«Ατυχείς πρακτικές» | xronos.gr
ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ

«Ατυχείς πρακτικές»

08/11/18 - 10:00

Γράφει  ο Σταύρος Ι. Σταυρίδης Δικηγόρος Αθηνών 

Προσπαθώ να σκεφθώ κάθε φορά ένα αισιόδοξο τίτλο αλλά η καθημερινότητα και η επικαιρότητα με βάζει σε μίζερα μονοπάτια.
Στην αρχή της εβδομάδας που διανύουμε πληροφορήθηκα ότι τα παιδιά των δημοσίων σχολείων δε θα είχαν μαθήματα την Τετάρτη 7/11/2018 και θα έπρεπε οι γονείς τη μέρα αυτή να αναλάβουν τη φύλαξη τους.

Στην αφελή μου ερώτηση τι είδους σχολική αργία ήταν η 7/11/2018 έλαβα την αποστομωτική απάντηση ότι την ημέρα εκείνη θα διενεργούνταν οι αρχαιρεσίες των διδασκόντων και ότι συνηθίζεται η μέρα αυτή να είναι αργία για τα δημόσια σχολεία.

Παρακαλώ κάποιον να μου εξηγήσει με λογικά επιχειρήματα γιατί οι αρχαιρεσίες των διδασκόντων δε μπορούν να γίνουν κάποιες απογευματινές ώρες ή έστω κάποιο Σαββατοκύριακο χωρίς να χαθεί μια διδακτική ημέρα για τους μαθητές και χωρίς να διαταραχθεί η καθημερινότητα των γονιών.

Ειλικρινά δε μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να επιβαρύνεται η καθημερινότητα της μέσης ελληνικής οικογένειας και τονίζω το μέσης οικογένειας, διότι οι μεγαλοαστικές οικογένειες απολαμβάνουν υπηρεσίες ιδιωτικών σχολείων όπου τέτοιου είδους αργίες δεν υπάρχουν.

Αυτό λοιπόν που καταφέρνουν τα δημόσια σχολεία με τέτοιες πρακτικές είναι να χάνουν το δίκιο τους.

Έχω πολλούς φίλους εκπαιδευτικούς σε δημόσια σχολεία και μάλιστα υπό το απαράδεκτο καθεστώς των αναπληρωτών που παρά την ταλαιπωρία τους προσφέρουν και την ψυχή τους.

Πολλές φορές όμως ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και παρά την κατάθεση ψυχής που κάνουν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία κάτι τέτοιες ατυχείς πρακτικές τους φέρνουν αντιμέτωπους με την κοινωνία.

Σε αυτόν που θα ισχυριστεί ότι είναι υπερβολικό να κάνουμε ολόκληρη συζήτηση για το θέμα αυτό θα ήθελα να απαντήσω ότι σε μια εποχή που ειδικά στον ιδιωτικό τομέα έχει επιστρέψει ο εργασιακός μεσαίωνας θα πρέπει όσοι έχουν την ευθύνη της μόρφωσης και της φύλαξης των παιδιών τις πρωινές ώρες να επιδεικνύουν ιδιαίτερη ευαισθησία γιατί δεν ασκούν το οποιοδήποτε επάγγελμα.

Πέρα του εκπαιδευτικού του ρόλου η τήρηση του ωραρίου εξυπηρετεί και περαιτέρω κοινωνικούς σκοπούς διότι δίνει τη δυνατότητα στους γονείς κατά τις πρωινές ώρες να εργαστούν και να ρυθμίσουν τις υποθέσεις τους.

Ειδικά στις οικογένειες που δεν υπάρχουν χρήματα ή λοιποί συγγενείς για να προσφέρουν χέρια βοήθειας το σχολικό ωράριο είναι ζωογόνο για τους γονείς για να ικανοποιηθούν οι βιοποριστικές και λοιπές ανάγκες της μέσης οικογένειας.

Δε θέλω να είμαι άδικος αλλά νομίζω ότι τέτοιες ατυχείς πρακτικές πρέπει να επανεξεταστούν.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr