Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Ήταν όλοι εκεί, γνωστοί και άγνωστοι, οι παραθεσμικοί της μειονότητας και τα στελέχη τους που μονίμως κατηγορούν την πατρίδα μας σε όλα τα φόρα στο εξωτερικό, αλλά και χριστιανοί αυτοδιοικητικοί αντάμα, για να ευχηθούν στον Τούρκο πρόξενο της Κομοτηνής, για την επέτειο ανακήρυξης της τουρκικής δημοκρατίας που εορτάζεται κάθε 29η Σεπτεμβρίου.
Όπως και πολλοί χριστιανοί έστω και αργοπορημένα, ανάλογα με τις δουλειές που είχε ο καθένας, για να περάσουν όσο το δυνατόν λιγότερο απαρατήρητοι ως θεσμικοί παράγοντες, πρωτοκλασάτα και δευτεροκλασάτα στελέχη, αφού το συνηθίζουν άλλωστε τα τελευταία χρόνια.
Εξάλλου γιορτή της δημοκρατίας είναι της γειτονικής μας χώρας, με την οποία συνομιλούμε και προσπαθούμε να αποκτήσουμε καλύτερες σχέσεις. Αυτό προβάλλουν ως μόνιμη δικαιολογία και ότι δεν θα μπορούσαν να αρνηθούν μία τέτοια πρόσκληση.
Μόνο που παλαιότερα φρονίμως ποιώντας πολλοί αυτοδιοικητικοί χριστιανοί έστελναν τους αντ’ αυτού, συνήθως τους μειονοτικούς τους συμβούλους, για να έχουν το άλλοθι ότι ανταποκρίθηκαν, ενώ συγχρόνως κρατούσαν και τα προσχήματα βρίσκοντας διάφορες δικαιολογίες για να μην παρευρεθούν οι ίδιοι.
Τώρα οι μάσκες όμως τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει φαίνεται, αφού οι συχνά παριστάμενοι χριστιανοί βοηθήθηκαν τα μάλα για να εκλεγούν από το γνωστό αυτό σύστημα επιρροής της προξενικής αυλής, της συμβουλευτικής, των ψευτομουφτήδων και των αποδεκτών μειονοτικών τους συμβούλων.
Οπότε δεν μπορούν να τους κακοκαρδίσουν, παρόλο που ο πρόξενος πολλές φορές απαξιώνει να παρευρίσκεται με θεσμικούς παράγοντες της περιοχής μας, όπως είναι ο τοποτηρητής μουφτής και απαιτεί να απομακρυνθεί, ή από ανεπιθύμητους βουλευτές για τον ίδιο όταν παρευρίσκονται σε κάποιες γιορτές, όπως ο Ιλχάν Αχμέτ, τους οποίους ούτε και προσκάλεσαν.
Οι δημοκρατίας όμως που επαινούν δεν λειτουργούν με αποκλεισμούς. Και όταν μιλάμε για την τουρκική δημοκρατία με χιλιάδες φυλακισμένους, που δεν σέβεται ούτε τις ελευθερίας των πολιτών, δεν αποδέχεται το διεθνές δίκαιο και τις διεθνείς συνθήκες, ακόμα και τα δικαιώματα των γυναικών, ίσως θα έπρεπε να αναλογιστούν και ποια δημοκρατία συνεορτάζουν.
Επίσης όταν δεν σέβονται οι ίδιοι τους θεσμικούς παράγοντες της ελληνικής πολιτείας στην περιοχή μας λειτουργώντας πολιτικά και όχι διπλωματικά, για ποιο λόγο να τους σεβαστούν έστω και σε αυτού του τύπου την εκδήλωση οι δικοί μας θεσμικοί παράγοντες;
Προφανώς δεν τους νοιάζει αυτό, ούτε το σκέφτονται όσο φυσικά προσπάθησαν να κρυφτούν. Η λογική πάντοτε του προξένου είναι να τους εκθέτει δημοσίως με ένα μεγάλο φωτογραφικό υλικό, ώστε να αποδείξει ότι πράττει σωστά τη δουλειά του στη Θράκη, για την οποία κλήθηκε από την πατρίδα του.
Όχι βέβαια αυτή που συνάδει με τα διπλωματικά του καθήκοντα, αλλά κυρίως με την ανάμειξη του στα εσωτερικά πολιτικά δρώμενα της περιοχής μας, αποδεικνύοντας την αποδοχή από τους θεσμικούς του τόπου.
Φαίνεται όμως ότι και αυτά ακόμα είναι ψιλά γράμματα για τους παρευρισκόμενους χριστιανούς, γιατί συνήθως καταγγέλλουν το σύστημα αυτό που ποδηγετείτε από την προξενική αυλή σε κάθε εκλογική διαδικασία, μόνο όταν δεν τους ευνοεί και δεν τους στηρίζει.
Και εξάλλου του δίνουν και απλόχερα άλλοθι με την παρουσία τους ότι καλώς πράττει τα καθήκοντά του και αναμειγνύεται σε όλα τα εσωτερικά δρώμενα της περιοχής μας, προσπαθώντας να ελέγξει τη μειονότητα.
Είναι άραγε ευχαριστημένοι με τον τρόπο που λειτουργούν, γιατί υποθέτουμε ότι δεν διαφωνούν σε όλα αυτά από τη στιγμή που παρευρίσκονται αποδεχόμενοι την πρόσκληση του προξένου. Ούτε διαφωνούν μάλλον με τα πολιτικά παιχνίδια που παίζει στην περιοχή. Εκτός αν πιστεύουν ότι και η μειονότητα ως Έλληνες πολίτες, εμπίπτει στην αρμοδιότητα του.
Πάντως πολύ εύγλωττα περιέγραψε στις επίσημες ομιλίες του ο Τούρκος πρόεδρος τι σημαίνει η φετινή επέτειος για την ανακήρυξη της τουρκικής δημοκρατίας, αναλύοντας με ποιο σχέδιο και όραμα θα κινηθεί στον νέο τουρκικό αιώνα που αρχίζει όπως ανέφερε.
Θέτοντας ως επιτακτική ανάγκη να λύσουν όλα τα προβλήματα για τη χώρα του, τα οποία δεν τα δημιούργησαν οι ίδιοι κατά την άποψή του, αλλά οι γείτονες, χαρακτηρίζοντας ιμπεριαλιστές τους Έλληνες για τη Μικρασιατική εκστρατεία, που έπεσαν θύμα υποσχέσεων και ψεμάτων.
Θεωρώντας ότι η Οθωμανική Αυτοκρατορία αγκάλιασε όλους τους ανθρώπους που ζούσαν εκεί με «συμπόνια και δικαιοσύνη» και τους δέχτηκε ως αναπόσπαστο μέρος του παγκόσμιου κράτους που ίδρυσαν.
Δηλαδή για να αντιληφθούμε οι γενοκτονίες εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, Μικρασιατών, Ποντίων, Αρμενίων, έγιναν από το κράτος δικαίου, συμπόνιας και αγάπης όπως το χαρακτηρίζει ο Ερντογάν και είναι δείγμα του πολιτισμού τους;
Θυμήθηκε και πάλι τα στον αναθεωρητισμό του και στον μεγαλεπήβολο σχεδιασμό του τα σύνορα της καρδιάς τους, που περιλαμβάνουν σε παγκόσμιο επίπεδο την ιστορία τους, από τους Ουιγούρους, Σελτζούκους, Οθωμανούς και μειονότητες, προσδιορίζοντας τις επόμενες κινήσεις του.
Ότι είναι σημαντικό να ενωθούν όλοι, τα 85 εκατομμύρια των συμπολιτών του στο όραμα του τουρκικού αιώνα και να διορθώσουν τα λάθη, αλλά και να ξεκαθαρίσουν καταστάσεις με όσους υποτίθεται τους επιβουλεύονται.
Ξεχνώντας φυσικά ότι είναι το μόνο κράτος που επιβουλεύεται εδάφη άλλων κρατών και εισβάλει σε ξένες χώρες. Αυτή τη δημοκρατία γιόρταζαν και τίμησαν όσοι παρευρέθηκαν στη γιορτή του προξένου, που θέλει να προσαρμόσει τα σύνορα της χώρας τους, με τα σύνορα της καρδιάς τους.
Προσφιλές θέμα μετά την παρέλαση για πολλούς κατοίκους του Ιάσμου ήταν η απουσία της φιλαρμονικής τους και η κάλυψη με ηχεία και τύμπανα των παιδιών. Και αυτό επισημαίνεται στα πλέον αρνητικά της δημοτικής αρχής.
Κυρίως βέβαια ασκούσαν κριτική στους χριστιανούς συμβούλους του δημάρχου, που θα έπρεπε να μεριμνήσουν να παραμείνει ζωντανή η φιλαρμονική τους, που μετρά μία ιστορία τουλάχιστον 60 ετών όπως γνωρίζουν οι παλαιότεροι.
Και διαθέτει δική της αίθουσα, καινούργια όργανα, στηρίχθηκε από όλους μέχρι τώρα, ενώ ήταν από τις καλύτερες φιλαρμονικές τις περιοχής μας. Και συνήθως στις ημέρες των εθνικών επετείων, έπαιζε εμβατήρια στους δρόμους του χωριού, για να φέρει τον κόσμο στην παρέλαση.
Και όλα αυτά οδεύουν προς το τέλος, γιατί δεν έχει τη δυνατότητα η δημοτική αρχή να προσλάβει ένα δάσκαλο της φιλαρμονικής; Όταν τόσα παιδιά γνωρίζουν από μουσική, παίζουν όργανα και περιμένουν για να λειτουργήσει;
Είναι γνωστό βέβαια ότι ο δάσκαλος απομακρύνθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, στα πολλά λάθη που έγιναν τότε, αλλά η νυν δημοτική αρχή που μετρά σχεδόν ένα χρόνο θητείας δεν θα μπορούσε να βρει μία λύση για να λειτουργήσει;
Ενώ χρηματοδοτεί και βρίσκει λύσεις για πολλές άλλες γιορτές και πανηγύρια σαν το φεστιβάλ κερασιού, φέρνει τραγουδιστές και από την Τουρκία, ή αοιδούς που δεν συνάδουν με το πνεύμα της ημέρας, για να τραγουδήσουν για την απελευθέρωση της κωμόπολης;
Είναι τόσο δύσκολο να ξαναζωντανέψει η φιλαρμονική; Τι λένε αλήθεια για όλα αυτά ο ίδιος ο δήμαρχος αλλά και κυρίως οι χριστιανοί σύμβουλοι του και επί των πολιτιστικών;
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News