Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Πήγαν να κόψουν το ρεύμα σε ηλικιωμένη Κομοτηναία με προβλήματα υγείας. «Δεν είχαμε λεφτά και χρωστούμε» λέει στον «Χ»
Αυξημένες είναι οι εντολές για διακοπή ρεύματος και στη Ροδόπη το τελευταίο χρονικό διάστημα. Αυτό προκύπτει από τα λεγόμενα του Λευτέρη Δόλιαρη προέδρου των τεχνικών εργαζομένων του ΔΕΔΔΗΕ στη Ροδόπη. Τα κριτήρια και οι λεπτομέρειες, προκειμένου να δοθεί η εντολή διακοπής ρεύματος αφορούν την πολιτική που ακολουθεί ο κάθε πάροχος, ενώ οι εργαζόμενοι είναι απλά αυτοί που ακολουθούν την εντολή.
Φυσικά δεν λείπουν οι περιπτώσεις που άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έρχονται αντιμέτωπα με την διακοπή ρεύματος. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μιας 74χρονης που κατοικεί στην Κομοτηνή και έχει διάφορα προβλήματα υγείας. Δυστυχώς πριν από λίγο καιρό υπήρχε εντολή, ώστε να γίνει διακοπή ρεύματος στο σπίτι όπου ζει, ωστόσο εν τέλει η διακοπή δεν προχώρησε. «Δεν είχαμε λεφτά για να πληρώσουμε και χρωστούσαμε ένα ποσό» θα πει στον «Χ». Όπως μας δηλώνει η ίδια ενημέρωσε τον αντιδήμαρχο Κοινωνικών Υποθέσεων του Δήμου Κομοτηνής Γιάννη Μουρτίδη, ενώ υπήρξε ενημέρωση από την οικογένεια και προς τον αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης Νίκο Τσαλικίδη. Στη συνέχεια η οικογένεια απευθύνθηκε προς την Πρόνοια και μπόρεσε να γίνει μια διευθέτηση του θέματος και αλλαγή παρόχου.
«Υπάρχουν αρκετές εντολές διακοπών»
«Υπάρχουν αρκετές εντολές για διακοπή ρεύματος. Πάντα υπήρχαν αυτές οι εντολές, αλλά είναι αλήθεια ότι λόγω της κατάστασης που επικρατεί τώρα (σ.σ. εννοεί με τις μεγάλες αυξήσεις στους λογαριασμούς) είναι περισσότερες» δηλώνει ο κος Δόλιαρης. Εξηγεί ότι ο ίδιος και οι συνάδελφοί του παίρνουν απλώς την εντολή της διακοπής από τους παρόχους, που είναι αυτοί που με διάφορα κριτήρια αποφασίζουν που και πότε πρέπει να γίνουν διακοπές.
500 εντολές για διακοπή ηλεκτροδότησης κάθε ημέρα στην Αττική
Σύμφωνα με την εικόνα που μεταφέρεται από την πλευρά των παρόχων σε ρεπορτάζ της «Καθημερινής» οι διακανονισμοί έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο και συνεχίζονται με αυξητική τάση. Το 70% αυτών δεν τηρείται, με τους καταναλωτές να ζητούν από τους παρόχους νέες διευκολύνσεις. Ένα μεγάλο ποσοστό δυσκολεύεται να ανταποκριθεί και στον δεύτερο και τον τρίτο διακανονισμό.
Τα σπάσιμο των διακανονισμών και η μη αποπληρωμή δύο συνεχόμενων λογαριασμών οδηγεί σε διακοπές ρεύματος ή και σε διακοπή του συμβολαίου προμήθειας. Το πρώτο τετράμηνο του έτους οι εντολές διακοπών ρεύματος προς τον ΔΕΔΔΗΕ από τους παρόχους μόνο στην περιοχή της Αττικής ανέρχονται σε πάνω από 500 την ημέρα, με τον αριθμό να βαίνει αυξανόμενος από τον Απρίλιο και μετά.
Για καταναλωτές με συσσωρευμένους απλήρωτους λογαριασμούς οι προμηθευτές εκτός από την εντολή διακοπής ρεύματος προχωρούν και σε διακοπή του συμβολαίου προμήθειας, ενημερώνοντας τον ΔΕΔΔΗΕ για την άρση της εκπροσώπησης του μετρητή τους από πελάτη. Σε αυτή την περίπτωση, ο ΔΕΔΔΗΕ τους μεταφέρει στην Καθολική Υπηρεσία και τους επιμερίζει αναλογικά με το μερίδιο κατανάλωσης στους πέντε μεγαλύτερους προμηθευτές. Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του έτους στην Καθολική Υπηρεσία, σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς, πέρασαν 19.000 μετρητές, περίπου δηλαδή 5.000 τον μήνα, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό από τις 148.000 στο τέλος του 2021 στις 167.000.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News