Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Μαθητές και μαθήτριες «ένωσαν» τη θεωρία με την πράξη
Το Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης 2001 «Ορόσημο» οργάνωσε και φέτος το διήμερο επιστημών. «Στόχος της εκδήλωσης αυτής είναι να περάσουν οι μαθητές από τη γέφυρα που ενώνει τη θεωρία με την πράξη, το οποίο είναι το κύριο ζητούμενο για τις σπουδές τους και τη ζωή τους. Επιλέχθηκαν συγκεκριμένες δραστηριότητες για την εκγύμναση του νου, την καλύτερη κατανόηση της θεωρίας αλλά και την εμβάθυνση στις επιστήμες της βιολογίας, της χημείας, της φυσικής, της γλώσσας και των μαθηματικών» σύμφωνα με το φροντιστήριο.
Οι δραστηριότητες που επέλεξε η επιστημονική ομάδα του φροντιστηρίου ήταν οι εξής:
- Οι μαθητές μεγαλύτερων τάξεων που ενδιαφέρονται για τις επιστήμες υγείας ασχολήθηκαν με το αίμα, ενημερώθηκαν και εκπαιδεύτηκαν σχετικά με το χειρισμό του και εξοικειώθηκαν με τις ομάδες αίματος. Επίσης, έμαθαν να διαχωρίζουν οπτικά τα κύτταρα του αίματος και εξοικειώθηκαν με σχετικό εργαστηριακό εξοπλισμό (αντικειμενοφόρους πλάκες, φυαλίδια, αντιδραστήρια ομάδων αίματος κλπ) Μάλιστα, παρατήρησαν έτοιμα δείγματα μικροργανισμών στο μικροσκόπιο. Επίσης, παρατήρησαν τμήματα εντόμων και φυτικών οργανισμών.
- Η ομάδα φυσικοχημικών σε συνεργασία με τους μαθητές εκτέλεσαν πειράματα Φυσικής και Χημείας. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να δουν στην πράξη πολλά από αυτά που διδάχτηκαν θεωρητικά στο σχολείο και φροντιστήριο. Στη φυσική εστίασαν στους τομείς της μηχανικής, της θερμότητας και του ηλεκτρομαγνητισμού.
- Η ομάδα φιλολόγων ετοίμασε γλωσσικά παιχνίδια, ενώ οι μαθηματικοί παιχνίδια ευφυΐας. Ένα υπέροχο ταξίδι στο μαγικό κόσμο των αριθμών και στα μυστήριά τους γίνεται μέσω της επίλυσης μαθηματικών γρίφων.
- Και φυσικά από την ημέρα επιστημών δεν έλλειπαν τα δωμάτια απόδρασης («escape rooms») που αποτελούν ένα διαδραστικό παιχνίδι μάθησης, όπου οι μαθητές συμμετέχοντας σε μια ιστορία καλούνται να επιλύσουν το μυστήριο μέσα από γρίφους, όμως για να τα καταφέρουν πρέπει να αξιοποιήσουν ήδη υπάρχουσες γνώσεις (φυσικής, χημείας, γλώσσας, ιστορίας, μαθηματικών) και να τις συνδυάσουν με καινούργιες που ανακαλύπτουν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού (σύστημα μπράιγ, μυκηναϊκή γραφή…). Με αυτό τον τρόπο ξεκλειδώνουν τις κλειδαριές και αποδρούν από την αίθουσα.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News