Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Ευκαιρία το επόμενο δίμηνο για την τοπική αγορά να ανασάνει, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Στ. Πεχλεβάνη: «Είμαστε ήρωες στα καταστήματά μας με όλα όσα αντέχουμε»
Τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου ξεκίνησε η πρώτη μεγάλη εκπτωτική περίοδος, αυτή των χειμερινών εκπτώσεων για το 2023, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Να σημειωθεί πως οι παλιότερες ενδιάμεσες εκπτώσεις έχουν καταργηθεί, με τον εμπορικό κόσμο να εναποθέτει τις ελπίδες του για αύξηση του τζίρου του σ’ αυτό το εκπτωτικό δίμηνο.
Οι εκπτώσεις στην αγορά της Κομοτηνής κυμαίνονται από -20% έως -50%, με επιλεγμένους κωδικούς να φτάνουν και έως -60%, όπως μας ενημέρωσαν οι καταστηματάρχες. Φυσικά, κάθε κατάστημα ακολουθεί την δική του εκπτωτική πολιτική, με αρκετά καταστήματα να μην έχουν προχωρήσει ακόμα σε εκπτώσεις, την επίσημη πρώτη μέρα της λειτουργίας τους.
Όπως ενημέρωσε η Σταυρούλα Πεχλεβάνη, πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Ένδυσης & Υπόδησης Κομοτηνής και Περιφερείας, μιλώντας στο ράδιο χρόνος 87,5fm, «οι εκπτώσεις θα ξεκινήσουν με πιο χαμηλά ποσοστά και σε κάποιες περιπτώσεις θα φτάσουν ακόμα και 50-60%». Στόχος των καταστημάτων είναι να πουλήσουν το απόθεμα που τους έχει μείνει, ώστε μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να μπει καινούριο εμπόρευμα ενόψει της άνοιξης και του καλοκαιριού. Σύμφωνα με την πρόεδρο, ο κόσμος την περίοδο των εορτών επικεντρώθηκε σε απαραίτητα δώρα, κυρίως για τα παιδιά και σε είδη πρώτης ανάγκης. «Οι εκπτώσεις είναι ευκαιρία για τους καταναλωτές να δουν τις ανάγκες τους και να ψάξουν τις κατάλληλες προσφορές», είπε.
Επιστροφή σε μία «κανονικότητα»… όχι όμως αυτή των προηγούμενων ετών
Μπορεί τα ωράρια των καταστημάτων να έχουν επιστρέψει εδώ και καιρό και οι περιορισμοί των καταναλωτών, λόγω covid, να έχουν αρθεί, ωστόσο, η κατάσταση στα μαγαζιά κινείται με νωθρούς ρυθμούς. «Δεν θα έχουμε την κανονικότητα των προηγούμενων ετών», ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου και εξέφρασε την πίστη της πως το ερχόμενο δίμηνο είναι μία καλή ευκαιρία για τα μαγαζιά να ανασάνουν.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο των μεγάλων εταιριών και η ενσωμάτωση ειδών ένδυσης και υπόδησης σε σούπερ μάρκετ πιέζει σύμφωνα με την Στ. Πεχλεβάνη, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής. Σύμφωνα, με την πρόεδρο, όμως, δεν μπορεί να γίνει κάτι ως αποτρεπτική κίνηση. «Αυτή η κατάσταση μας πιέζει, από την άλλη, το θετικό είναι ότι ορισμένα προϊόντα δεν μπορούν να αγοραστούν από το διαδίκτυο, με τον καταναλωτή να σπεύδει στο κατάστημα» ανέφερε.
Οι μικρές πόλεις, όπως η Κομοτηνή, ενδείκνυνται για αγορές, σύμφωνα με την πρόεδρο. «Στο εμπόριο η συνέπεια είναι πολύ σημαντική ώστε να σε εμπιστευτεί ο πελάτης» ανέφερε και χαρακτήρισε ήρωες τους επαγγελματίες της περιοχής: «είμαστε ήρωες στα καταστήματά μας με όλα όσα αντέχουμε».
Εμπορικά καταστήματα: αναμένουν την στήριξη του κόσμου
Η Χρύσα Τσολακίδου, υπεύθυνη του καταστήματος My space-fashion store στην οδό Παρασίου, χαρακτήρισε τον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων για το 2022 «πτωτικό». Σχετικά με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων δήλωσε: «το ζητούμενο είναι να έχει δουλειά, αλλά δεν ξέρω αν οι καταναλωτές θα δείξουν το ενδιαφέρον που έδειχναν τα προηγούμενα χρόνια», αναλογιζόμενη την οικονομική στενότητα που επικρατεί στις τσέπες των Ελλήνων καταναλωτών.
«Περιμένουμε τον κόσμο να στηρίξει την τοπική αγορά» σημείωσε η υπεύθυνη του καταστήματος, ενώ αναφορά έκανε και στην μείωση του αγοραστικού κοινού που παρατηρεί. «Δυστυχώς για τα τοπικά καταστήματα, το εμπορικό κέντρο επεκτείνεται και οι καταναλωτές επιλέγουν μεγάλες αλυσίδες» είπε.
Η εκροή χρήματος το μεγάλο μειονέκτημα της πόλης
Τα καταστήματα της Κομοτηνής, εκτός των προβλημάτων που μαστίζουν εν γένει την ελληνική κοινωνία, έρχονται αντιμέτωπα και με την τάση των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι σπεύδουν για αγορές στις γειτονικές πόλεις της Τουρκίας.
Η Κεσσάνη και η Αδριανούπολη αποτελούν βασικές πόλεις, τις οποίες επιλέγουν οι Κομοτηναίοι και όχι μόνο, καταναλωτές. Οι χαμηλές τιμές που υπερτερούν, εξαιτίας των «στοκ» προϊόντων που έρχονται από μεγάλες αλυσίδες ρούχων της γειτονικής χώρας, έχουν ανάγει τις γειτονικές πόλεις σε καταναλωτικούς προορισμούς. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, αρκετά καταστήματα στην Κομοτηνή, πλην της ενεργειακής κρίσης και των ανατιμήσεων καλούνται να βρουν τρόπους να κρατήσουν την αγοραστική δύναμη της πόλης εντός των συνόρων.
Οι χειμωνιάτικες εκπτώσεις ξεκίνησαν με τους εμπόρους της πόλης να επιθυμούν την βελτίωση της ρευστότητάς τους και τους καταναλωτές να προσπαθούν να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους. Το σίγουρο είναι ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται με ενδιαφέρον, με τα αποτελέσματα του διμήνου να συνθέτουν την οικονομική εικόνα της αγοράς.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News