Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Επ’ ευκαιρία της ανακοινώσεως νέων ειδήσεων για το αιώνιο στοίχημα, την ανακάλυψη του Τάφου του Παμμεγίστου των Ελλήνων, βασιλιά των Μακεδόνων, Αλεξάνδρου, η στήλη κάνει ένα αφιέρωμα γι’ αυτόν!
Μια ομάδα αρχαιολόγων και ιστορικών από το Κέντρο Αρχαιολογίας της Πολωνίας, που διεξάγει έρευνα στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, στην κρύπτη μιας αρχαίας χριστιανικής εκκλησίας, απεκάλυψε ένα μαυσωλείο από μάρμαρο και χρυσό(!), που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ο «χαμένος» τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου! Η περιοχή ευρίσκεται στην καρδιά του κέντρου της πόλεως της Αλεξανδρείας, στο Kom el-Dikka, μόλις 60 μ. μακριά από το τέμενος του προφήτη Δανιήλ, όπου κατά την αραβική παράδοση διατηρείται ο τάφος του και όπου έχουν διεξαχθεί ήδη πολλές ανασκαφές.
Το μεγάλο μνημείο, προφανώς ήταν αποκλεισμένο και κρυμμένο τον 3ο-4ο αι. μ.Χ., πιθανώς για να το προστατεύσουν από την χριστιανική βαρβαρική επέλαση και την καταστροφή των «ειδωλολατρικών», κατά τους χριστιανούς, τόπων, μετά την βιαία αλλαγή της επίσημης θρησκείας εντός της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Όλη η περιοχή είναι μια μαρτυρία για τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Αυτοκρατορίας του Αλεξάνδρου, που συνδυάζει καλλιτεχνικές και αρχιτεκτονικές επιρροές ελληνικής (και δη μακεδονικής), αιγυπτιακής, και περσικής καταγωγής. Οι επιγραφές είναι κυρίως στην ελληνική, αλλά περιλαμβάνει και μερικά αιγυπτιακά ιερογλυφικά, που αναφέρουν ότι το Μαυσωλείο είναι αφιερωμένο στον «Βασιλιά των Βασιλέων, και κατακτητή του κόσμου, Αλέξανδρο Γ΄».
Σε μια σπασμένη σαρκοφάγο από κρύσταλλο (υαλί), πιθανώς κατεστραμμένο κατά την διάρκεια των λεηλασιών που έγιναν κατά την διάρκεια των πολιτικών ταραχών, που ρήμαξαν την Αλεξάνδρεια, επί βασιλείας του Αυρηλίου (λίγο μετά 270 μ.Χ.), ευρέθησαν 37 οστά, ως επί το πλείστον σπασμένα ή κατεστραμμένα σε μεγάλο βαθμό, προφανώς όλα από το ίδιο ενήλικο αρσενικό. Μια ανάλυση του άνθρακα για χρονολόγηση είναι ήδη σε εξέλιξη για τον προσδιορισμό της ηλικίας των οστών. Εκτός από αυτά, η περιοχή έφερε στο φως ένα μικρό μόνον αριθμό αντικειμένων, κυρίως σπασμένα αγγεία, που χρονολογούνται κυρίως από την πτολεμαϊκή και ρωμαϊκή εποχή.
Ο τάφος του Παμμέγιστου των Ελλήνων ήταν μια διάσημη περιοχή προσκυνήματος στην αρχαιότητα! Τον είχαν επισκεφθεί πολλοί Ρωμαίοι αυτοκράτορες (Ιούλιος Καίσαρ, ο Γάιος Οκτάβιος Αύγουστος, οι οποίοι λέγεται ότι είχαν τοποθετήσει και λουλούδια στον τάφο και ένα χρυσό διάδημα επάνω στο μουμιοποιημένο κεφάλι του Αλεξάνδρου), ο άγιος Σισώης, κ.ά. Η τελευταία ιστορικά καταγραμμένη επίσκεψη στον τάφο του Αλεξάνδρου έγινε από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Καρακάλλα (215 μ.Χ.).
Πολλοί συγγραφείς της αρχαιότητας και του Μεσαίωνος γράφουν για την ταφή (Πλούταρχος, Ιμπν Αμπντ αλ-Χακάμ, Αλ-Μασούντι, Λέων της Αφρικής, κ.ά.). Το 321 π.Χ., στον δρόμο επιστροφής του, πίσω στην Μακεδονία, για να παραδοθεί η σορός στην μητέρα του, Ολυμπιάδα, και να ταφεί στις Αιγαιές (Έδεσσα; Βεργίνα;), το ταφικό φέρετρο με το σώμα του Μ. Αλεξάνδρου έγινε αντικείμενο καπηλείας στην Συρία, από έναν από τους στρατηγούς του, τον Πτολεμαίο Σωτήρα. Αυτός εν συνεχεία επήγε το σώμα στην Αίγυπτο, όπου το ενταφίασε στην Μέμφιδα, το κυβερνητικό κέντρο του Μ. Αλεξάνδρου στην Αίγυπτο. Σε ένα ημικυκλικό «σεραπείον» που ευρέθη εκεί, αναγνωρίσθηκαν αγάλματα αρχαίων Ελλήνων ποιητών και φιλοσόφων, όπως του Πινδάρου (του οποίου το σπίτι και τους απογόνους είχε διασώσει ο Μ. Αλέξανδρος στις Θήβαις Βοιωτίας), του Ομήρου (ο οποίος ήταν ο αγαπημένος ποιητής του Μ. Αλεξάνδρου), και του Πλάτωνος (ο οποίος ήταν ο μέντωρ του διδασκάλου του Μ. Αλεξάνδρου, Αριστοτέλη) - βλ. ανακάλυψη Auguste Mariette, 1850-1851! Εν συνεχεία, στα τέλη του 4ου-αρχές 3ου αι. π.Χ., το σώμα του Μ. Αλεξάνδρου μεταφέρθηκε από την Μέμφιδα στην Αλεξάνδρεια (ή κάπου αλλού), όπου ξανα-ενταφιάσθηκε.
Με τον 4ο μ.Χ. αιώνα, η τοποθεσία του τάφου δεν ήταν πια γνωστή. Αξιόπιστοι άραβες σχολιαστές, όπως οι Ιμπν Αμπντ αλ-Χακάμ (871 μ.Χ.), Αλ-Μασούντι (944 μ.Χ.), και Λέων της Αφρικής (16ος αι. μ.Χ.) λένε πως έχουν δει τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά κανείς από αυτούς δεν προσδιορίζει ακριβώς την τοποθεσία!
Αυτή η νέα ανακάλυψη από το Κέντρο Αρχαιολογίας της Πολωνίας θα μπορούσε σίγουρα να είναι μια από τις πιο σημαντικές που έγιναν ποτέ στην Αίγυπτο, παρά τον ήδη τεράστιο πλούτο των αρχαιολογικών θησαυρών που έχει αποφέρει. Ο ίδιος ο χώρος είναι ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής και ίσως περιέχει πολλές πιθανές νέες λεπτομέρειες σχετικά με τον μεγάλο βασιλέα. Σε περίπτωση που τα οστά αποδειχθεί ότι είναι εκείνα του Μ. Αλεξάνδρου, η σημασία αυτού του απίστευτου ευρήματος σίγουρα θα ανεβάσει στα ύψη το θερμόμετρο, καθιστώντας την, την μεγαλύτερη ανακάλυψη στην ιστορία της Αρχαιολογίας, που ούτως ή άλλως είναι η εύρεσις του τάφου του Μεγάλου Έλληνα στρατηλάτη!
Βλ. και: http://worldnewsdailyreport.com/
Το σίγουρο είναι πως κάθε πόλη η οποία σχετίσθηκε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με τον Μ. Αλέξανδρο θα ήθελε και θα είχε ένα μνημείο, έως και κενοτάφιο, γι’ αυτόν. Ήταν ζήτημα γοήτρου! Το θέμα είναι που είναι ο πραγματικός τάφος με τα οστά του μεγάλου στρατηλάτη!
Το Αιγυπτιακό Ανώτατο Συμβούλιο Αρχαιοτήτων είχε ήδη αναγνωρίσει επισήμως περισσότερες από 140 ανεπιτυχείς αναζητήσεις για την περιοχή της τρίτης και τελευταίας κατοικίας του Μ. Αλεξάνδρου, η οποία εκτίσθη από τον Πτολεμαίο Φιλάδελφο (γύρω στο 280 π.Χ.). Πολλές (έως εκπληκτικές) θεωρίες έχουν εκφρασθεί: Ότι το σώμα του έχει ακούσια κλαπεί από την Αλεξάνδρεια, από ένα ζευγάρι Βενετών εμπόρων, οι οποίοι το μετέφεραν στην Βενετία, όπου (λανθασμένα; σκόπιμα;), μετονομάσθηκε και λατρεύεται ακόμη ως, τάχα, άγιος Μάρκος ο Ευαγγελιστής, στην Βασιλική του Αγίου Μάρκου στην νεροπόλη! Ακόμη πιο προχωρημένα σενάρια λένε πως η σορός του εν τέλει φυγαδεύθηκε και ενταφιάσθηκε στο Βατικανό!
Το ταφικό μνημείο στην Σίουα, ο Μουμπάρακ, η ελληνική κυβέρνηση, οι Άγγλοι και οι. Σκοπιανοί!
Στην όλη ιστορία, ας αναφερθούν και κάποια πράγματα για την ταφή που βρήκε η Ελληνίδα αρχαιολόγος, κα Λιάνα Σουβαλτζή, στην όαση Σίουα. Πολύ πιθανόν να σκέφτηκαν να τον θάψουν εκεί, στο απρόσιτο μέρος, για να βρει επί τέλους ησυχία από τις ταραγμένες περιόδους και τους χριστιανούς «τζιχαντιστές».
Οι αρχαιολόγοι της Αιγύπτου και το υπ. Πολιτισμού της χώρας επιβεβαίωσαν πως είναι ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου! Άρχισαν, μάλιστα, να κτίζουν και ένα τουριστικό χωριό (προ του 1994) στην διαδρομή Αλεξάνδρειας-Σίουα, πιστεύοντας πως με την εύρεση του τάφου του Αλεξάνδρου, θα κατεκλύζετο από επισκέπτες! Ο συγκεκριμένος τάφος, επίστευε ο Μπουμπάρακ, πως θα ήταν ένας πολύ ισχυρός λόγος για να πάρει η Αίγυπτος ακόμη και τους Ολυμπιακούς Αγώνες! Γι’ αυτό και αναπτύχθηκε η πόλις Μάρσα Ματρούχ με μεγάλα ξενοδοχεία. Αλλά όλα σταμάτησαν με το σταμάτημα της ανασκαφής!..
Στο αρχαίο ελληνικό ταφικό μνημείο της οάσεως Σίουα υπήρχαν παραδοσιακά εντόπιοι φύλακες του τάφου, έως τις σύγχρονες ημέρες μας, οι οποίοι εξακολουθούσαν να κάνουν μνημόσυνα και χοές υπέρ του Αλεξάνδρου! Ο πρόεδρος Μουμπάρακ εζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση την επιβεβαίωση και υιοθέτηση πως ο τάφος ανήκει σε κάποιον αρχαίο Έλληνα. Έτσι θα απέφευγε τους Άγγλους, οι οποίοι πίνουν το αίμα των Αιγυπτίων, παίρνοντας «ετσιθελικά» το 10% από οποιαδήποτε ανασκαφή στην χώρα του Νείλου, βάσει συμφωνίας, ως αποζημίωση για τα τεχνικά και μηχανικά έργα που έχουν κάνει εκεί. Εάν η Ελλάς αναγνώριζε το μνημείο της Σίουα ως ελληνικό, οι Άγγλοι δεν θα έπαιρναν αυτόν τον «πολιτιστικό κεφαλικό φόρο»! Παράλληλα, οι πολιτισμοφάγοι Άγγλοι δεν θα διάλεγαν τα καλύτερα κομμάτια, όπως βάσει της ιδίας καταχρηστικής συμφωνίας, έκαναν. Γι’ αυτό ο Μουμπάρακ εζήτησε να ασκήσει η ελληνική κυβέρνησις ένα είδους «πνευματικού βέτο» ιδιοκτησίας του ταφικού μνημείου της Σίουα. Η τότε ελληνική κυβέρνηση Σημίτη (Πάγκαλου-Βενιζέλου) αρνήθηκε να το κάνει, «εξυπηρετώντας» τους Άγγλους, και, σύμφωνα με έγκυρες αιγυπτιακές πηγές, και, ίσως, επειδή εκείνη την εποχή, που ήταν σε έξαρση το «Σκοπιανό», χρηματίσθηκε από τους Σκοπιανούς! Οι επίσημοι της ελληνικής κυβερνήσεως και του τότε υπ. Πολιτισμού, προσκεκλημένοι της αιγυπτιακής, επήγαν στο Κάιρο, έφαγαν, ήπιαν και δεν ενδιαφέρθηκαν καν να ιδούν το μνημείο της Σίουα!!!
Επειδή ο τάφος επικοινωνεί με το φράγμα του Ασουάν (όπως κάθε αρχαίος τάφος στην Αίγυπτο συνδέεται με τον Νείλο, για να ταξιδεύσει το καράβι του νεκρού προς την Δύση), ο Μουμπάρακ είπε πως προτιμά να κατακλυστεί με νερά το μνημείο, παρά να δώσει κι άλλα χρήματα στους Άγγλους. Και ο μισεγγλέζος Μουμπάρακ είπε: «Τόσα χρόνια τον τάφο του Μ. Αλεξάνδρου δεν τον έχει βρει κανείς. Γιατί τώρα που βρέθηκε να ανήκει στους Εγγλέζους; Δεν θα τους ανήκει ποτέ! Ας γίνει λίμνη!». Και όντως, η περιοχή στην Σίουα, όπου ευρίσκεται το αρχαίο ελληνικό ταφικό μνημείο, έχει αρχίσει να κατακλύζεται από νερό και να διαβρώνεται.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που έπεσε ο Μουμπάρακ, ενώ λέγεται πως και ο ίδιος ήταν (κρυπτο)χριστιανός και είχε πολλούς (κρυπτο)χριστιανούς στην κυβέρνησή του! Οι Άγγλοι αν και χριστιανοί (!) δεν ήθελαν χριστιανούς στην Αίγυπτο, διότι, έλεγαν, ότι τους μουσουλμάνους τους διοικούν ευκολότερα!
Μετά το σταμάτημα των ανασκαφών από την κα Σουβαλτζή, Άγγλοι, Νορβηγοί, αλλά και. Τούρκοι, έχουν κάνει μεγάλες προσφορές στην Αίγυπτο για να πάρουν τα δικαιώματα της ανασκαφής της Σίουα! Οι Αιγύπτιοι θέλουν να παραμείνουν τα δικαιώματα στους Έλληνες ή τους Αιγυπτίους, και όχι να πάνε, μέσω Τουρκίας ή άλλων, και πάλι στους Άγγλους.
Έως τότε, την πληρώνει ένα σπουδαίο αρχαίο ελληνικό ταφικό μνημείο, σχετιζόμενο με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, με τον Μ. Αλέξανδρο, στην μακρυνή και μόνη όαση Σίουα, και αναμένει, πότε επί τέλους θα βρεθεί ελληνική κυβέρνηση, πραγματικά κυρίαρχη και πατριωτική, που να νοιάζεται για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της..
Για περισσότερα: Βρείτε στις ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ (www <http://www.fryktories.net> Συνέντευξη των Λ. Σουβαλτζή, Γ. Ντάσκα και Γ. Λεκάκη στην εκπομπή του Κ. Γουίλς, στον ART FM, στις 30.8.2014: https://www.youtube.com/watch?v=whoa5cAM64Q
«Μια εκ βαθέων συζήτηση, για τον Μέγα Αλέξανδρο, την Αμφίπολη και την Όαση Σίουα στην Αίγυπτο, καθώς και για το ποιοί επωνύμως εμπόδισαν τις παραπέρα έρευνες...» (ραδιοφωνική εκπομπή των Γ. Λεκάκη, Α. Μαζαράκη, Γ. Τσαγκρινό με την Λ. Σουβαλτζή που μεταδόθηκε από τα «901 Παραπολιτικά στα FM», της 17.9.2014): https://www.youtube.com/watch?v=s4k46GMxqGc
«Αμφίπολη-Σίουα-Αλεξάνδρεια και Μέγας Αλέξανδρος» (καλεσμένοι η Λ. Σουβαλτζή, ο Α. Τσίντσιφος και ο Γ. Λεκάκη στο «ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ» του Extra Channel, με την Α. Ζαρακέλη, στις 20.9.2014): https://www.youtube.com/watch?v=OjV2kW8tCb8 <https://www.youtube.com/watch?v=OjV2kW8tCb8&list=UU3zJTtBSzBmWwydPpNMhbaw> &list=UU3zJTtBSzBmWwydPpNMhbaw
«Ο Τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Όαση Σίουα της Αιγύπτου» (ραδιοφ. εκπομπή των Γ. Λεκάκη - Α. Μαζαράκη με καλεσμένη την αρχαιολόγο Λ. Σουβαλτζή. Η εκπομπή μεταδόθηκε από τον «901» τα μεσάνυχτα της 14.7.2015: https://www.youtube.com/watch?v=7Y84VGy1TOk <https://www.youtube.com/watch?v=7Y84VGy1TOk&feature=youtu.be> &feature=youtu.be
Ο Μ. Αλέξανδρος ταριχεύθηκε με μέλι Ελικώνος μέσα σε πιθάρι και εστάλη στην Μακεδονία
Ελλάς, Ελένη, Ελικών, Ελίκη, Ήλιος, κλπ. Είναι λέξεις με κοινή ρίζα στην θεία ελληνική γλώσσα.
Οι αρχαίοι λαοί της Εποχής του Χαλκού ελάτρευαν ό,τι δίδυμο. Και κατά συνέπειαν, και τις δίδυμες κορυφές, όπως του Όρους του Ελικώνος. Γι’ αυτό ο Ελικών έγινε το ιερόβουνο των Βοιωτών και το κατοικητήριο των μουσών του. Σε αυτόν ζούσαν οι Ελικωνιάδες μούσες. Αυτές δεν ήσαν μόνον φύλακες αρχείων και θεραπευτές αρχαίων τεχνών, αλλά και ιάτρισσες και φαρμακεύτρες. Κάτι και σαν «μάγισσες» θα τις έλεγαν στον Μεσαίωνα. Χρησιμοποιούσαν τοξικά φυτά, όπως perwinkel και ελλέβορο, και με αυτά τα εθεράπευαν σχεδόν όλα! (Μερικοί λένε πως ο θάνατος του Μ. Αλεξάνδρου οφειλόταν σε υπέρμετρη δόση με λευκό ελλέβορο...).
Οι αρχαίοι, Έλληνες την Εποχή του Χαλκού, παρασκεύαζαν φάρμακα από φλοιό ιτιάς, μορφίνη από τον εσωτερικό λευκό φλοιό του πεύκου, χρησιμοποιούσαν ρίζα calendular, ρίζα dandilion, χυμό πεύκων για αντισηπτικό, και φυσικά οι Έλληνες της Εποχής του Χαλκού είχαν όπιο. Οι Έλληνες εγνώριζαν και τα κολλοειδή από ασήμι. Με σκόνη πυριτίου έβγαζαν τα βλήματα από το σώμα. Είχαν πολύ κοφτερά μικρά μαχαιρίδια, κατασκευασμένα από οψιδιανό της Μήλου. Ήδη από την Λίθινη Εποχή...
Οι Μούσες του Ελικώνος, λοιπόν, έκαναν αφεψήματα και βάμματα από τοξικά φυτά, ιδίως από ελλέβορο.
Το πιο ακριβό μέλι της αρχαιότητος ήταν το μέλι του Ελικώνος! Ήταν μέλι-φάρμακο. Ο νεκρός του Αλεξάνδρου ετέθη σε πίθο(*), γεμάτο με λευκό μέλι από τον Ελικώνα, για να σταλεί πίσω στην Μακεδονία! Και ο γιος του Μίνωος, Ιππόλυτος, ετέθη νεκρός σε πίθο με μέλι και εστάλη στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου, όπου κατόρθωσε ο Ασκληπιός και τον ανέστησε. Ίσως, λοιπόν, ο νεκρός εστάλη σε κάποιο ασκληπιείο, που κατείχε αυτήν την απόκρυφη γνώση, πιστεύοντας στην ανάστασή του! Περισσότερα προσεχώς!..
(*) Στα αρχαία ταφικά τελετουργικά αναφέρεται το νεκρό σώμα των πολεμιστών να τοποθετείται σε πήλινους αμφορείς με το σπαθί λυγισμένο γύρω από το χείλος.
ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ:
Κ. Stanely Smith, B. Hughes, λήμμα «ταρίχευση» στην Εγκυκλ. Britannica.κ.ά.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News