Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Με το "Μεθοδικό" αναλύουμε τα θέματα Φυσικής, με το "Ορόσημο" τα θέματα Ιστορίας, με το "Θεώρημα" τα θέματα Πληροφορικής
Παράλλογα ήταν τα θέματα της Φυσικής, γνωστά αλλά πολλά ήταν τα θέματα της Ιστορίας, βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας ήταν τα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο συνεχίστηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις με το τρίτο μάθημα για τους υποψηφίους των ομάδων προσανατολισμών (θετικών σπουδών, ανθρωπιστικών σπουδών και σπουδών οικονομίας-πληροφορικής αντίστοιχα), το πρωί της Τετάρτης 13 Ιουνίου.
"Τα χειρότερα των τελευταίων τριάντα ετών"
Την ανάλυση των θεμάτων της Φυσικής κάνουμε με τον ιδιοκτήτη και καθηγητή του φροντιστηρίου "Μεθοδικό" Ηλία Νικολαΐδη ο οποίος χαρακτηρίζει τα θέματα ως "τα χειρότερα των τελευταίων τριάντα ετών". Εξηγεί ότι "δεν υπήρχε καμία διαβάθμιση στη δυσκολία, κι όλα τα θέματα ήταν από μέτριο επίπεδο και πάνω", κάτι που θα ωθήσει τους μαθητές, που κινούνταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς περί του 13 σε βαθμούς, κάτω από την βάση. Ο καθηγητής εξηγεί ότι υπήρχαν και θέματα που εξέταζαν τα ίδια ζητήματα, άρα αν ένας υποψήφιος δεν ήξερε τη μία δεν θα ήξερε ούτε την άλλη ερώτηση, άρα δεν υπήρξε σωστή διαβάθμιση.
Τονίζει ότι οι εξεταστές, στην προσπάθειά τους να φτιάξουν πρωτότυπες ασκήσεις, έκαναν αποτυχημένες "συγκολλήσεις" κομματιών, με αποτέλεσμα οι εκφωνήσεις να είναι μακροσκελείς και σε πολλές φορές δύσκολες στην κατανόησή τους. Ακόμη και τα θέματα καθαυτά ξεπέρασαν σε έκταση τις επτά σελίδες και ήταν γεμάτα υπολογιστικές πράξεις, άρα ο υποψήφιος, εκτός από άριστες γνώσεις φυσικής και ψυχραιμία, έπρεπε να γνωρίζει και πολύ καλά μαθηματικά.
Πολλά τα θέματα στην Ιστορία
Κυρίως η έκταση των απαντήσεων ήταν που δυσκόλεψε τους περισσότερες υποψηφίους στο μάθημα της Ιστορίας, κι όχι τόσο η δυσκολία καθαυτών των απαντήσεων. Τα θέματα αναλύουμε με την φιλόλογο του φροντιστηρίου "Ορόσημο" Λιάνα Κιάκου. Η ίδια χαρακτήρισε τα θέματα "απαιτητικά" και δήλωσε πως απευθύνονται "σε καλά προετοιμασμένους μαθητές", εντοπίζοντας την δυσκολία στο ότι "ο χρόνος των μαθητών επαρκούσε ίσα-ίσα για να γράψουν τις απαντήσεις σε όλα τα θέματα, κι όχι για να επανεξετάσουν τις απαντήσεις τους". Όσον αφορά στα ερωτήματα, αυτά εξέταζαν ένα κομμάτι της ύλης που ήταν sos, μιας που δεν είχε εξεταστεί τα τελευταία χρόνια.
Παρόλα αυτά, απαιτούταν κριτική σκέψη τόσο σε κάποια πρωτότυπα διατυπωμένα ερωτήματα όσο και στην επιλογή των αποσπασμάτων του βιβλίου που ανταποκρίνονταν στις απαντήσεις των ερωτήσεων των πηγών. Εκτίμηση της κας Κιάκου δεν είναι πως τα θέματα ήταν πάρα πολύ δύσκολα, αλλά - κυρίως λόγω της χρονικής πίεσης και της ανάγκης συνθετικών απαντήσεων στις πηγές - θα ξεχωρίσουν στο μάθημα της Ιστορίας οι πραγματικά άριστοι μαθητές.
Κλιμακούμενη δυσκολία στη Πληροφορική
Με την καθηγήτρια Πληροφορικής του φροντιστηρίου "Θεώρημα" Δάφνη Δαδακίδου, κάνουμε ενδοσκόπηση στα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Πληροφορική). "Τα θέματα διακρίνονται από σαφήνεια και καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης", σχολίασε η εκπαιδευτικός, η οποία δεν εντόπισε αυξημένη δυσκολία σε σχέση με τα θέματα των περασμένων ετών.
Η δυσκολία τους επίσης ήταν κλιμακούμενη και με αυτό τον τρόπο μπόρεσε να ξεχωρίσει ο υποψήφιος κάθε επιπέδου, δηλαδή οι λίγο, οι μέτρια και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές, ώστε να μην αδικηθεί κανείς. Μικρές παγίδες εντοπίστηκαν στα ερωτήματα Α3 και Α4 που είχαν μία πρωτοτυπία, καθώς και στο θέμα Γ' το οποίο χαρακτηρίστηκε ως "λίγο δυσκολότερο από το θέμα Δ'" και "απαιτούσε προσεκτική ανάγνωση για την κατανόηση των ζητουμένων". Επομένως, η Πληροφορική - όπως σχεδόν κάθε χρονιά στις πανελλαδικές εξετάσεις - φάνηκε να είναι το μάθημα όπου οι υποψήφιοι τα κατάφεραν ο καθένας ανάλογα με την προετοιμασία που είχε κάνει κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News