Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Ιδιοκτήτης φροντιστηρίου/μαθηματικός Σ. Λιπορδέζης: "Ένας δυνατός ψυχικά μαθητής απομακρύνει το άγχος"
Μια ακόμη καινοτομία εισάγει το φροντιστήριο Ορόσημο, με μάθημα ψυχολογίας! Ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου και μαθηματικός Σάκης Λιπορδέζης, οργάνωσε το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου, στις εγκαταστάσεις του φροντιστηρίου, το πρώτο μάθημα ψυχολογίας, αφιερωμένο σε μαθητές λυκείου, υπό την καθοδήγηση της ψυχολόγου Βιβής Πετμεζά. Οι αντιδράσεις μαθητών και γονέων ήταν θετικές, και οι μαθητές αντιλήφθηκαν ότι δεν υπάρχει λόγος να αγχώνονται στις εξετάσεις, καθώς το άγχος μπορεί να τους καταβάλει, με αποτέλεσμα να μην αποδώσουν βάσει των δυνατοτήτων τους. Ο Σάκης Λιπορδέζης επιθυμεί να καταστήσει αυτή την καινοτομία, μόνιμο μάθημα στο φροντιστήριο. Το ερχόμενο Σάββατο μάλιστα, ένα δίωρο μάθημα ψυχολογίας, αφιερώνεται αυτή τη φορά στους μαθητές γυμνασίου.
Για το μάθημα μας πληροφορεί σχετικά ο Σάκης Λιπορδέζης, ο οποίος κάνει ό,τι είναι δυνατό, προκειμένου οι μαθητές να είναι ψυχικά ήρεμοι και να αποδίδουν τα μέγιστα. "Το μάθημα δεν είναι διάλεξη, δηλαδή τα παιδιά δεν άκουσαν απλώς μια ομιλία, αλλά ήταν διαδραστικό. Τα παιδιά έλυσαν πολλές ασκήσεις και πάνω στις απαντήσεις που έδιναν, υπήρχαν συμπεράσματα από την ψυχολόγο", αναφέρει.
Για την αρνητική επίδραση του άγχους στον άνθρωπο μας διηγείται ένα προσωπικό βίωμα, τότε που ήταν φοιτητής κι έπρεπε να εξεταστεί προφορικά μπροστά στους καθηγητές του. Μπορεί να είχε διαβάσει ενδελεχώς, όμως όταν ήρθε η κρίσιμη στιγμή, τα βλέμματα των καθηγητών του τον "πάγωσαν". Κάτι τέτοιο θέλει να αποφύγει να συμβεί στους μαθητές του.
"Ένας άνθρωπος που είναι δυνατός ψυχικά συμπληρώνει διαφορετικά τις ασκήσεις από έναν που είναι απελπισμένος και κυριαρχείται από το άγχος", τονίζει ο καθηγητής, ο οποίος αναφέρει ...ποιητικά πως "έχουμε το γυμναστήριο για το σώμα, το σχολείο και το φροντιστήριο για το μυαλό, και τον ψυχολόγο για την ψυχή. Η δυνατή ψυχή απομακρύνει το άγχος και ενισχύει την αυτοπεποίθηση. Νιώθω ότι ανακάλυψα κάτι. Με τη γυμναστική γυμνάζουμε το σώμα, με τη διδασκαλία γυμνάζουμε το μυαλό, με τη ψυχολογία γυμνάζουμε την ψυχή, ώστε οι μαθητές να έχουν αυτοπεποίθηση στις δυνατότητές τους και αυτοκυριαρχία". Με συναίσθηση καθήκοντος, δεν θεωρεί το μάθημα ως καινοτομία, αλλά ως ...αργοπορία. "Πρακτικά δεν είναι καινοτομία, αλλά αργοπορία. Αργήσαμε, γιατί η δομή της κοινωνίας έχει αλλάξει και υπάρχουν μεγάλες διαταραχές σε κάθε οικογένεια. Γι' αυτό η εκγύμναση της ψυχής είναι σημαντικό ζήτημα", επισημαίνει, δείχνοντας έμμεσα την αφοσίωσή του στην ποιοτική μάθηση των παιδιών.
Τελικός στόχος είναι να υπάρξουν μετρήσιμα αποτελέσματα στις γραπτές εξετάσεις, κι αυτό θα διαπιστωθεί ακόμη και μετά το πρώτο μάθημα. Οι πρώτες αντιδράσεις μαθητών και γονέων είναι θετικές. Από τη μια οι μαθητές ρώτησαν πότε θα γίνει το δεύτερο μάθημα κι από την άλλη οι γονείς αναγνώρισαν πολλά από τα λάθη που έχουν κάνει στο παρελθόν ...αγχώνοντας άθελά τους τα παιδιά.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News