Ο εορτασμός της 14ης Μαΐου

Νιώθει ενοχές όταν δεν ζωγραφίζει ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ
Η τέχνη εμφανίζεται μέσα από έναν αυτόνομο κώδικα επικοινωνίας και πληροφόρησης, που έχει την δυνατότητα να συμβάλει στην αλλαγή της αισθητικής αντίληψης του ανθρώπου.
Το να μεγαλώνεις σε μια επαρχιακή πόλη τη δεκαετία του 1970 και να θέλεις να γίνεις ζωγράφος, δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο. Η σχεδόν απαξιωτική στάση που έχουν οι γύρω σου για τους καλλιτέχνες, δεν μπορεί να μην σε επηρεάζει όταν είσαι παιδί δέκα πέντε ετών.
Την πρώτη φορά που ζήτησα χρώματα για να ζωγραφίσω ήταν όταν ήμουν επτά χρονών περίπου κι αρρώστησα. Έπρεπε τότε να μείνω για κάποιο διάστημα στο σπίτι. Από εκείνη θυμάμαι την εποχή δεν έπαψα να ασχολούμαι με τα χρώματα, ενώ η πρώτη μου επαφή με έργα ζωγραφικής έγινε μέσα από τα τεύχη των «Μεγάλων Ζωγράφων» των εκδόσεων Μέλισσα, όπου διάβαζα τις μονογραφίες των δημιουργών και έβλεπα με δέος τα σπουδαία τους έργα, που μέχρι τότε μου ήταν άγνωστα. Μπήκα μάλλον εύκολα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και, χωρίς να το καταλάβω, άρχισα να σπουδάζω.
Το Παρίσι, κατόπιν ήταν για μένα μια αποκάλυψη. Μαζί με τα θεωρητικά μαθήματα αισθητικής της τέχνης στη Σορβόννη, το Μουσείο του Λούβρου ήταν η καθημερινή μου ενασχόληση. Αισθανόμουν μάλιστα ενοχή, αν κάποια μέρα παρέλειπα να το επισκεφτώ. Ανάλογα αισθανόμουνα όταν ήμουν μικρός και περνούσαν μέρες που δεν ζωγράφιζα. Επιστρέφοντας από το Παρίσι συνέχισα να ζωγραφίζω κι εξακολουθώ άλλωστε μέχρι και σήμερα. Αν λοιπόν προσπαθούσα να «ανατρέξω» στη δουλειά όλων αυτών των χρόνων, θα έλεγα πως τα ερεθίσματά μου πηγάζουν πάντα από την άμεση αντίληψη του εξωτερικού και εσωτερικού μου κόσμου και από το πάντρεμα συναισθήματος και διαμορφωμένης γνώσης. Ζωγραφίζω εικόνες, εντυπώσεις, μνήμες, εναλλασσόμενα βιώματα προερχόμενα από τοπία του νου και της φαντασίας, της παρατήρησης και του συνειρμού, της βούλησης και της νοσταλγίας. Έτσι η ζωγραφική μου γίνεται λυτρωτική, πρώτα για μένα και κατόπιν - θα ήταν ευτύχημα - αν κατάφερνε να συγκινήσει και κάποιους άλλους. Πεποίθησή μου είναι πως η τέχνη εμφανίζεται μέσα από μια ξεχωριστή γλώσσα. Πρόκειται για ένα αυτόνομο κώδικα επικοινωνίας και πληροφόρησης, που έχει την δυνατότητα να συμβάλει στην αλλαγή της αισθητικής αντίληψης του ανθρώπου.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο Κωνσταντίνος Ράμμος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1955.Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ζωγραφική στο εργαστήρι του Δημ. Κοκκινίδη και σκηνογραφία στο εργαστήρι του Βασίλη Βασιλειάδη. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του υπήρξε υπότροφος του ΙΚΥ και βραβεύτηκε στο ημίγυμνο και στη σύνθεση. Αποφοίτησε το 1981 με άριστα και τιμητική αγορά έργου. Την ίδια χρονιά έκανε και την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα στην αίθουσα «Το Τρίτο Μάτι».Το 1982 με υποτροφία από τη γαλλική κυβέρνηση συνεχίζει θεωρητικές σπουδές στην Arts Plastiques, Paris I στη Σορβόννη. Στη γαλλική πρωτεύουσα παίρνει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις.
Με το έργο του έχουν ασχοληθεί στον ημερήσιο τύπο, ραδιόφωνο και τηλεόραση οι κυρίες Αθηνά Σχινά, Μαρία Καραβία , Marlène Carrer, Ρένα Αγγουρίδου και Βασιλική Τζεβελέκου. Το 2003 η Βουλή των Ελλήνων αγοράζει έργο του. Έργα του επίσης υπάρχουν σε πολλές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ατομικές εκθέσεις
1981- 1983 - 1985 : Αίθουσα Τέχνης Το Τρίτο Μάτι, Αθήνα
1986 : Μουσείο Κατσίγρα , Λάρισα
1988 : Αίθουσα Τέχνης Το Τρίτο Μάτι, Αθήνα
1991 : Αίθουσα Τέχνης Μαρία Παπαδοπούλου, Αθήνα
1992 : Αίθουσα Τέχνης Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη
1993 : Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
1994 : Γκαλερί του Νότου, Πειραιάς
1996 : Αίθουσα Τέχνης Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη
1998 : Αίθουσα Τέχνης Εποχές ,Κηφισιά
1999 : Αίθουσα Τέχνης Πολύεδρο, Πάτρα
2000 : Αίθουσα Τέχνης Έκφραση, Γλυφάδα
2001 : Εκπαιδευτήρια Ελληνογερμανικής Αγωγής, Παλλήνη Αττικής
2002 : Γκαλερί Αργώ, Αθήνα
2005 : Κέντρο Πολιτιστικών Εκδηλώσεων "Κρύπτη" Ζάκυνθος
2006 : Art Gallery Αλεξανδρούπολη
Παράλληλα έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε περισσότερες από 100 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, και στο εξωτερικό, όπως:
1981 –Σχολή Καλών Τεχνών, Κρακοβία, Πολωνία.
1982-Εκθεση υποτρόφων της γαλλικής κυβέρνησης στο θέατρο Renaud Barrault ,Παρίσι
1983 -Έκθεση στο Προξενείο της Ελλάδας στο Παρίσι.
1986 ?Αθήνα Εικαστικά ’86 Δήμος Αθηναίων.
1987 ?Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση
1988- Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη, Πύλη Αμμοχώστου, Κύπρος.
1989 - Δήμος Αθηναίων, Πνευματικό Κέντρο.(4 Διαφωνίες).
- Το Πνεύμα και το Σώμα, Ζάππειο, Αθήνα.
1990-Τούρ Γαλλίας, Νέα Υόρκη ΗΠΑ, Βαλέντσια Ισπανία ,Γκαλερί Αργώ Λευκωσία.
1993-Β΄Πανελλήνιο Συνέδριο ΜΜΕ , Ζάππειο, Αθήνα.
1994-Συνάντηση σύγχρονης τέχνης Art Athina?94.
1996 - Πινακοθήκη Αβέρωφ Μέτσοβο.
- Καλλιτέχνες χωρίς σύνορα ,Γκάζι, Αθήνα.
1997 ?Εικαστικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης ,Λάρισα.
1998-«Εστίες του βλέμματος» Βρυξέλλες
1999- Εικαστικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Λάρισα ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΙΙΙ.
2000 -Ιδρυμα Κυδωνιέως, Άνδρος.
-Κωνσταντινούπολη.«Πρόσωπο με πρόσωπο ΙΙΙ», οργάνωση Καλλιτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας
2002- «Αναζητώντας την Ολυμπιακή Ιδέα 2004» Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων.
2003- «Εικαστική Ωδή» Δήμος Αθηναίων ,Πάρκο Ελευθερίας.
2004 - α) «Ο κόσμος της Ελιάς» Μουσείο Θεοφίλου Μυτιλήνη.
- β) Αγώνων Πόλις .Διαδρομές στη σύγχρονη ελληνική ζωγραφική . Αθήνα.
- γ) Συλλογή Γ. Κωστόπουλου Μουσείο της πόλεως των Αθηνών Βούρου- Ευταξία.
2005 - Εκπροσώπηση της Ελλάδος στη διεθνή έκθεση ζωγραφικής «D?Où viens ?tu ?» στη Γενεύη- Ελβετία.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News