Ψάχνουν «σωσίβιο» για τον κάθετο άξονα και τους απλήρωτους εργαζόμενους | xronos.gr
ΔΙΑΛΥΘΗΚΕ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΟΧΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΙΟΝΙΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ»

Ψάχνουν «σωσίβιο» για τον κάθετο άξονα και τους απλήρωτους εργαζόμενους

24/01/13 - 0:00
223423423542365 (21)_0.jpg

Μοιραστείτε το

Στην Κομοτηνή μεταβαίνει σήμερα εκτάκτως ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε.  Παρασκευάς Σαββαΐδης, προκειμένου να συναντηθεί με τον περιφερειάρχη και αντιπροσωπεία των απλήρωτων επί 9 μήνες εργαζομένων Οι αρνητικές εξελίξεις στον ελληνοβουλγαρικό κάθετο άξονα στη Ροδόπη φαίνεται να συμπαρασύρουν αρνητικά και τις εξελίξεις στον κάθετο άξονας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο-Ορμένιο, τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες, αφού στον ίδιο όμιλο με τον Ιόνιο Κατασκευαστική ανήκει και η κατασκευάστρια εταιρία ΑΕΓΕΚ στο έργο του Έβρου Ρεπορτάζ Δήμητρα Συμεωνίδου

Ήταν Οκτώβριος του 2012 όταν οικονομικές εφημερίδες έγραφαν περί της αναζήτησης «σωσιβίου» προκειμένου να σωθεί οικονομικά ο πάλαι ποτέ κραταιός κατασκευαστικός όμιλος του Γ. Μαρούλη, που περιλαμβάνει περί τις 10 εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Ιόνιος Κατασκευαστική, η εταιρεία κατασκευής του ελληνοβουλγαρικού κάθετου άξονα Κομοτηνή – Νυμμφαία ? Κίρτζαλι. Πέρασαν ελάχιστοι μήνες και πλέον η Ιόνιος Κατασκευαστική αποτελεί παρελθόν από το έργο, με αποτέλεσμα τόσο αυτό όσο και οι επί 8 μήνες απλήρωτοι εργαζόμενοι να βρίσκονται στην κυριολεξία στον αέρα. Στον αέρα όμως είναι και τα ίδια τα λόγια του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, όταν περί τα μέσα Δεκεμβρίου διαβεβαίωνε ότι ο δρόμος θα δοθεί σε κυκλοφορία μέχρι το Μάρτιο. Συγκεκριμένα σε συνάντηση τότε του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, ο πρώτος είχε πει σε συνέντευξη Τύπου ότι η σύνδεση Μακάζας - Κομοτηνής μετά από καθυστερήσεις που υπήρξαν, θα έχει τελειώσει τον Μάρτιο και θα δοθεί η δυνατότητα, με μία σύγχρονη διασυνοριακή διάβαση, για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού και του εμπορίου. Από την πλευρά του ο Μπόικο Μπορίσοφ δήλωνε τότε ότι «οι ελληνοβουλγαρικές σχέσεις ήταν πάντα υποδειγματικές ακόμη και όταν είμαστε σε αντίθετα γεωστρατηγικά μπλοκ. Τώρα μπορούμε να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας για την ευημερία των λαών μας». Έμφαση είχε δοθεί τότε στο θέμα της ενέργειας, τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, αλλά και στον τουρισμό.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Η παράσταση διαμαρτυρίας χθες το πρωί στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ στην Κομοτηνή εργαζομένων του κάθετου άξονα, ανέδειξε με τον πλέον περίτρανο τρόπο ότι όλες οι δεσμεύσεις και τα χρονοδιαγράμματα αποτελούν μόνο λόγια. Εννέα μηνιάτικα, διεκδικούν οι 90 εργαζόμενοι, μισθούς 8 μηνών και τα επιδόματα αδείας και Χριστουγέννων, ποσό που ξεπερνάει το 1 εκατομμύριο ευρώ. Και δεν είναι διατεθειμένοι να τα χάσουν, παρά τα όσα τους έγιναν γνωστά, πως δηλαδή θα απολυθούν, καθώς η σύμβαση με την ανάδοχο Ιόνιος Κατασκευαστική διαλύθηκε, λόγω μη τήρησης του χρόνου κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου και η εταιρεία πρόκειται να αντικατασταθεί. «Είμαστε κρεμασμένοι από παντού και ψάχνουμε να βρούμε τις λύσεις», είπε χαρακτηριστικά στο «Χ» ο πρόεδρος του νεοσύστατου σωματείου εργαζομένων Κώστας Κέσογλου, σημειώνοντας πως «πέταξαν έξω τον εργολάβο και εμείς είμαστε στον αέρα. 

Το αίτημά μας είναι να μας καταβληθούν τα δεδουλευμένα μας και να συνεχίσουμε τη δουλειά μας, δε θέλουμε να μείνουμε άνεργοι». Οι εργαζόμενοι εξέθεσαν το πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν μετά από τόσους μήνες απλήρωτοι στον περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη, ο οποίος δεσμεύτηκε, «θα τους δώσουμε οποιαδήποτε βοήθεια που θα στοχεύει να καλυφθούν τα δεδουλευμένα τους. Γ’ αυτό άλλωστε θα γίνει συνάντηση με τον πρόεδρο της Εγνατίας τον κ. Σαββαίδης και υπήρξε και μία συζήτηση με τον γενικό γραμματέα υποδομών Στράτο Σιμόπουλο». Όπως έκανε γνωστό ο κ. Γιαννακίδης «έγινε διάλυση της υφιστάμενης εργολαβίας και διαπραγμάτευση για την ανάληψη των εργασιών από νέο εργολάβο. Από δω και πέρα εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να επιτευχθεί η ολοκλήρωση του έργου και να εκπληρωθεί ηθική υποχρέωση απέναντι στους εργαζόμενους να καλυφθούν τα δεδουλευμένα. Θα κάνουμε το παν για να διασφαλίσουμε ό,τι δικαιούνται γιατί υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης». Πάντως έσπευσε να πει ο περιφερειάρχης «κρατάω τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι ο δρόμος θα δοθεί το Μάρτιο σε κυκλοφορία». 
Δίπλα στους εργαζομένους βρέθηκαν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καραγιουσούφ και ο επικεφαλής της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας» Δημήτρης Χαρίτου, οι οποίοι εκδήλωσαν την συμπαράστασή τους στον αγώνα τους. Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασαν την πλήρη στήριξη τους και τόνισαν ότι το κόμμα δεν θα δεχτεί να παιχτούν  παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων  και απαίτησαν την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και την ολοκλήρωση του έργου. Να σημειωθεί ότι σήμερα το πρωί κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ θα επισκεφθεί τους χώρους της Αποκεντρωμένης ώστε να συζητήσει με τους εργαζόμενους τα εκεί προβλήματα με τις διαθεσιμότητες και με γενικότερα για τις πολιτικές της κυβέρνησης  που ισοπεδώνει τον δημόσιο τομέα και θα αναφέρουν τις θέσεις του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. 
ΣΤΟΝ «ΑΕΡΑ» ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΒΡΟΥ

Στο μεταξύ οι αρνητικές εξελίξεις στον ελληνβουλγαρικό κάθετο άξονα στη Ροδόπη φαίνεται να συμπαρασύρουν και τις εξελίξεις στον κάθετο άξονα Εγνατίας Οδού Αρδάνιο-Ορμένιο, τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες, αφού στον ίδιο όμιλο με τον Ιόνιο Κατασκευαστική του Γ. Μαρούλη ανήκει και η κατασκευάστρια εταιρία ΑΕΓΕΚ στο έργο του Έβρου. Η εταιρία ΑΕΓΕΚ είχε κάνει γνωστό τον περασμένο Φεβρουάριου ότι υπεγράφη από τη συγγενή εταιρία ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική Α.Ε. η σύμβαση υποκατάστασης αναδόχου για την ολοκλήρωση κατασκευής του έργου «Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο-Ορμένιο. Τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες(80.3)», έναντι εργολαβικού ανταλλάγματος €18.993.353,29. Η σύμβαση είχε υπογραφεί ύστερα από έγκριση από την Αναθέτουσα Αρχή Εγνατία Οδός Α.Ε. της μερικής υποκατάστασης της αρχικής αναδόχου Βιοτέρ ΑΕ από την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική ΑΕ, με ευθύνη της αρχικής αναδόχου για το ήδη εκτελεσθέν αντικείμενο. Αντικείμενο του έργου ήταν η ολοκλήρωση των εργασιών της νέας Εθνικής οδού από τον οικισμό Μάνδρας μέχρι τον οικισμό Ν. Ψαθάδων, από την Χ.Θ. 2+400 μέχρι την Χ.Θ. 16+400. Στην εν λόγω εργολαβία περιλαμβάνεται επίσης η ολοκλήρωση των εργασιών της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο αντίστοιχο τμήμα, από την Χ.Θ. 1+232,26 μέχρι την Χ.Θ. 14+728,66, η αποκατάσταση και διαμόρφωση του εγκάρσιου και πλευρικού δικτύου τοπικών οδών καθώς και η κατασκευή δύο Ανισόπεδων Κόμβων. 

Το έργο έπρεπε να εκτελεσθεί σε 14 μήνες και ήδη έχει παρέλθει σχεδόν ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Ήδη η πρώτη αντίδραση για το συγκεκριμένο άξονα ήρθε μόλις χθες από την Αχτιδική Επιτροπή Β. Έβρου του ΚΚΕ η οποία σε ανακοίνωσή της σημειώνει τα εξής, «το 2013 να είναι η χρονιά που θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας από τη Μάνδρα μέχρι το Διδυμότειχο. Είκοσι και πλέον χρόνια οι κυβερνήσεις της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ κοροϊδεύουν τους κατοίκους του Έβρου με την αμαρτωλή ιστορία του κάθετου άξονα. Ένας δρόμος απαράδεκτος, 30 περίπου χιλιομέτρων, γεμάτος φονικές παγίδες, όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται εκατοντάδες οδηγοί, είχαμε εκατοντάδες ατυχήματα, θρηνήσαμε δεκάδες νεκρούς, προκλήθηκαν μεγάλες υλικές ζημιές χιλιάδων ευρώ. Η οργή των κατοίκων του κεντρικού και βορείου Έβρου είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Αυτό όμως δεν φτάνει, χρειάζεται η αγανάκτηση να γίνει μαζικός αγώνας. Η Αχτιδική Επιτροπή Βορείου Έβρου του ΚΚΕ, θα πρωτοστατήσει στον αγώνα με στόχο, να είναι το 2013 η τελευταία χρονιά ταλαιπωρίας και καλεί τους μαζικούς φορείς και όλους τους κατοίκους του Έβρου, να συντονίσουμε τις προσπάθειές μας και τα απαιτήσουμε, να ολοκληρωθεί ο κάθετος άξονας από τη Μάνδρα μέχρι το Διδυμότειχο Διεκδικούμε ακόμα να ξεκινήσουν άμεσα οι παρεμβάσεις για να διορθωθούν τα τραγικά κατασκευαστικά λάθη που έγιναν, όπως η έλλειψη ανισόπεδων κόμβων σε Σουφλί και Ορεστιάδα, καθώς και παράπλευρων δρόμων για τα αγροτικά μηχανήματα κλπ». 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr