Φιλμογραφικά | xronos.gr
Ο Πληροφοριοδότης (The Departed) του Μάρτιν Σκορσέζε

Φιλμογραφικά

03/03/12 - 12:00
Filmografika_12.jpg

Μοιραστείτε το

«Φράνσις, είναι ένα έθνος γεμάτο με καρφιά!» Γράφει η Δανάη Παπαχριστοπούλου

Ο Μάρτιν Σκορσέζε επιστρέφει στα γνώριμα «στέκια» του, τις γκάνγκστερ ταινίες, δημιουργεί μια από τις καλύτερες ταινίες των 00’ και κερδίζει (επιτέλους) το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, ένα βραβείο που η Ακαδημία του χρωστούσε και το κοινό του περίμενε για περίπου τριάντα χρόνια! 
Τη «Μικρή Ιταλία» της Νέας Υόρκης και την ιταλική μαφία, που ήταν κύριο θέμα στα έργα της πρώιμης καριέρας του, αντικαθιστά εδώ η Βοστόνη και ο ιρλανδός μαφιόζος Φράνκ Κόστέλο. Επίσης, τον παλιό συνεργάτη του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, με τον οποίο συνεργάστηκε σε οκτώ ταινίες και συνέδεσε το όνομα και την καριέρα του σε μεγάλο βαθμό, διαδέχεται το πουλέν του Σκορσέζε, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, με τον οποίο έχει ήδη συνεργαστεί σε τέσσερις ταινίες. 

  

«Ο Πληροφοριοδότης» είναι  μια ιστορία για κλέφτες και αστυνόμους, για την επιχείρηση που σχεδιάζει το αστυνομικό τμήμα της Βοστόνης κατά της ιρλανδικής μαφίας και συγκεκριμένα κατά του Φρανκ Κοστέλο. Κεντρικά πρόσωπα είναι ο Μπιλ Κόστιγκαν και ο Κόλιν Σάλιβαν. Δυο άνδρες από φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους, με διαφορετικούς στόχους. Ο «καλός» Κόστιγκαν που βοηθά το έργο της αστυνομίας προσποιούμενος τον γκάνγκστερ, και ο «κακός» Σάλιβαν, που παρ? ότι εξέχων αστυνομικός, το μόνο που θέλει είναι να βοηθήσει τη μαφία. Όμως, αστυνόμος ή εγκληματίας «όταν είσαι αντιμέτωπος με ένα γεμάτο όπλο, ποια η διαφορά;».  Και τελικά, ποιος είναι πραγματικά ο αστυνομικός και ποιος ο εγκληματίας;
Παράλληλα, η ταινία αποτελεί την πιο πολιτική ταινία του σκηνοθέτη. Τα «καρφιά» είναι παντού και είναι πολλά. Όσο εξελίσσεται ο «πόλεμος» μεταξύ της αστυνομίας και του Κοστέλο, οι αποκαλύψεις που γίνονται δείχνουν ότι τελικά η διαφθορά φτάνει σε βαθιά επίπεδα και αγγίζει φαινομενικά διαφανείς και αδιάφθορους θεσμούς. Δεν υπάρχουν πλευρές. Δεν υπάρχει καλός και κακός. Υπάρχει μόνο το συμφέρον. 
Καλογυρισμένη ταινία δράσης από τον μετρ του είδους, με δυνατό σενάριο και ένα καστ γεμάτο αστέρες. Η επιστροφή του «βασιλιά» Σκορσέζε στο θρόνο του.

Σκηνοθέτης: Μάρτιν Σκορσέζε (1942-): 


Αμερικάνος σκηνοθέτης. Ένας από τους μεγαλύτερους και σημαντικότερους σκηνοθέτες εν ζωή. Ξεκίνησε την καριέρα του στα τέλη της δεκαετίας του 60? και σύντομα εξελίχθηκε σε «βασιλιά» των γκάνγκστερ ταινιών. Από την αρχή της καριέρας του συνεργάστηκε με το Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο οποίος έγινε το κινηματογραφικό alter ego του και η συνεργασία τριών δεκαετιών σημαδεύτηκε από ταινίες –σταθμούς στην προσωπική καριέρα των δύο καλλιτεχνών αλλά και στην ιστορία του κινηματογράφου. Μετά από πέντε υποψηφιότητες για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, κατάφερε να κατακτήσει το χρυσό αγαλματάκι το 2006 για την ταινία «Ο Πληροφοριοδότης». Γνωστές του ταινίες είναι: «Κακόφημοι Δρόμοι» (1973),   «Ο Ταξιτζής» (1976), «Οργισμένο Είδωλο» (1980), «Τα Καλά Παιδιά» (1990).


Υπόθεση: Τρεις άνδρες. Ο Φρανκ Κοστέλο, ιρλανδός μαφιόζος, ο Κόλιν Σάλιβαν, άρτι αποφοιτήσας από τις ακαδημίες της αστυνομίας και προστατευόμενος του Κοστέλο, και ο Μπίλι Κόστιγκαν, αποτυχημένος εκπαιδευόμενος αστυνομικός.  Στο αστυνομικό τμήμα της Βοστόνης στήνεται επιχείρηση σύλληψης του Κοστέλο και ο νεαρός Κόστιγκαν προσλαμβάνεται ως μυστικός πράκτορας, με αποστολή του να διεισδύσει στη συμμορία του Κοστέλο και να παρέχει πληροφορίες. Ο Σάλιβαν, εντεταλμένος του Κοστέλο αποκαλύπτει συστηματικά όλα τα σχέδια της αστυνομίας. Οι πληροφορίες διαρρέουν συνεχώς και από τις δύο πλευρές και οι δύο άνδρες καταλαβαίνουν την επικίνδυνη θέση τους. Είναι, όμως, πρόθυμοι να προδώσουν τους συνεργάτες τους;

Πληροφορίες:
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Σκορσέζε
Σενάριο: Γουίλιαμ Μόναχαν
Πρωταγωνιστές: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Ματ Ντέιμον, Τζακ Νίκολσον, Μαρκ Γουόλμπεργκ
Έτος Παραγωγής: 2006

Βραβεία :
Κέρδισε 4 βραβεία Όσκαρ:
•Καλύτερης Ταινίας
?Σκηνοθεσίας
?Μοντάζ
?Διασκευασμένου Σεναρίου

Ήταν υποψήφιο και για το 
Όσκαρ Β? Ανδρικού Ρόλου

Παραλειπόμενα: 
? Πολλά κομμάτια του ρόλου του Τζακ Νίκολσον αποτελούν αυτοσχεδιασμό. Ο ηθοποιός αφέθηκε ελεύθερος για να αποδοθεί καλύτερα ο απρόβλεπτος χαρακτήρας του και να επιταθεί η δραματική ένταση.  
? Παρ? όλο που η υπόθεση διαδραματίζεται στη Βοστώνη, το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων έγινε στη Νέα Υόρκη για οικονομικούς και φορολογικούς λόγους.
? Ο Τζακ Νίκολσον φοράει σε όλη τη διάρκεια της ταινίας το καπέλο των New York Yankees, καθώς αρνήθηκε να φορέσει αυτό των Boston Red Sox.
? Η ταινία αποτελεί ριμέικ της ασιατικής (από το Χονγκ Κονγκ) «Internal Affairs» (Ο Άνθρωπος του Νόμου) του 2002.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr