παρεμβάσεις, ώστε τα δρομολόγια να διεξάγονται με ασφάλεια και χωρίς καθυστερήσεις.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
"Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από την Κυριακή 13 Αυγούστου 2017 επανέρχονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο τμήμα μεταξύ Δράμας – Αλεξανδρούπολης και αντίστροφα, που είχαν διακοπεί πριν ένα χρόνο περίπου λόγω των έργων που εκτελούσε στη γραμμή ο διαχειριστής της υποδομής (Ο.Σ.Ε.)", είναι η ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρία το προηγούμενο διάστημα και, όντως, το χρονοδιάγραμμα τηρήθηκε.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ "ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ" ΚΑΙ Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΠΟΥ ΤΗΡΗΘΗΚΕ
Στις 25 Σεπτεμβρίου 2016 σταμάτησαν να διέρχονται επιβατηγά τρένα από τους σταθμούς μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης, καθώς αυτό το κομμάτι του σιδηρόδρομου είχε κλείσει, με επίσημη ανακοίνωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ). Ο λόγος είναι η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας και να αποφεύγονται εκτός από τους κινδύνους και οι βραδυπορίες.
Όπως μας είχε βεβαιώσει ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης στα μέσα Ιουλίου, η σιδηροδρομική σύνδεση αναμενόταν να αποκατασταθεί στα μέσα Αυγούστου. Ο κος Πετράκης δεσμεύτηκε ότι τα λόγια του θα πάρουν "σάρκα και οστά" εντός χρονοδιαγράμματος και, πράγματι, η δέσμευση τηρήθηκε. Μάλιστα, ως καταληκτική ημερομηνία είχε δοθεί η 16η Αυγούστου, επομένως μπορούμε να πούμε πως, εκτός από εμπρόθεσμα, το έργο ολοκληρώθηκε και ...λίγο νωρίτερα.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο αφορά σε εξ ολοκλήρου παρέμβαση στη σιδηροδρομική γραμμή. Πιο συγκεκριμένα, η παλιά γραμμή ήταν πολύ επικίνδυνη και βρισκόταν σε πολύ κακή κατάσταση. Ακόμη και οι ράγες ήταν τόσο φθαρμένες που δεν 'γεννούσαν' καμιά σιγουριά για την σταθερότητα των τροχών πάνω σε αυτές. Έτσι, οι γραμμές αντικαταστάθηκαν συνολικά, όπως και όλη η υποδομή. Η χάραξη παραμένει ίδια, όμως τα υλικά είναι καινούργια.
Αναφορικά με την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου πρέπει να τονίσουμε πως εγγυάται μια διαδρομή ασφαλή και αξιόπιστη, δηλαδή ο επιβάτης δεν θα μπαίνει μέσα στο τρένο και θα έχει βραδυπορίες των πέντε και δέκα χιλιομέτρων.
Με τις παλιές ράγες, για λόγους ασφάλειας, σε μερικά σημεία το τρένο διερχόταν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, ενώ με τις νέες ράγες το τρένο μπορεί να καταφέρει το ανώτατο όριο της εμπορικής ταχύτητας των 80 χιλιομέτρων, με εγγυημένη ασφάλεια, σε όλο το μήκος της διαδρομής.
Βεβαίως, το γεγονός ότι θα αποφεύγονται οι βραδυπορίες στο τμήμα Δράμα-Αλεξανδρούπολη, δεν σημαίνει ότι θα αποφεύγονται ...στο σύνολο του σιδηροδρόμου, ο οποίος περνάει μεταξύ άλλων από Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αθήνα.
Αυτό διαπιστώσαμε και με τα μάτια μας, καθώς το χθεσινό δρομολόγιο από Αθήνα, κατέφτασε στην Κομοτηνή με μισή ώρα καθυστέρηση. Από την άλλη, αξίζει να σημειωθεί πως οι επιβάτες έχουν υποστεί κατά καιρούς πολύ μεγαλύτερες αποκλίσεις από τους καθορισμένους χρόνους, σε σχέση με τη χθεσινή, ενώ οι πληροφορίες θέλουν να μην έχει υπάρξει αντίστοιχη καθυστέρηση από τη στιγμή που αντικαταστάθηκαν οι ράγες.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News