Κομοτηνή: Εργασίες φυσικού αερίου έσπασαν αγωγό της ΔΕΥΑΚ
Χρ. Δούκας: "Το λιμάνι είναι αναπτυξιακό εργαλείο και δεν μπορούμε να χρονοτριβούμε"
Το πλάνο εργασιών που θα κάνει ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης το επόμενο τρίμηνο, με στόχο πάντα την ανάπτυξη του λιμανιού, παρουσιάζει σήμερα στην Αλεξανδρούπολη, ο πρόεδρος του Οργανισμού Χρήστος Δούκας. Η εκδήλωση που συνδυάζεται και με την έκθεση φωτογραφίας με θέμα το λιμάνι που φιλοξενείται στο Νομαρχείο αποσκοπεί στο να γίνουν γνωστές στο ευρύ κοινό οι κινήσεις που σχεδιάζει ο ΟΛΑ για το επόμενο διάστημα, ενώ σε αυτήν θα είναι παρών και ο γενικός γραμματέας λιμενικής πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης.
Σχολιάζοντας όλα αυτά μέσα από τη συχνότητα του ράδιο Χρόνος 87.5 fm ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Χρήστος Δούκας, τόνισε αρχικά ότι το λιμάνι της πρωτεύουσας του Έβρου δεν διατίθεται προς πώληση, παρά τις σχετικές φήμες: "Τα περιφερειακά λιμάνια δεν πουλιούνται, δεν ιδιωτικοποιούνται, δεν μεταβιβάζονται οι μετοχές τους σε κανέναν Έλληνα ή ξένο επενδυτή ή άλλο επιχειρηματία".
"Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης", σχολίασε ο κος Δούκας και συνέχισε: "Πάμε να ξυπνήσουμε τα περιφερειακά λιμάνια και αυτό είναι ένα συλλογικό σχέδιο το οποίο έχει οριστικοποιηθεί, είναι απόλυτα σαφές και είναι το κομμάτι της πρώτης εισήγησης που θα γίνει από τον γενικό γραμματέα λιμένων και λιμενικής πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας κο Λαμπρίδη. Ο ίδιος θα μας τιμήσει με την παρουσία του και είναι ο πρώτος εισηγητής για τις στρατηγικές ανάπτυξης των περιφερειακών λιμένων. Το λιμάνι είναι ένα εργαλείο αναπτυξιακό και το πιο σημαντικό που διαθέτει ο Έβρος και η περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Δεν μπορούμε να χρονοτριβούμε, δεν μπορούμε να καθόμαστε και να κοιτάμε αμέριμνοι το μέλλον, πρέπει να δράσουμε. Η αξιοπιστία της πολιτικής έγκειται πια στην αποτελεσματικότητα και αυτό το κατάλαβε και ο τελευταίος Έλληνας πολίτης και όχι τα κούφια λόγια. Είμαστε στο δια ταύτα, ήδη ολοκληρώνουμε ένα business plan σε αυτή την κατεύθυνση που θα το παρουσιάσουμε".
Παράλληλα με την κατάρτιση του νέου πλάνου, όπως εξήγησε ο κος Δούκας, 'έτρεξαν' και άλλα προγράμματα που αφορούν την ανάπτυξή του όπως η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς "που είναι πολύ σημαντική και προωθείται".
Άλλωστε, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κου Δούκα "πρέπει να υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο πως θα αναπτύξουμε ένα λιμάνι σαν την Αλεξανδρούπολη, τι χρειαζόμαστε για να το υποστηρίξουμε με σιδηρόδρομο, με οδική σύνδεση, με εμπορευματικό κέντρο, με ελεύθερη ζώνη. Δεν είναι μόνο να τα διακηρύξεις και να καθίσεις πάλι στο καβούκι σου, γιατί οι παγκόσμιοι πελάτες έχουν κατατάξει το λιμάνι σαν ένα διεθνές λιμάνι. Δεν μπορούμε να στεκόμαστε αμήχανοι μπροστά σε αυτά που εξελίσσονται στο παγκόσμιο εμπόριο, στη ναυτιλία, στον τουρισμό. Πρέπει να δράσουμε γιατί δεν έχουμε άλλο περιθώριο και σαν περιοχή και σαν χώρα".
Εν τω μεταξύ, ο κος Δούκας εκτιμά ότι όλοι οι φορείς είναι ώριμοι πια να διαχειριστούν αυτή την κατάσταση και την αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού και ότι το συγκεκριμένο timing είναι το καταλληλότερο.
Όσο για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς, τα πράγματα έχουν ως εξής: "Γίνεται η μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια και μάλιστα σε διακρατικό επίπεδο γιατί το πρόγραμμα είναι διακρατικό. Έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες ένταξης σε χρηματοδοτικά εργαλεία και η γνώμη μου είναι ότι θα μπορούσε, γιατί μελετητικά είμαστε ώριμες σαν χώρες, θα μπορούσαμε να αισιοδοξούμε ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα μπορούσε το έργο να αρχίσει να υλοποιείται. Το εθνικό κομμάτι της Ελλάδας -μέχρι το Ορμένιο δηλαδή- είναι γύρω στα 160 με 170 εκατομμύρια κάπως αντίστοιχο είναι και το κομμάτι της Βουλγαρίας.
Ένα πλοίο από τον Πειραιά για να πάει στον Μπουργκάς σήμερα θέλει τρεις με τέσσερις μέρες και κάποιο κόστος. Αντίθετα, όταν θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί μέσω του λιμανιού Αλεξανδρούπολης και τον χερσαίο Ελλήσποντο, θα κάνει 41 ακριβώς ώρες και κόστος περίπου στο 1/3. Καταλαβαίνετε πόσο ελκυστικά είναι αυτά για τους εμπόρους για τους πράκτορες για αυτούς που θέλουν να διακινούν αγαθά.
Η πόλη και το λιμάνι πηγαίνουν μαζί, το ένα αναπτύσσεται σε σχέση με το άλλο και όταν αναπτύσσονται και τα δύο μαζί τότε έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα. Νομίζω ότι έχουμε την καλύτερη αφετηρία", κατέληξε ο κος Δούκας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News