Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Γ. Κουμάντος: «Τα κοινωνικά δίκτυα πλέον πάνε ...παρέα με την επιχειρηματικότητα. Δεν είναι εύκολο να υπάρχει μια επιχείρηση, χωρίς να έχει παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα»
Ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης, με τίτλο «επιχειρηματικότητα και κοινωνικά δίκτυα». Η εκδήλωση ήταν τρίωρη και διεξήχθη το απόγευμα της Δευτέρας 20 Μαρτίου, με κεντρικό ομιλητή των κατασκευαστή ιστοσελίδων της εταιρίας AST, Γιάννη Κουμάντο, ο οποίος πραγματοποιεί εκδηλώσεις αντίστοιχου περιεχομένου σε όλη την Ελλάδα.
Οι συμβουλές που δόθηκαν, μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση, ήταν σημαντικές, όμως στην εκδήλωση δεν παρευρέθηκαν πάνω από τριάντα ενδιαφερόμενοι. «Θέλουμε να δείξουμε στους επιχειρηματίες πως μπορούν να εκμεταλλευτούν τα κοινωνικά δίκτυα, σε κάθε μορφή επιχείρησης. Τα κοινωνικά δίκτυα πλέον πάνε ...παρέα με την επιχειρηματικότητα. Δεν είναι εύκολο να υπάρχει μια επιχείρηση, χωρίς να έχει παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα. Ακόμη και μονοπώλιο να είναι μια επιχείρηση, είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσει χωρίς παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα. Αλλά, ακόμη κι αν επιβιώνει, δεν είναι σωστά προς τους πελάτες της, γιατί θέλουν να ενημερώνονται για τα νέα της επιχείρησης, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες», αναφέρει ο ομιλητής για τη θέση των επιχειρήσεων στα κοινωνικά δίκτυα, παρατηρώντας παράλληλα ότι «στην επαρχία η χρήση κοινωνικών δικτύων είναι ακόμη στην ανάπτυξη, κι έχει ακόμη δρόμο μπροστά της».
Γενικά, παρατηρεί «τάση και από τους μεγαλύτερους ηλικιακά επιχειρηματίες, να δημιουργούν ιστοσελίδες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες. Δυο άνθρωποι μου ζήτησαν πως ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν επαγγελματικές σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, προωθώντας τη μάρκα και τα προϊόντα τους» και συμβουλεύει έναν επιχειρηματία που δεν έχει μπει ακόμη στο διαδίκτυο «να ξεκινήσει να παρουσιάζει την επιχείρησή του και τα πλεονεκτήματά της στα κοινωνικά δίκτυα. Με αυτό τον τρόπο, πρώτον τα δείχνει στους πελάτες τους συγκεντρώνοντας και νέο πελατολόγιο και δεύτερον, μαθαίνει το προφίλ των πελατών του και να επικοινωνεί μαζί τους. Πρέπει κάθε επιχειρηματίας να βλέπει πως κινείται ο ανταγωνισμός του και να δημιουργεί μια επαγγελματική σελίδα, ενημερωμένη, όπου θα προβάλει τα πλεονεκτήματα των προϊόντων και υπηρεσιών του».
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο ομιλητής ενθάρρυνε το ακροατήριο να εκφράζει τις απορίες τους, αλλά και ο καθένας να ζητάει συμβουλές, αν τις χρειάζεται, εξατομικευμένα για τη δική του επιχείρηση.
Παράλληλα, παρουσιάστηκαν κάποιοι λόγοι, για τους οποίους αξίζει κανείς να πλαισιώνει την επιχείρησή του με έναν ιστότοπο, όπως ότι αποτελεί:
1 Μέσο προβολής χαμηλού κόστους: Η κατασκευή website σου δίνει την δυνατότητα να προβάλεις ότι πληροφορία επιθυμείς για την επιχείρηση σου, σε ότι έκταση χρειάζεται, με πολύ χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με άλλα μέσα.
2 Διαφήμιση: Το website σου ανοίγει δρόμους για αποτελεσματική διαφήμιση στο internet όπως οι διαφημίσεις μέσω Google ή Facebook.
3 Ικανοποίηση: Το να διαθέτεις website διευκολύνει κατά πολύ τους υπαρκτούς ή μελλοντικούς σου πελάτες. Το κάνει εύκολο για αυτούς να πληροφορηθούν για ότι χρειάζονται ή να αγοράσουν το προϊόν σου.
4 Αύξηση των πελατών σας: Ακόμη και αν η επιχείρηση σας είναι τοπικά δημοφιλής στην περιοχή σας, τι γίνεται με πιθανούς πελάτες που βρίσκονται πιο μακρυά; Ένα website τους δίνει εύκολη πρόσβαση σε αυτά που προσφέρετε και σας κάνει γνωστούς σε ευρύτερο κοινό.
5 Προσβασιμότητα: Έχει τύχει ποτέ να μην προλάβετε ανοιχτό ένα μαγαζί ή να πρέπει να ενημερώσετε πελάτες σας ότι κλείνετε και δεν μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε; Ένα διαδικτυακό κατάστημα είναι επισκέψιμο οποιαδήποτε μέρα και ώρα.
6 Πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες: Γνωρίζετε πως η κατασκευή website δίνει στην επιχείρηση σας την δυνατότητα να παρακολουθείτε όλη τη δραστηριότητα που συμβαίνει σε αυτό;
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News