Στα «μαχαίρια» Γκαράνης - Καρασταύρου στον Δήμο Κομοτηνής
Οι τεράστιες ζημιές που προκλήθηκαν στο οδικό, αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Κεντρική Ελλάδα, σε περιοχές της Θεσσαλίας, που θα χρειαστούν χρόνο αλλά και πολλά χρήματα για την αποκατάσταση τους, φαίνεται ότι φέρνουν αλλαγές στην ανακατανομή των πόρων, αλλά και στη χρονική διάρκεια των μελλοντικών σχεδιασμών, για το σιδηροδρομικό δίκτυο του Έβρου.
Που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τη Βουλγαρία, αλλά και την Ουκρανία και ήταν σε τροχιά βελτίωσης των υποδομών. Όπως πληροφορηθήκαμε ήταν έτοιμοι να προχωρήσουν ήδη στη δεύτερη φάση των έργων αυτού του σχεδιασμού, για να αναβαθμιστεί η γραμμή και σύντομα θα γίνονταν και η δημοπράτηση.
Αλλά ο σχεδιασμός αυτός φαίνεται ότι αναβάλλεται για κάποια χρόνια, γιατί χρειάζεται στήριξη και υπάρχει προτεραιότητα των έργων αποκατάστασης που πρέπει να γίνουν στο κεντρικό δίκτυο, όπως το άφησε να διαφανεί πρόσφατα το αρμόδιο υπουργείο.
Και όλα αυτά βέβαια έγιναν χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση από την πλευρά πολιτικών παραγόντων της περιοχής, που ίσως κάποιοι δεν το γνωρίζουν κιόλας. Αλλά το ερώτημα το οποίο μένει και θα πρέπει να απαντηθεί είναι το πόσης στρατηγικής και εθνικής σημασίας είναι η αναβάθμιση μιας γραμμής ιδιαίτερα αυτή του Έβρου, που ήδη λειτουργεί.
Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Θράκη είναι χωρίς τρένο εδώ και πόσα χρόνια και άγνωστο το πότε θα επαναλειτουργήσει η γραμμή, αν θα εξυπηρετεί επιβατικό κοινό, ή εμπορεύματα. Και όταν αναφερόμαστε και σε μία ακριτική και πυρόπληκτη περιοχή, σαφώς θα έπρεπε να υπάρχει προτεραιότητα.
Αναφέρονται βέβαια σε μελλοντικούς σχεδιασμούς της σιδηροδρομικής ένωσης των μεγάλων λιμένων από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Ουκρανία, που Κύριος οίδε πότε θα προχωρήσουν. Αλλά δεν θα μπορούσε να βρεθεί μία τέτοια λύση που να συνδυάζει και τα δύο;
Την αποκατάσταση στις πλημμυρισμένες περιοχές του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και τα έργα που θα προχωρούσαν άμεσα για τη γραμμή του Έβρου;
---------
Ο ΣΥΡΙΖΑ που γνωρίζαμε ως πολιτικό κόμμα της κεντροαριστεράς, των αντιφάσεων, των δεκατριών συνιστωσών, που ενώθηκαν αν και πολλοί εξέφραζαν διαφορετικές τάσεις και απόψεις, στο πρόσωπο του πρώην προέδρου Αλέξη Τσίπρα, δεν υπάρχει πλέον, μετά την αποχώρηση στελεχών της αριστερής του πτέρυγας.
Ήταν αναμενόμενο όμως εκεί που έφτασαν τα πράγματα με την έντονη εσωκομματική διαμάχη και με την δημόσια αμφισβήτηση που δέχονταν ο νέος πρόεδρος, από την ομάδα της Ομπρέλας. Που φάνηκε ότι έλεγχαν το κόμμα και τα όργανα.
Αλλά σαφώς έφεραν και ακέραια την ευθύνη της μη διεύρυνσης των μελών, για να έχουν φυσικά αυτή την κομματική πρωτοκαθεδρία. Αποδομώντας πλήρως το ρόλο του προέδρου.
Ο Αλέξης Τσίπρας τους γνώριζε βέβαια χρόνια και προσπαθούσε να κρατήσει μία ισορροπία, μετά και την τελευταία μεγάλη μαζική διαγραφή στελεχών και βουλευτών στις δεύτερες νικητήριες εκλογές, που έγιναν ύστερα από το φιάσκο του δημοψηφίσματος.
Η ομάδα αυτή όμως έμεινε και με τις γνωστές τακτικές της στις εσωκομματικές εκλογές και τις αριστερές τους αγκυλώσεις, τους οδήγησαν σε δύο απανωτές ήττες στις εθνικές εκλογές, με πιο οδυνηρή την πρόσφατη, που ανάγκασαν και τον πρόεδρο να παραιτηθεί.
Ο Αλέξης Τσίπρας έφυγε γιατί γνώριζε που οδηγούνταν το κόμμα και δεν ήθελε να χρεωθεί μάλλον τη νέα μεγάλη διάσπαση. Και η καυτή πατάτα έπεσε στα χέρια του άγνωστου μέχρι χθες και άπειρου πολιτικά νέου προέδρου, που οι ιδεολογικές του καταβολές μάλλον είναι διαφορετικές.
Μένει βέβαια τώρα να αποδείξει ο Στέφανος Κασσελάκης, ότι μπορεί να δεσμεύσει μία κεντροαριστερή και σοσιαλδημοκρατική «σούπα», χωρίς τον κίνδυνο να συρρικνωθεί επιπλέον το κόμμα. Και να συγκρατήσει συγχρόνως όλες τις τάσεις φυγής στελεχών και ψηφοφόρων, που αλληθωρίζουν ήδη σε άλλα κόμματα.
Αλλά και να αντιπαλέψει ίσως ένα νέο κόμμα των συντρόφων που έφυγαν και ήδη δρομολογούν τις επόμενες κινήσεις τους. Ένα άλλο δύσκολο στοίχημα είναι αν δεν αποδώσει τα αναμενόμενα στις ευρωεκλογές που έρχονται και πολύ γρήγορα μάλιστα.
Γιατί θα χρεωθεί ίσως τη μεγαλύτερη διάσπαση στο κόμμα, χωρίς αντίκρισμα όμως και πρακτικό αποτέλεσμα. Και ουδείς μπορεί να προσδιορίσει τώρα που άνοιξε ο Ασκός του Αιόλου, πόσο θα είναι και το πολιτικό κόστος αυτών των αποφάσεων και όλων όσων συνέβησαν.
----------
Το τι συμβαίνει όμως πραγματικά στο ΣΥΡΙΖΑ το είδαμε και το ζήσαμε και στη Ροδόπη, με μία νομαρχιακή επιτροπή κομμένη στα δύο, με δύο στρατόπεδα επιρροής και διαφορετικών αντιλήψεων, με διαμάχες, κόντρες, καταγγελίες, διπλές κάλπες στις εσωκομματικές εκλογές, ενστάσεις και διαγραφές, αλλά και αποχωρήσεις, εδώ και καιρό.
Καλώς τα επισήμανε ο πρώην βουλευτής Δημήτρης Χαρίτου στο λόγο του στην επίμαχη συνεδρίαση της ΚΕ, για να έχουν γνώση στις αυταπάτες τους στα κεντρικά, για τη «ροζ» Ροδόπη, που μία φορά από ότι φαίνεται έγινε το θαύμα.
Και να υπενθυμίσει τη μεροληπτική και επιλεκτική συμπεριφορά της Επιτροπής Δεοντολογίας, που διέγραψε με συνοπτικές διαδικασίες, όχι μόνο μία φορά αλλά και δεύτερη πριν από πέντε ημέρες, την Ελένη Λαφτσή, που ξαναγράφτηκε βέβαια στο κόμμα για να ψηφίσει πρόσφατα για την εκλογή του νέου προέδρου.
Ενώ η ίδια επιτροπή κωφεύει εδώ και καιρό, όταν το τελευταίο χρονικό διάστημα πολλά στελέχη της Ομπρέλας άσκησαν δριμεία κριτική και μάλιστα δημόσια και όχι σε πολιτικό επίπεδο, στο νέο πρόεδρο του κόμματος. Κι όμως αυτούς δεν τους κάλεσαν ποτέ να απολογηθούν.
Έκοψαν και έραψαν το κόμμα στα μέτρα τους, γνωρίζοντας βέβαια ότι έχουν την πλειοψηφία σε τέτοιου είδους αποφάσεις και τον έλεγχο. Και λειτουργούσαν ξεκάθαρα ως τροχοπέδη στην πολιτική που θέλει να εφαρμόσει ο νέος πρόεδρος.
-------------
Ανάστατοι είναι πολλοί αγρότες στην περιοχή του Αναχώματος Νέα Αδριανής-Ιμέρου, στο γνωστό σημείο των ιρλανδικών διαβάσεων του ποταμού Λίσσου, που μελλοντικά θα γίνει η γέφυρα, που θα ενώνει το παραλιακό μέτωπο με τη Γλυφάδα.
Αφού φαίνεται ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα έγινε πέρασμα παράνομων μεταναστών, πέραν από τους γνωστούς δρόμους που υπάρχουν στα ορεινά. Γεμίσαμε περάσματα.
Μάλλον τους φέρνουν εκεί κάποιες βάρκες από τα παράλια του Ιμέρου, ή ενδεχομένως της Μαρώνειας, για αυτό έχουν γίνει πολλές επιχειρήσεις της αστυνομίας και των συνοριοφυλάκων σε αυτή την περιοχή.
Προχθές Κυριακή πρωί όμως αναγκάστηκαν τρεις αγρότες, όπως τους είδαμε να φεύγουν από τα χωράφια τους, αφήνοντας στη μέση τις καλλιεργητικές εργασίες, όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα γκρουπ τουλάχιστον 15 μεταναστών, που έρχονταν προς το μέρος τους.
Φαίνεται ότι χάλασε το βαν που τους μετέφερε για αυτό το άφησαν εκεί, αλλά ήρθε άλλος για να τους παραλάβει με ένα φορτηγάκι, όπως μας ενημέρωσαν. Ειδοποιήθηκε η αστυνομία βέβαια για το συμβάν ως όφειλαν, αφού οι μετανάστες πήραν το δρόμο προς τη Γλυφάδα.
Κυριαρχεί όμως ο φόβος γιατί ουδείς γνωρίζει τις προθέσεις κάποιων ατόμων όταν είναι σε μία ερημιά και εργάζεται μόνος του, γιατί τα πάντα είναι πιθανά, όταν χρειάζονται προμήθειες, χρήματα, τσιγάρα και κινητά που ζητούν.
Φαίνεται όμως από τις αλλαγές που κάνουν στα μέσα μεταφοράς, με ενδιάμεσες διαδρομές, ότι μάλλον έχουν αγαστή συνεργασία και με κάποιους οι οποίοι τους βοηθούν στην περιοχή, ή ενδεχομένως αυτά γίνονται μέσω τηλεφωνημάτων με άλλους διακινητές.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News