Θεματικό σαλόνι «τρόφιμα και ποτά» στην έκθεση «Θράκη 2012» | xronos.gr
ΜΕ ΙΔΕΕΣ ΣΤΗ ΧΘΕΣΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Θεματικό σαλόνι «τρόφιμα και ποτά» στην έκθεση «Θράκη 2012»

07/03/12 - 12:00

Μοιραστείτε το

Ο σχεδιασμός δράσεων για την προβολή και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ αποτέλεσε αντικείμενο σύσκεψης φορέων

Η διοργάνωση θεματικού σαλονιού «τρόφιμα και ποτά» στη φετινή έκθεση «Θράκη 2012» ήταν από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις, που έπεσαν στο τραπέζι του διαλόγου που διενεργήθηκε χθες στην Κομοτηνή στη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με θέμα τον «Σχεδιασμός δράσεων για την προβολή και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ». Στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή το μεσημέρι της Τρίτης έγινε η σύσκεψη, έπειτα από κάλεσμα της περιφερειακής επιτροπής πρωτογενούς τομέα, όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι των Ενώσεων Καταναλωτών, των Επιμελητηρίων Αν. Μακεδονίας και Θράκης, της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας, ομάδες παραγωγών, το Τοπικό Σύμφωνο Ροδόπης, υπηρεσιακοί παράγοντες, καθώς και περιφερειακοί σύμβουλοι. Κατά την διάρκεια αυτής συζητήθηκε ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει προσπάθεια, ώστε να αναδειχθούν τα τοπικά προϊόντα της Περιφέρειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη πρωτογενούς τομέα Γιώργο Ούστογλου, το «πως θα αλλάξουμε καταναλωτική συνείδηση, με την έννοια ότι εδώ στον τόπο που ζούμε, θα πρέπει αυτά που παράγουμε, πρωτίστως και να τα καταναλώνουμε».

Με προτάσεις στη συνάντηση στο ΔΕΚΑΜΑΘ

Την ένταξη ενός θεματικού σαλονιού αφιερωμένο στα τρόφιμα και τα ποτά στην φετινή έκθεση που θα γίνει τον Μάιο στην Κομοτηνή, πρότεινε στη συνεδρίαση ο πρόεδρος του ΔΕΚΑΜΑΘ Μιχάλης Ραγκούσης αφουγκραζόμενος την επιθυμία των επαγγελματιών – εκθετών να δουν κάτι διαφορετική στη φετινή διοργάνωση. «Εφόσον έχουμε ένα «προϊόν» στην περιφέρεια, που αφορά τα τρόφιμα και τα ποτά, μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε. Προτείνουμε να γίνει ένα μεγάλο σαλόνι για τρόφιμα-ποτά στην έκθεση Ανατολική Μακεδονία ? Θράκη 2012. Όταν λέμε σαλόνι, δεν θα αρκεστούμε στο να έρθουν οι επιχειρήσεις και να συμμετάσχουν απλά, αλλά θέλουμε να μπορέσουμε να το δέσουμε με παράλληλες εκδηλώσεις, όπως γευσιγνωσία, ενδεχομένως ένα φεστιβάλ τσίπουρου, μπύρας και κρασιού, ακόμα και να καλέσουμε περιοδικά που είναι εξειδικευμένα πάνω στο αντικείμενο ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη προώθηση. Αν μπούμε σε ένα πλάνο τρόφιμα-ποτά, νομίζω ότι θα υπάρξουν επιχειρήσεις από γειτονικές χώρες που θα ενδιαφερθούν γιατί θα είναι πιο συγκεκριμένο το αντικείμενο, ειδικά όταν ξέρουν ότι θα καλυφθεί από συγκεκριμένα περιοδικά, ότι θα υπάρχει γευσιγνωσία και βράβευση. 


Είναι πολύ σημαντικό για οποιονδήποτε παραγωγό το να έχει άλλη μια σφραγίδα στην ετικέτα του. Οπότε αν δώσουμε τέτοια προνόμια στους συμμετέχοντες είναι δεδομένο ότι θα έρθουν πιο εύκολα στην έκθεση μας», ανέφερε μιλώντας στο «Χ» ο κ. Ραγκούσης. Παράλληλα ο πρόεδρος του ΔΕΚΑΜΑΘ ενημέρωσε τους φορείς για το εκθεσιακό πρόγραμμα της ΔΕΘ για το έτος 2012, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει επιχειρηματικές αποστολές και συμμετοχή σε κλαδικές εκθέσεις στο εξωτερικό, όπως Αμερική, Αυστραλία, Κύπρο, Τουρκία, και χώρες της Βαλκανικής. 

Ιδέες κατέθεσε και ο Μελισσοκομικός Συνεταιρισμός Ν. Ροδόπης

Όμως και ο Μελισσοκομικός Συνεταιρισμός Ν. Ροδόπης θέλοντας να συμβάλλει στη συλλογική προσπάθεια για την προβολή και ανάδειξη των προϊόντων της περιφέρειάς μας πρότεινε στη συνάντηση συγκεκριμένες δράσεις: Συμμετοχή σε εκθέσεις εκτός και εντός της χώρας μας. (Alimentaria Anuga, Castronord, Γεύση & Ζωή, Agro Quality, IFDEX, Detrop, ΔΕΘ, κ.ά.). Κρίνοντας από την εμπειρία μας, η συμμετοχή σε εκθέσεις υπό την σκέπη της περιφέρειας, μεγιστοποιεί τα οφέλη. Στοχευμένες επιχειρηματικές αποστολές, σε αγορές με μεγάλη δυναμική στα ελληνικά προϊόντα, (Ιαπωνία, Σκανδιναβία, Αραβικές χώρες).  Δημιουργία εκθέσεων αγροτικών προϊόντων & υπηρεσιών της περιφέρειάς μας στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας, (Αθήνα, Μετρό ? Σύνταγμα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, κ.ά.). Δημιουργία μόνιμων εκθεσιακών χώρων μέσα στις ξενοδοχειακές μονάδες της περιφέρειάς μας και χρήση των τοπικών προϊόντων, (πρωϊνά γεύματα, παραδοσιακά πιάτα), με επισήμανση στα menu. Γιορτές αγροτικών προϊόντων κατά τόπους (μελιού, κρασιού, κερασιού, κλπ) με μεγαλύτερη προβολή και την συνεργασία της περιφέρειάς μας. 

Ημερίδες ενημέρωσης των καταναλωτών για τις θρεπτικές και ευεργετικές ιδιότητες των προϊόντων του τόπου μας. Δημιουργία θεματικών πάρκων (Μελισσοκομικό, Οικολογικό, κλπ). Φιλοξενία τηλεοπτικών εκπομπών μεγάλης τηλεθέασης, με στοχευμένη προβολή στα αγροτικά προϊόντα και την τουριστική ανάδειξη του τόπου μας.

Στην συνάντηση συζητήθηκε και το χρονοδιάγραμμα των συναντήσεων που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε περιφερειακή ενότητα με το ίδιο θέμα, ενώ τα συμπεράσματα της ήταν θετικά, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, τόσο για τους παραγωγούς, όσο και για τους καταναλωτές της Περιφέρειας. Σύμφωνα με τον κ. Ούστογλου η προσπάθεια της πρωτοβουλίας θα επικεντρωθεί ώστε «να “παντρευτεί” ο πρωτογενής τομέας με την τυποποίηση και με την εμπορία του προϊόντος, κάτι που εδώ στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ είναι σε νηπιακό στάδιο, παρόλο που έχουμε λαμπρά παραδείγματα από μεμονωμένους αγρότες και ομάδες παραγωγών που μπήκαν σ’ αυτήν την διαδικασία και έχουν πολύ καλά αποτελέσματα».

Δήμητρα Συμεωνίδου 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr