10/05/2013 | xronos.gr
Γράφει ο Δήμος Μπακιρτζάκης

10/05/2013

11/05/13 - 0:00

Μοιραστείτε το

Παραμύθια τα περί ανταγωνιστικότητας με χαμηλούς μισθούς και φτωχοποίηση, καθώς και επενδύσεις που θα έρθουν από την Κίνα. Έχετε παρακολουθήσει τι ακριβώς θέλουν οι Κινέζοι από την Ελλάδα; Λιμάνια, αεροδρόμια, μεταφορές και ενέργεια. Για ποιο λόγο άραγε μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος;

-Τα πράγματα είναι πολύ απλά αν τα παρακολουθείς όπως πρέπει. Περίπου το 90% της καλλιεργήσιμης γης στην Αφρική αγοράστηκε πλέον από τους Κινέζους. Τα διατροφικά προϊόντα που θα παράγονται θα ταΐζουν όχι μόνο τους Κινέζους, αλλά πολλά από αυτά θα πηγαίνουν σε αγορές της Ευρώπης, όπως το έχουν σχεδιάσει.

-Η Ελλάδα λοιπόν είναι σημαντικός κόμβος για αυτούς για να προωθούν αγροτικά προϊόντα, πρώτες ύλες και να ελέγχουν τα δίκτυα μεταφορών προς την Ευρώπη. Όπως ακριβώς έκαναν και με χώρες της Λατινικής Αμερικής και την Βραζιλία, όπου οι έμποροι γνωρίζουν ότι χιλιάδες  κοντέινερ με διατροφικά προϊόντα διοχετεύονται σε αγορές της Ευρώπης και της Ασίας με ευτελή μεταφορικά ποσά, ακόμα και με 5 ευρώ το ένα.

-Ας μας βρει κάποιος, Έλληνες παραγωγούς, εμπόρους και μεταφορείς που θα μπορούν να συναγωνιστούν τον κινέζικο κολοσσό που ετοιμάζεται εδώ και χρόνια να κατακλύσει τις αγορές της Ευρώπης και με φθηνά προϊόντα στον πρωτογενή τομέα εκτός από τα είδη ένδυσης, υπόδησης και άλλα βιομηχανικά προϊόντα. 

-Τα μόνα οφέλη που μπορούμε να εισπράξουμε από το ταξίδι του πρωθυπουργού και τις συμφωνίες είναι να μπορούμε να δίνουμε στις Κινέζους προϊόντα που δεν μπορούν να  παράγουν σε χαμηλές τιμές και υπηρεσίες στις εταιρίες μεγαθήρια που θα στήσουν. Την ανταγωνιστικότητα  ξεχάστε την, αφού μόνο ως διαμετακομιστικό κέντρο μεταφοράς εμπορευμάτων θα μπορούμε να λειτουργούμε.

-Χωρίς κεφάλαια και τραπεζικό σύστημα, που θα τα απορροφήσουν οι Βόρειοι Ευρωπαίοι όπως σχεδιάζουν συστηματικά εδώ και τρία χρόνια με το παράλογο μνημόνιο. Εκτός αν συνηθίσουμε μέχρι τότε να δουλεύουμε ανταγωνιστικά με μισθούς Ουγκάντας, συνθήκες Κίνας και με Βουλγάρικο και Τουρκικό τρόπο ζωής για να επιβιώσουμε.

-Αυτή είναι η άλλη πλευρά της αλήθειας από όλα τα ωραία  που θα ακούσουμε περί επιχειρηματικότητας και συμφωνιών από το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα. Και μην εκπλαγείτε αν σε δύο μήνες μαζί με τα ευχάριστα των εγκαινίων του κάθετου άξονα που θα εξαγγείλει όπως πληροφορούμαστε από την Κομοτηνή ο ίδιος πρωθυπουργός, θα μάθουμε και για την κινεζοποίηση των λιμανιών και αεροδρομίων της περιφέρειας μας.

 Με ανακοίνωση του συλλόγου δασκάλων αποφοίτων της ΕΠΑΘ Ροδόπης – Έβρου, μαθαίνουμε ότι ακυρώθηκε η έκτακτη γενική συνέλευση που ζήτησαν 85 μέλη της από τις 15 Απριλίου με έγγραφό τους. Η δικαιολογία της ακύρωσης όπως δηλώνει ο ταμίας Χασάν Μπεκήρ Ουστά και ο γραμματέας Τοπάλ Μεμέτ Χουσεΐν είναι ότι έκτακτη Γ.Σ. γίνεται μόνο αν ζητηθεί εγγράφως από το 1/5 των μελών που είναι ταμειακώς εντάξει.

-Και από τα στοιχεία που προκύπτουν από τα βιβλία τους είναι ότι μόνο ένας πλήρωσε την συνδρομή του από τους 85 και συνεπώς η αίτησή τους δεν είναι νόμιμη. Βέβαια οι 85 διαμαρτυρόμενοι ισχυρίζονται ότι έβαλαν τα λεφτά στην τράπεζα, αλλά απλώς δεν καταχωρήθηκαν στα βιβλία, λόγω μιας γραφειοκρατικής διαδικασίας που υπάρχει και οι συνδρομές παρακρατούνται από το μισθό τους, μέσω του τραπεζικού λογαριασμού πληρωμών.

-Δηλαδή για να καταλάβουμε με απλά ελληνικά οι 85 ΕΠΑΘίτες κάτι θέλουν να πουν στον πρόεδρο κ. Ντερντιμάν, αλλά αυτός λείπει δικαιολογημένα όπως αναφέρει η ανακοίνωση και το Δ.Σ. σκαρφίζεται νομικά επιχειρήματα και κανονισμούς λειτουργίας του συλλόγου για να μην τους ακούσει, τουλάχιστον προς το παρόν.

-Δεν μας ενημερώνουν όλοι όμως ότι εκκρεμεί η δίωξη για τον πρόεδρο μετά από καταγγελίες, για την γνωστή υπόθεση επί της διδασκαλικής του θητείας που θα εκδικασθεί στις επόμενες ημέρες. Και πρώτα περιμένουν να αθωωθεί όπως ελπίζουν και μετά θα συναινέσουν να γίνει η συνέλευση. Αλλά οι 85 που αντιδρούν θέλουν να τεθούν όλα αυτά τα ζητήματα από πριν και τι θα γίνει τελικά αν δεν αθωωθεί ο πρόεδρος, για να ετοιμάσουν την διάδοχη κατάσταση.

-Κοντός ψαλμός όμως αλληλούια αφού σε μια εβδομάδα θα γνωρίζουν όλοι. Το γεγονός όμως είναι ότι και σε μειονοτικούς συλλόγους υπάρχουν πλέον οι κόντρες, οι διαμάχες και οι διαφορετικές απόψεις που είναι υγιές και δημοκρατικό και όχι οι σταλινικού και προξενικού τύπου επίπλαστη ομόνοια και ομοψυχία που συνηθίσαμε.

 Είναι γνωστή η μέθοδος να δίνονται σε εργολάβους δημόσιες δουλειές όπως η καθαριότητα, η φύλαξη, το πράσινο και σε λίγο μην εκπλαγείτε αν αυτό επεκταθεί σε πολλές δραστηριότητες των δήμων όπως το λογιστήριο, η μισθοδοσία ακόμα και τα πιστοποιητικά. Ο σκοπός είναι προφανώς. 

-Να μην προσλαμβάνονται υπάλληλοι που κοστίζουν παραπάνω και με μια μικρή έκπτωση στο κόστος να παίρνουν την δουλειά οι εργολάβοι και να πληρώνουν ψίχουλα σε όσους εργάζονται, κρατώντας για τον κόπο τους τα περισσότερα. Και άντε να γκρινιάζει κανείς στον ιδιώτη εργολάβο, με την  απόλυση του φυσικά να είναι δεδομένη.

-Γνωστό είναι επίσης ότι με καταγγελίες εργαζομένων που υπάρχουν ότι άλλα δηλώνουν και πολύ περισσότερα ότι λαμβάνουν ως μισθό από εργολάβους και άλλα παίρνουν στο χέρι και οι δήμοι και το δημόσιο γλυτώνουν από γκρίνιες, απεργίες και παράπονα φτιάχνοντας ένα νέο εργασιακό μεσαίωνα. Τέτοια επεισόδια έχουν καταγγελθεί παλιότερα και στην Κομοτηνή.

-Μήπως όμως για να προστατεύονται και αυτοί οι εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας από την ασυδοσία του κάθε εργολάβου πρέπει να εφαρμοστεί το σύστημα που έκανε η τοπική ΔΕΗ; Να πληρώνονται οι εργαζόμενοι αυτοί μέσω τραπέζης, ώστε να μην μπορεί να κάνει αλχημείες ο κάθε εργολάβος; Γιατί και η εκμετάλλευση έχει τα όριά της.

 Για χιλιάδες Βουλγάρους που εισέρευσαν για τις γιορτές στην Βόρεια Ελλάδα, μιλούν και επαινούνται οι τοπικοί μας άρχοντες εξαίροντας  την χρησιμότητα των καθέτων αξόνων. Και διαβάσαμε και στον Τύπο της Βουλγαρίας ότι οι …κλέφτες Έλληνες πλέον, τους αφαίρεσαν πινακίδες και βανδάλισαν τα αυτοκίνητά τους στη διάρκεια των διακοπών τους.

-Μόνο ως ανέκδοτο μπορούμε να το εκλάβουμε  βέβαια αυτό. Και φυσικά δεν γνωρίζουμε τι κερδίσαμε από την επέλαση των Βουλγάρων επισκεπτών. Ενώ τα 60.000 αυτοκίνητα Ελλήνων που ταξίδεψαν για Βουλγαρία το Πάσχα, με το καλημέρα στα σύνορα, έδωσαν το 6ήμερο των γιορτών 300.000 ευρώ στους Βόρειους γείτονες μόνο από την «Βινέτα κάρτα» των 5 ευρώ, που επιβάλλεται για την χρήση των δρόμων.

-Και δεν λογαριάζουμε τα ψώνια, τις βενζίνες, την διαμονή και την διασκέδαση. Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να τα λογαριάζουμε όλα με άλλο τρόπο; Και ας ξεκινήσουμε πρώτα με το χαράτσι που βάζουν και οι Βούλγαροι στα σύνορα. Τόσο δύσκολο είναι;

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr