Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Καταστηματάρχες και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνικών & Εμπορικών Σωματείων Νομού Ροδόπης μίλησαν στον «Χ» για τις συνέπειες που είχε στις επιχειρήσεις η αναπάντεχη διακοπή του δικτύου της Cosmote
Γιώργος Κατσούρης: «Η επιχείρηση έχασε 700 με 800€»
Από τις τρεις το μεσημέρι της Κυριακής αιφνιδιαστικά διακόπηκαν όλες οι συμβαλλόμενες με την Cosmote τηλεπικοινωνίες στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης λόγω αναπάντεχης βλάβης. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν χωρίς κανένα δίκτυο τηλεπικοινωνίας πολλές επιχειρήσεις εστίασης της πόλης, οι οποίες πλέον λειτουργούν κατά πλειονότητα μέσω του διαδικτύου και του τηλεφώνου, μέσω υπηρεσιών delivery.
Είδαν τζίρους να χάνονται οι επαγγελματίες
«Δεν είχαμε τηλέφωνο, δεν είχαμε διαδίκτυο, δεν είχαμε τίποτα. Από τις πέντε και μετά έκλεισε όλη η αγορά, αφού τα περισσότερα μαγαζιά δουλεύουν με delivery» ανέφερε ο Γ. Κατσούρης, ιδιοκτήτης του καταστήματος εστίασης «Katsouris Fast Food» στο κέντρο της πόλης, ο οποίος τόνισε ότι σε εκείνο το χρονικό διάστημα η επιχείρηση έχασε γύρω στα 700 με 800 ευρώ, χωρίς μάλιστα να έχει λάβει την οποιαδήποτε ενημέρωση από την εταιρεία για τη διακοπή.
Μεγάλο πρόβλημα αντιμετώπισαν επίσης τα καταστήματα καφέ τύπου «takeaway», τα οποία λειτουργούν ως επί το πλείστον μέσω delivery. Ένας καταστηματάρχης ισχυρίστηκε ότι η απώλεια στον τζίρο για εκείνη την ημέρα ήταν περίπου χίλια με δύο χιλιάδες ευρώ.
Βρήκε λύση… με πατέντες
«Κάθε είδους επιχείρηση που ασχολείται με οποιοδήποτε αντικείμενο πλέον έχει ως αναγκαίο τη χρήση του διαδικτύου, είτε για τη λήψη παραγγελιών είτε για την παρουσίασή του είτε για το οτιδήποτε» είπε από θέσης του ο Μανώλης Περδίκης, ιδιοκτήτης του καφέ «Rhino Estate Coffee Co.», ενώ τόνισε πως ο αντίκτυπος δεν αφορά μόνο το ταμείο της επιχείρησης αλλά και τους εργαζόμενους, οι οποίοι χάνουν τα μεροκάματά τους, αφού η επιχείρηση δεν μπορεί να δουλέψει.
«Δεν μπορείς, ωστόσο, να κατηγορήσεις στο 100% μια επιχείρηση, γιατί βλάβες γίνονται. Η αλήθεια και το δίκιο είναι κάπου στη μέση», αναγνώρισε ο κος Περδίκης, ο οποίος επέλυσε το πρόβλημα μέσα στην πρώτη ώρα που παρουσιάστηκε χρησιμοποιώντας γνώσεις που έχει στον τομέα της πληροφορικής και εφαρμόζοντας… δημιουργικές πατέντες.
Τι δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣ
Μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνικών & Εμπορικών Σωματείων Νομού Ροδόπης Ανέστης Βαφειάδης τόνισε ότι το πρόβλημα παρουσιάστηκε στις πιο παραγωγικές ώρες για τις επιχειρήσεις εστίασης. «Ουσιαστικά μια μέρα χαμένη εξαιτίας ενός παρόχου. Περιμένουμε την Cosmote να δούμε τι διευκρίνιση θα στείλει και να δούμε εάν θα αναλάβει ζημίες που έγιναν σε καταστήματα», είπε ο πρόεδρος, ενώ ενημέρωσε πως σίγουρα μερικοί καταστηματάρχες θα κάνουν παράπονα στον πάροχο, ο οποίος ενημέρωσε για το πρόβλημα μέσω του διαδικτύου -χωρίς να έχουν ίντερνετ- με αποτέλεσμα οι πληγέντες να μη μπορούν να ενημερωθούν επαρκώς.
«Είχαμε ζημιά σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, ειδικότερα δεδομένου ότι η νέα γενιά σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικών παραγγελιών μέσω διάφορων πλατφόρμων οι οποίες υπολειτουργούσαν. Και το τηλέφωνο και σταθερά και κινητά», εξήγησε ο Ανέστης Βαφειάδης, ενώ ενημέρωσε επίσης πως δεν λειτουργούσαν ούτε οι πληρωμές με κάρτα στα καταστήματα λόγω της εξάρτησής τους από το διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να πληγούν περαιτέρω τα έσοδα των καταστημάτων από πελάτες που επισκέπτονταν το μαγαζί και αδυνατούσαν να πληρώσουν με μετρητά.
Αλέξανδρος Μουρατίδης
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News