Με σύμμαχο τις εκπτώσεις βρίσκει βηματισμό η αγορά | xronos.gr
Ο "Χ" ΣΤΟΝ ΠΑΛΜΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΒΓΑΖΕΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Με σύμμαχο τις εκπτώσεις βρίσκει βηματισμό η αγορά

11/07/17 - 11:00
q23423542346-1.jpg

"Παρότι παλιά ίσχυε το αντίθετο, πλέον το καλοκαίρι έχουμε καλύτερη κίνηση από τον χειμώνα", μας λέει ο κ. Χατζηαντωνίου

Δυστυχώς, το ταμείο είναι μείον κι ακόμη και οι εκπτώσεις αντί για δέλεαρ προς κατανάλωση έχουν "μεταμορφωθεί" σε απλά ποσοστά τα οποία και πάλι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα του πορτοφολιού, όπου κι ανάποδα να το γυρίσεις συνήθως αποδίδει σε αξία μόνο τον "καταθλιπτικό" ήχο των κερμάτων της κρίσης. 


Όπως κι αν έχει οι καλοκαιρινές εκπτώσεις ξεκίνησαν και φέτος στην Κομοτηνή, με την "επίσημη πρώτη" το πρωί της Δευτέρα 10 Ιουλίου. Κι όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε σε δυο άξονες: ότι το ρευστό είναι περιορισμένο και ότι όσο ποτέ άλλοτε πρέπει να στηρίξουμε την τοπική αγορά και τους ανθρώπους της διπλανής πόρτας.


ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ 
Δυο νεαροί επιχειρηματίες στη "μάχη" της αγοράς, οι Αναστάσιος Τσολάκης και Φίλιππος Χατζηαντωνίου. Και οι δυο στον ευρύτερο χώρο της ένδυσης, διαπιστώνουν ότι "εχθρός" δεν είναι άλλος παρά η αδυναμία στην κατανάλωση.


"Ξεκινάμε από τις βασικές εκπτώσεις του 20% και φτάνουμε μέχρι και σε μισή τιμή. Το δικό μου κατάστημα, επειδή εμπορεύομαι δερμάτινα είδη, δεν δουλεύει με μεγάλο ποσοστό κέρδους, ώστε να έχω μεγάλο περιθώριο στις εκπτώσεις, αλλά κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τους πελάτες", μας λέει ο κ. Τσολάκης, ενώ για το αν προσδοκά σε μεγαλύτερη κίνηση αυτές τις ημέρες δηλώνει ότι "νομίζω πως είναι πάνω κάτω τα ίδια (σε εκπτώσεις και μη). Από τότε που ξεκίνησαν τα capital controls και λίγο νωρίτερα, τα πράγματα είναι τα ίδια".


"Έχουμε από 25% ως 50%", διαπιστώνει ο κ. Χατζηαντωνίου κι εξηγεί ότι "η κίνηση τείνει να είναι καλύτερη το καλοκαίρι, παρά τον χειμώνα, ενώ παλιά ίσχυε το αντίθετο. Πιστεύω πως αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχουν πάγια έξοδα, όπως φροντιστήρια παιδιών, θέρμανση, και ο κόσμος κυκλοφορεί περισσότερο. Γενικά στις εκπτώσεις δεν υπάρχει άνοδος, αλλά είναι μια σταθερή μέτρια κατάσταση. Μερικές φορές, μάλιστα, είσαι καλύτερα σε δουλειά σε περιόδους που δεν υπάρχουν εκπτώσεις. Συνήθως βέβαια όχι. Αν σου μείνουν μερικά προϊόντα, αν δεν δελεάσεις δεν θα τα πάρει ο κόσμος. Γι' αυτό στο τέλος της σεζόν κάνουμε ακόμη πιο μεγάλες εκπτώσεις". Ο ίδιος επίσης τονίζει ότι "το ίντερνετ πάει καλά τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν είμαι σύμφωνος ότι στην επαρχία ο κόσμος θα πρέπει να ψωνίζει έτσι".


Μια ακόμη επιχειρηματίας σε ένδυση-υπόδηση η Ξανθίππη Ροδιάτη μας αναφέρει ότι "ξεκινάμε με 20% και θα δούμε, ανάλογα με τη δουλειά, αν θα το ανεβάσουμε. Επειδή το εμπόρευμα μας είναι καινούργιο, αυτό σημαίνει πως δεν έχουμε παλιό εμπόρευμα που να μπορεί να πάρει μεγάλη έκπτωση", και δίνει το μήνυμα πως "ο καθένας με τα χρήματά του κάνει ό, τι θέλει, κι εμείς το προσπαθούμε".


ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Από τις 10 Ιουλίου ως και τις 31 Αυγούστου θα λειτουργήσουν οι εκπτώσεις, κατά την επίσημη ενημέρωση του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, ενώ προαιρετικό θα είναι το άνοιγμα αυτή την Κυριακή 16 Ιουλίου και ώρες 11:00-15:00.


Επίσης, ο σύλλογος ενημέρωσε τους καταστηματάρχες ότι κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. 


Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου.


ΑΥΣΤΗΡΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ "ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ"
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. 


Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Ειδικότερα, για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.


ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΟΙΩΝΟΙ ΣΤΙΣ ΦΕΤΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Την έναρξη των εκπτώσεων σχολίασε και ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος μίλησε για μια κανονικότητα που ίσως αποδειχθεί ευεργετική. "Οι φετινές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν υπό «κανονικές» συνθήκες και χωρίς άμεσες μνημονιακές εκκρεμότητες, ως εκ τούτου ελπίζουμε να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην ελληνική αγορά. 


Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, κυμαίνονται συνήθως σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 7 δις ευρώ, που αναμένεται να δώσουν μια σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων με τη προϋπόθεση ότι τα αυξημένα νούμερα του τουρισμού, θα αποτυπωθούν με θετικά αποτελέσματα στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου. Στόχος μας μετά την κατά μ.ο. αύξηση 1,8% του κύκλου εργασιών στο σύνολο του λιανικού εμπορίου το καλοκαίρι του 2016, είναι να επιτύχουμε φέτος μια ακόμα αύξηση κοντά στα επίπεδα του 5% ", δήλωσε. 


Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι το στατιστικό στοιχείο που προδίδει αύξηση στον τζίρο το 2016 σε σχέση με το 2015, αν και η γενικότερη τάση ασφαλώς και είναι πτωτική. Πιο συγκεκριμένα, ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων τα τελευταία επτά χρόνια κυμαίνεται στα περίπου 7 δις ευρώ με χαμηλότερο τζίρο το καλοκαίρι του 2015 στα 6,8 δις ευρώ και υψηλότερο το 2014 στα 7,2 δις ευρώ. 


Η αύξηση του τζίρου το 2016 σε σύγκριση με το 2015 ήταν 1,8%, αλλά ο γενικός δείκτης των συνολικών απωλειών του κύκλου εργασιών του διμήνου Ιουλίου/Αυγούστου από το 2008 μέχρι σήμερα δείχνει μείωση κατά 33,6%. 


Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα παρακάτω στατιστικά:
• Η ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», κατέγραψε το 2016 άνοδο 9,5%, σε σύγκριση με το προβληματικό 2015, αλλά έχει από το 2008 συνολική μείωση -31,5%
• Η ομάδα «Έπιπλα, Ηλεκτρικά Είδη και οικιακός εξοπλισμός – Είδη νοικοκυριού», με αύξηση 6,7% το 2016, έχει τεράστιες συνολικές απώλειες που φτάνουν το 60%.
• Η ομάδα «Καύσιμα, λιπαντικά - Μεταφορές», είχαν μείωση -4,7% το 2016, κυρίως λόγω της πτώσης στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιμα, στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, αλλά με αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, στις οδικές μεταφορές και στις εγκαταστάσεις διοδίων. Οι συνολικές απώλειες τη περίοδο 2008-2016 καταγράφονται σε -34,3%.
• Η ομάδα «Φαρμακευτικά - καλλυντικά», με οριακή υποχώρηση και το 2016 κατά -0,7%, έχει συνολικές απώλειες οκταετίας -36,1%
• Η ομάδα «Βιβλία - χαρτικά», με αύξηση πέρυσι 7,6% και συνολικές απώλειες -29%.
• Η ομάδα «Τρόφιμα - ποτά», με οριακή αύξηση 0,6% και συνολική μείωση -31,1%.
•Η ομάδα «Μεγάλα καταστήματα τροφίμων» με αύξηση 1,4% το 2016 και μείωση από το 2008 μέχρι σήμερα -20,6%.
•Η ομάδα «Πολυκαταστήματα» με αύξηση πέρυσι 7,7% αλλά με συνολική μείωση τη περίοδο της κρίσης -39,9%.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr