14η Μαΐου: Η εκπαιδευτική κοινότητα τίμησε την απελευθέρωση της Θράκης

Με όλες τις τιμές για εποχές οικονομικής κρίσης θα γίνει η ενθρόνιση του νέου μας μητροπολίτη, όπως απαιτεί βέβαια το πρωτόκολλο των τελευταίων χρόνων που ξεφεύγει από το θρησκευτικό πνεύμα και θυμίζει λαϊκή γιορτή. Παλιότερα οι εκδηλώσεις υποδοχής γίνονταν μέσα στους ναούς και πιστεύουμε τελικά ότι έτσι πάλι θα καταλήξουν.
-Επειδή όμως ετοιμάζονταν φοιτητικές διαδηλώσεις διαμαρτυρίας για το σχέδιο Αθηνά, καλό είναι να αναφέρουμε μια άγνωστη πτυχή του αγώνα που έδωσε ο «φοιτητής» Παντελεήμων Μουτάφης από το δικό του μετερίζι.
-Τον αγώνα του για να μην συγχωνευτεί καμία σχολή του ΔΠΘ έδωσε λοιπόν ο νέος μας μητροπολίτης Παντελεήμων Μουτάφης, πριν ακόμα έρθει επίσημα στο νομό μας. Όπως πληροφορούμαστε μετέφερε στον υπουργό Παιδείας κοινό αίτημα των μητροπολιτών Ξάνθης, Αλεξανδρούπολης και Διδυμοτείχου να μην πειραχθεί το ΔΠΘ και ειδικά τα τμήματα της Κομοτηνής.
-Εξ άλλου ας μην ξεχνάμε ότι και ο ίδιος είναι φοιτητής του τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας, κάνοντας την διδακτορική του διατριβή. Το θέμα που επέλεξε είναι η «Παραδοσιακή θρησκευτικότητα των κατοίκων των Αβδήρων» με επιβλέποντα καθηγητή τον Μανώλη Βαρβούνη.
-Από το δικό του μετερίζι λοιπόν και αθόρυβα χωρίς δημοσιότητα έδωσε την δική του μάχη για τις συγχωνεύσεις που δρομολογούνται με το σχέδιο «Αθηνά» ο μητροπολίτης μας. Και με το «θρησκευτικό πανό» της αντίστασης που σήκωσε με όλους τους μητροπολίτες της Θράκης, πρόσθεσε ένα λιθαράκι στον αγώνα της διεκδίκησης για την Ροδόπη. Καλή αρχή.
Η αλλαγή στην στάση των βουλευτών της Ν.Δ. στο νομό Έβρου, που πρόσφατα ανακάλυψαν ότι πρέπει να βάλουν νερό στο κρασί τους για τις επενδύσεις χρυσού, μετά βέβαια από την στάση του Αντώνη Σαμαρά, φαίνεται ότι αλλάζει πάλι την επόμενη φορά τις εκλογικές προτιμήσεις των Εβριτών.
-Όχι μόνο σε πολιτικό επίπεδο, αλλά και αυτοδιοικητικό. Μετά από το κρυφό φλερτ και την συμμετοχή κάποιων μέσων στην προπαγάνδα των χρυσωρυχείων, καθώς και την διφορούμενη στάση στελεχών του κόμματος στην αυτοδιοίκηση, δημιούργησε ένα κλίμα αμφισβήτησης, δυσαρέσκειας και θυμό στους πολίτες και ψηφοφόρους του κόμματος.
-Που θα αποτυπωθεί βέβαια ως εκλογικό αποτέλεσμα και στις εθνικές, αλλά και στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές. Την δυσαρέσκεια αυτή για την περίεργη στάση τους από τους πολίτες την αντιμετωπίζουν καθημερινά όπως πληροφορούμαστε. Ας πρόσεχαν τώρα στα «πολιτικά γεράματα» ορισμένοι.
-Προχθές σε πάνελ της ΕΤ3 ο Αλέκος Δερμετζόπουλος που σχολίαζε την εκδήλωση διαμαρτυρίας στην Κομοτηνή και τις επενδύσεις χρυσού, δεν μπορούσε να κρύψει την αμηχανία του και πόσο άβολα αισθάνονταν την αλλαγή στις θέσεις του απέναντι σε τέτοιες επενδύσεις.
-Δεν έχω καμία διάθεση να στηρίξω την απόφαση του Αντώνη Σαμαρά, αλλά είναι δική μου επιλογή να δούμε τα υπέρ και τα κατά για την επένδυση στο Πέραμα ανέφερε, αλλά δεν έγινε πιστευτός.
Στοχοποιούν τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τους καθηγητές του ΔΠΘ, μας αναφέρουν μέλη ΔΕΠ του πανεπιστημίου μας, μόλις δημοσιοποιήθηκε η είδηση ότι σε έρευνα του ΣΔΟΕ βρέθηκαν 129 δικαιούχα πρόσωπα που απέκρυβαν αμοιβές 1.693.000 ευρώ από τα κονδύλια έρευνας.
-Για τον απλούστατο λόγο εξηγούν ότι οι αμοιβές καθηγητών από τέτοιου είδους προγράμματα αναφέρονται ως ποσά στο έγγραφο της μισθοδοσίας τους, που προσκομίζεται από την επιτροπή ερευνών στο πανεπιστήμιο και δηλώνεται στην εφορία.
-Προφανώς οι 129 δικαιούχοι με βάση το πόρισμα του ΣΔΟΕ θα είναι εξωτερικοί συνεργάτες και εταιρίες που αναλαμβάνουν κομμάτια των έργων και …ξεχνούν να τα δηλώσουν; Εκτός αν η μεγάλη υπόθεση «Τάνη» των 500 εκ. δραχμών ευρωπαϊκών προγραμμάτων που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ και κάποιες μικρότερες υποθέσεις, στοχοποιούν το ΔΠΘ, με το σκεπτικό όποιος «καεί στο χυλό φυσάει και το γιαούρτι».
-Ζήτημα είναι βέβαια να μάθουμε την αλήθεια και να μην καταλήξει και αυτό ως υπόθεση των «γιατρών του Κολωνακίου» που εδώ και τρία χρόνια δεν απέδωσαν τίποτα ακόμα στο δημόσιο.
Δεν μας αφήνουν ήσυχους οι χρυσωρύχοι που αυτή την φορά έκαναν πάλι αισθητή την παρουσία τους με μουσικές μπάντες και παρουσιαστή τον Στάθη Παναγιωτόπουλο από τους «Ράδιο Αρβύλα», χθες βράδυ στην Αλεξανδρούπολη.
-Χορηγοί βέβαια και τα «χρυσωρυχεία Θράκης», στο μουσικό διαγωνισμό με μπάντες που συμμετείχαν τα 8 καλύτερα συγκροτήματα από Αθήνα, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κατερίνη και Αλεξανδρούπολη, στην αίθουσα της μουσικής σκηνής ΝΟΤΟΣ Stage. Ένας μεγάλος μουσικός διαγωνισμός με έπαθλα στο πλαίσιο των διοργανώσεων της «Axd Band Contest 2013».
-Και εκτός του Στάθη Παναγιωτόπουλου που συμμετείχε στην παρουσίαση στην κριτική επιτροπή βρίσκονταν ο Μίλτος Καρατζάς και η Sunny Μπαλτζή. Βέβαια δεν έχουμε κάτι με την εκδήλωση και καλώς γίνονται τέτοιες μεγάλες διοργανώσεις. Αλλά οι διοργανωτές πως αποδέχονται χορηγίες από μια εταιρία που προφανώς θέλει να καταστρέψει τον τόπο μας;
-Το μέλος της ομάδας του «Ράδιο Αρβύλα», που ως τετράδα μας έχουν συνηθίσει στην αυστηρή κριτική και σάτιρα για πολλούς και για τα πάντα, δεν πρέπει να σχολιαστεί ανάλογα από τους άλλους;
-Αφού με την συμμετοχή του σε διαγωνισμό επιχορηγούμενο από τα χρυσωρυχεία δίνει άλλοθι σε τέτοιες επενδύσεις και πάει προφανώς κόντρα στην θέληση των κατοίκων που αντιστέκονται. Ούτε σαν κρύο ανέκδοτο δεν μπορούμε να εκλάβουμε τέτοιου είδους συμπεριφορά, ειδικά από ανθρώπους που διαθέτουν χιούμορ και εξυπνάδα για να διακρίνουν τις παγίδες των χρυσωρύχων. Εκτός αν όλα έγιναν εν γνώσει του.
<br /><br />
<div> Κάθε πανηγύρι και γιορτή, κοινωνικές εκδηλώσεις και συνάξεις, έχουν τα δικά τους παρατράγουδα. Από αυτό δεν θα μπορούσε να ξεφύγει και η ενθρόνιση του νέου μητροπολίτη, αφού κάποιοι μίλησαν για βυζαντινές φιέστες που έγιναν μπροστά στο αμφιλεγόμενο σύμβολο της πόλης, μεγαλοπρέπειες σε εποχές κρίσης, εκφράζοντας και τον έντονο αρνητισμό τους για την «ιστορική Γκιουμουλτζίνα».</div>
<div>-Άρχισαν επίσης και οι πρώτες γκρίνιες για το κόστος της εκδήλωσης, το επίσημο νηστίσιμο γεύμα με τσιπούρες και θαλασσινά, τις φιλοξενίες και τα θεάματα παλαιότερων εποχών, που απέχουν μακράν από την χριστιανική παράδοση και την είσοδό του επί «πώλου όνου» του Χριστού στην Ιερουσαλήμ. Με γαϊδαράκι ο Χριστός λένε, με πολυτελή αυτοκίνητα οι δεσποτάδες.</div>
<div>-Αλλά και εκεί ακόμα χιλιάδες χρόνια πριν για να θυμηθούμε, το «ωσαννά» γρήγορα μετατράπηκε σε «άρον – άρον σταύρωσον αυτόν». Μπορεί βέβαια μέχρι ένα σημείο να έχουν δίκιο πολλοί και πιστεύουμε ότι αν είχε την δυνατότητα να επιλέξει ο νέος μητροπολίτης την τελετή της ενθρόνισής του, θα προτιμούσε πολύ πιο απλά πράγματα.</div>
<div>
<br />
</div>
<div><span style="font-size: 11px;"></span>Από την άλλη βέβαια ποιος άνθρωπος δεν προσφέρει κάτι όταν του έρχονται επισκέπτες στο σπίτι του, δεν ετοιμάζει τραπέζι πλούσιο στην γιορτή του να μείνουν ευχαριστημένοι όλοι; Ποιος δεν χαίρεται στην γιορτή, στο γάμο, στα βαφτίσια των παιδιών του; </div>
<div>-Ας μην γκρινιάζουμε λοιπόν για λίγα παραπάνω έξοδα, έστω και σε περίοδο κρίσης, ακόμα και αν επιβαρύνεται και λίγο το δημόσιο. Ειδικά σε τέτοιου είδους τελετές που συμβαίνουν συνήθως μετά από πολλές δεκαετίες.</div>
<div>- Εδώ τραπεζώσαμε χιλιάδες Βούλγαρους, Τούρκους, υπουργούς και συνοδούς, κομματικούς παράγοντες, ομάδες και συλλόγους, απόδημους και δεκάδες επιμελητήρια, ας φάνε και 100 μητροπολίτες και παπάδες για να θυμούνται ότι υπάρχει και φιλοξενία στην Κομοτηνή.</div>
<div>-Επίσης πολλά ήταν παρατραβηγμένα όπως μας επισημαίνουν αναγνώστες αναφορικά με τα δύο πανό «ευλογημένος ο ερχόμενος». Σεμνότητα και ταπεινότητα. Πάντως το βραδινό γεύμα του νέου μητροπολίτη μαθαίνουμε ότι έγινε στο «Αρνεμούσι» στον Ίασμο με στενό κύκλο 4 ατόμων. Φαίνεται ότι άρχισε η πρώτη σημαντική πληροφόρηση από στενούς του συνεργάτες.</div>
<div>-Και επίσης από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα πληροφορούμαστε ότι ζήτησε τα βιβλία που αφορούν την οικονομική διαχείριση της μητρόπολης. Με τόσα που ακούγονται πανελλαδικά σε δημόσιους οργανισμούς και ορισμένες μητροπόλεις, καλό είναι να φυλάει τα νώτα του κανείς, γιατί οι εποχές είναι πονηρές.</div>
<div>
<br />
</div>
<div><span style="font-size: 11px;"></span>Τελικά με λίγες λέξεις κυριολεκτικά μπορείς να πεις πολλά και να δικαιώσεις το αρχαίο ρητό «το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν». Όπως έπραξε στο χαιρετισμό του σε διημερίδα στην Αθήνα για την ελληνική γλωσσική κληρονομιά ο πρώην βουλευτής από την Ξάνθη Παναγιώτης Σγουρίδης, ενώπιον καθηγητών της Ακαδημίας Αθηνών, του προέδρου της Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού καθώς και πολλών υπουργών.</div>
<div>-«Αισθάνθηκα δέος και αναρωτήθηκα τι μπορεί να προσθέσει ένας αμπελοκαλλιεργητής από την Θράκη, έστω και αν είναι ιδρυτικό μέλος της ελληνικής γλωσσικής κληρονομιάς» ανέφερε ο Παναγιώτης Σγουρίδης, αλλά σκέφθηκα συνέχισε «να μοιραστώ μαζί σας τρεις σκέψεις, μια πρόταση και μια επισήμανση».</div>
<div>-Πρώτη σκέψη: «Υπάρχει λαός που να μην είναι υπερήφανος για την γλώσσα του; Πιστεύω Όχι. Η γλώσσα είναι φορέας πολιτισμού και συνεπώς κάθε λαός είναι υπερήφανος για την γλώσσα του». Δεύτερη σκέψη: «Είναι αντικειμενικό ή αλαζονικό να θεωρείς ότι η δική σου γλώσσα είναι ανώτερη των άλλων»; </div>
<div>-«Μήπως υποκρύπτει ιμπεριαλισμό; Πιστεύω πως όχι, όταν συντρέχουν προϋποθέσεις όπως: Αν η γλώσσα σου είναι η αρχαιότερη που διεσώθη μέχρι σήμερα γραπτά και παραμένει ζωντανή και αν εκφράστηκαν με αυτή παγκόσμιες φιλοσοφικές ιδέες, επίκαιρες μέχρι σήμερα».</div>
<div>-«Αν επίσης η γλώσσα σου ανάμεσα στο 300 π.Χ. και 300 μ.Χ. ίσως και μέχρι το 1.000 μ.Χ., ήταν η κύρια γλώσσα συνεννόησης στην τότε παγκοσμιοποίηση, βοήθησε στην εξάπλωση του χριστιανισμού και οι λέξεις της είναι κλειδιά της σύγχρονης επιστήμης και βάση άλλων γλωσσών». Και η ελληνική γλώσσα πληροί αυτές τις προϋποθέσεις.</div>
<div>
<br />
</div>
<div><span style="font-size: 11px;"></span>Δεν σταμάτησε εκεί βέβαια ο Παναγιώτης Σγουρίδης παρόλο που τον άκουγαν τόσο προσεκτικά οι Ακαδημαϊκοί και ήρθε στην τρίτη σκέψη του: «Χρειάζεται η γλώσσα μας προστασία ή τις αρκούν οι δάφνες και τα παράσημα τους; Πιστεύω πως ναι. Χρειάζεται σεβασμός στην χρήση της και αποφυγή της συρρίκνωσής της που πηγάζει από την ανεξέλεγκτη εισαγωγή άσχετων ξένων λέξεων. Ας μην ξεχνάμε ότι η υποδούλωση ενός λαού ξεκινά από την γλωσσική του αλλοτρίωση» και επισήμανε ότι «η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας πρέπει να γίνεται σε ώριμη ηλικία και θα πρέπει να διδάσκεται όχι ως νεκρή γλώσσα».</div>
<div>-Και βέβαια ο Θρακιώτης πολιτικός δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στην Θράκη ενώπιον τέτοιου ακροατηρίου, γιατί η επισήμανση του που άφησε τελευταία ήταν για τους Πομάκους. Θεωρούμε είπε ότι στην «Ελλάδα όπως υπάρχει ανεξιθρησκία, έτσι υπάρχει και η ελευθερία στο να ομιλεί κάποιος την μητρική του γλώσσα ή να χρησιμοποιεί το γλωσσικό του ιδίωμα». </div>
<div>-«Δυστυχώς όμως υπάρχει μια μικρή πληθυσμιακή ομάδα ? οι Πομάκοι ? που αφενός η ελληνική Πολιτεία τους υποχρεώνει να μαθαίνουν τουρκικά, αφ’ ετέρου όσοι αισθάνονται Πομάκοι και ομιλούν την Πομακική διαπομπεύονται από τους ανθρώπους του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής να απομονώνονται από την μικρή τους κοινωνία. Αυτή την κραυγή αγωνίας τους σας μεταφέρω».</div>
<div>-Τον καταχειροκρότησαν βέβαια όλοι για τον σύντομο αυτό αλλά περιεκτικό χαιρετισμό του που θεωρήσαμε σκόπιμο να τον μεταφέρουμε, αλλά τον άκουσαν καλά άραγε; Τι λέει άραγε ο υπουργός Παιδείας που ήταν εκεί και συνεχίζει ακόμα με την στάση του και τις ίδιες εκπαιδευτικές μεθόδους που συνεχίζονται να τουρκοποιεί τους Πομάκους στα σχολεία και στα προγράμματα επιμόρφωσης των μουσουλμανοπαίδων;</div>
<div>
<br />
</div>
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News