Μ. Ταπατζάς: «Η γέφυρα Κοσμίου έπρεπε να πέσει εδώ και 10 χρόνια!» | xronos.gr
ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

Μ. Ταπατζάς: «Η γέφυρα Κοσμίου έπρεπε να πέσει εδώ και 10 χρόνια!»

24/01/25 - 8:00
Μ. Ταπατζάς: «Η γέφυρα Κοσμίου έπρεπε να πέσει εδώ και 10 χρόνια!»

«Φωτογράφισε» αμέλεια των προηγούμενων διοικήσεων που θα μπορούσε να είχε αποδειχτεί μοιραία, αφού αναγνώρισε ότι η γέφυρα «ήταν γεμάτη ρωγμές από κάτω»

Οι οδηγοί καλούνται να οδηγούν με ιδιαίτερη προσοχή και χαμηλές ταχύτητες όταν περνούν από την ιρλανδική διάβαση του Τρελοχείμαρρου ή την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση Ιτέας

Το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ απασχόλησε η κατασκευή νέας γέφυρας μεταξύ Κομοτηνής και Κοσμίου επί του Τρελοχείμαρρου, καθώς επίσης η εναλλακτική όδευση μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο. Το θέμα έφερε προς συζήτηση ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Διονύσης Κλάδης, διευκρινίζοντας εξ αρχής ότι έχει περάσει αρκετός καιρός απ’ όταν κατέθεσε την ερώτηση μέχρι να έρθει προς συζήτηση, με αποτέλεσμα να έχει ήδη κατεδαφιστεί η προηγούμενη γέφυρα για τις ανάγκες κατασκευής της νέας.

Περιέγραψε, πάντως, ότι δεν έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα στην εναλλακτική όδευση, ούτε στη βασική εναλλακτική διαδρομή μέσω της παρακείμενης ιρλανδικής διάβασης, ούτε στη δευτερεύουσα διαδρομή περιμετρικά μέσω Ιτέας και μέσω της ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης. Γι’ αυτό ζήτησε σε όλα τα σημεία του δρόμου να ενισχυθούν σήμανση, διαγράμμιση και οδοφωτισμός, για να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα. Παράλληλα, εξέφρασε αμφιβολίες για το εάν το έργο θα προλάβει να ολοκληρωθεί πριν το καλοκαίρι.

«Παραλάβαμε το έργο σταματημένο, παρότι είχε έγκριση από τον Δεκέμβριο του 2022»
Με την παραδοχή ότι «κανένα έργο δεν μπορεί να υλοποιηθεί, χωρίς να προκύψει όχληση, έστω και προσωρινή. Αυτό συμβαίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση», ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς. Εμμέσως πλην σαφώς κατηγόρησε τον προκάτοχό του Νίκο Τσαλικίδη για κωλυσιεργία -ηθελημένη ή μη- καθώς όπως είπε «παραλάβαμε το έργο σταματημένο, παρότι είχε έγκριση από τον Δεκέμβριο του 2022». Τα χέρια της νέας διοίκησης ήταν δεμένα, αφού για να μη χαθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, το έργο έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025.

Αναφορικά με το χρονικό διάστημα που επελέγη για την κατασκευή, αν κι ο ίδιος παλιότερα μετ’ επιτάσεως είχε δηλώσει ότι δεν γίνεται τέτοιο έργο χειμερινούς μήνες, ενημέρωσε το Σώμα -ότι μετά από αναλυτική διαβούλευση με τους συναρμόδιους φορείς και τις τοπικές κοινότητες, σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών-, ελήφθη η κοινή απόφαση να γίνει πράγματι χειμερινούς μήνες η καθαίρεση της γέφυρας για την κατασκευή νέας, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες η κυκλοφορία στην περιοχή είναι πολλαπλάσια μεγαλύτερη από τον χειμώνα. Θύμισε, επίσης, ότι οι Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις για την εναλλακτική όδευση κατά τη διάρκεια κατασκευής του νέου έργου εγκρίθηκαν από το Περιφερειακό Συμβούλιο και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, γνωμοδότησαν θετικά το ΚΤΕΛ Ροδόπης και τα Αστικά ΚΤΕΛ Κομοτηνής.

Βελτιώθηκε η ασφάλεια των εναλλακτικών διαδρομών
Ο Μ. Ταπατζάς αναγνώρισε ότι τις πρώτες ημέρες της εκτροπής κυκλοφορίας παρατηρήθηκαν προβλήματα, ιδίως με τη σήμανση όταν κλείνει η ιρλανδική διάβαση λόγω υπερχείλισης, γι’ αυτό έγιναν σε συνεννόηση με την Ελληνική Αστυνομία περισσότερες παρεμβάσεις ενίσχυσης της σήμανσης και της οδικής ασφάλειας.

Ειδικά στην ιρλανδική διάβαση, καθημερινά τις πρώτες πρωινές ώρες γίνεται ρίψη αλατιού για να μην παρατηρούνται φαινόμενα πάγου, ενώ στην ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση έγινε ενίσχυση της οδικής σήμανσης.

Σε κάθε περίπτωση, ο αντιπεριφερειάρχης ζήτησε από όλους τους οδηγούς να οδηγούν τηρώντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κι ακολουθώντας τη σήμανση, ενώ ειδικά στην ιρλανδική διάβαση και τη σιδηροδρομική διάβαση να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες!

Κι η πραγματικότητα είναι αυτή, ότι τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα προκαλούνται εξαιτίας της μη τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τους οδηγούς, άρα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικά σε περιπτώσεις όπως η συγκεκριμένη, που η εναλλακτική όδευση δεν είναι σύγχρονη.

«Έπρεπε να πέσει εδώ και 10 χρόνια!»
Η πιο ενδιαφέρουσα πάντως τοποθέτηση του αντιπεριφερειάρχη ήρθε προς το τέλος του συλλογισμού του, όταν είπε πως η παλιά γέφυρα «ήταν γεμάτη ρωγμές από κάτω κι έπρεπε να πέσει εδώ και 10 χρόνια!», καταγγέλλοντας εμμέσως πλην σαφώς όλους τους προκατόχους τους για σοβαρή αμέλεια στην κατεδάφισή της. Βέβαια, η γέφυρα αυτή παρέμεινε στη θέση της κι επί θητείας του Μ. Ταπατζά καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr