Μικροκομοτηναίικα 14-11-2024 | xronos.gr
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΑΚΗΣ

Μικροκομοτηναίικα 14-11-2024

14/11/24 - 8:00
Μικροκομοτηναίικα 14-11-2024

Στο δόγμα της επιτροπής Πισσαρίδη για το μελλοντικό σχεδιασμό στην οικονομία και στην επιχειρηματικότητα, αναφέρθηκε για άλλη μία φορά από το βήμα των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια της ΟΕΒΕΣ στην Κομοτηνή, ο πρόεδρος της ΓΣΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς, γιατί φαίνεται ότι ξεκάθαρα αυτή την πολιτική πρεσβεύει και η κυβέρνηση.
Μια συνταγή λανθασμένη βέβαια είναι το δόγμα αυτό, που στοχεύει στο θάνατο του εμποράκου, δηλαδή στο σταδιακό λουκέτο μικρών και μονοπρόσωπων εταιριών. Κάποιοι φαίνεται διέγνωσαν στην επιτροπή ότι ουσιαστικά αυτές οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν να προσφέρουν και κάτι ιδιαίτερο στην οικονομία και στην επιχειρηματικότητα.
Μόνο που το δόγμα αυτό παίρνει μπάλα και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που είναι βέβαια χιλιάδες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και ίσως είναι και οι μόνες που προσφέρουν και τόσες πολλές θέσεις εργασίας.
Από τη στιγμή που δεν έχουμε μεγάλες βιομηχανίες που να απασχολούν εκατοντάδες ή χιλιάδες άτομα, στο πρότυπο των δυτικοευρωπαϊκών χωρών που προσπαθούν να αντιγράψουν. Ούτε φυσικά έχουμε μεγάλες παραγωγικές επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας που να μπορούν να τις υποκαταστήσουν και να δώσουν λύσεις στο αδιέξοδο.
Γιατί αν εφαρμοστεί όπως γίνεται σταδιακά, σαφώς θα πρέπει να αναρωτηθούν και τι θα κάνουν περίπου όπως υπολογίζουν 200.000 επιχειρηματίες, που θα μείνουν χωρίς αντικείμενο εργασίας. Ποια είναι η εναλλακτική λύση δηλαδή και που θα μπορούν να απασχοληθούν όλοι αυτοί; Θα ακολουθήσουν και αυτοί το δρόμο προς το εξωτερικό;


Ακόμα και ένα σημαντικό κίνητρο για την δημιουργία και στήριξη θέσεων εργασίας είχαμε στην περιοχή, το γνωστό 12%, την επιδότηση δηλαδή του κόστους εργασίας, που σταμάτησε από λάθος, εσκεμμένα και μη επαρκή γνώση των υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ.
Αλλά δεν αποκαταστάθηκε, ούτε εφαρμόστηκε εκ νέου, παρόλο που η ΝΔ έδωσε κάποια ποσά καλύπτοντας ορισμένες χρονιές, ακόμα και όταν η ΕΕ απάντησε επίσημα στην ευρωβουλευτή τους Μαρία Σπυράκη ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα ασυμβατότητας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη και αυτό φάνηκε τουλάχιστον και από τις εργασίες του συνεδρίου, να βρεθούν άλλοι τρόποι επιβίωσης επιχειρηματικά, με συνεργατικά σχήματα και την ενδυνάμωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Κυρίως με ενώσεις ομοειδών επιχειρήσεων και συνεργασίες αυτοαπασχολούμενων, που θα μπορούν να προσφέρουν εξωστρέφεια, να λειτουργήσουν σωστά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ίσως και μέσω τεχνητής νοημοσύνης για να αποκτήσουν βιωσιμότητα.
Γατί ήδη έχουν διαγνώσει οι περισσότεροι βέβαια μικροεπιχειρηματίες, ότι αν δεν κάνουν κάποιες αλλαγές στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα, δεν εξελιχθούν, ή δεν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, με μαθηματική ακρίβεια κάποια στιγμή θα κλείσουν.
Είμαστε στο μεταίχμιο μεγάλων μεταρρυθμίσεων και αλλαγών και μπορεί βέβαια πολλά από αυτά να ακούγεται εξωπραγματικά για ορισμένους, ή να δυσκολεύονται να ξεβολευτούν, αλλά ζούμε σε ένα τόπο που έχει πολλά αρνητικά.
Δεν έχει μεγάλο προστιθέμενο όφελος από τον τουρισμό, τις εξαγωγικές δραστηριότητες, με νηπιακές προσπάθειες στο ηλεκτρονικό εμπόριο και συγχρόνως απευθύνονται οι περισσότεροι σε ένα πελατολόγιο που έχει μειωμένη αγοραστική δύναμη.
Ένα κοκτέιλ δηλαδή αρνητικών δεδομένων, που θα αναγκαστεί ο καθένας να βρει τη λύση μόνος του, για να ξεπεράσει πολλά εμπόδια, αν θέλει βέβαια να επιβιώσει επαγγελματικά.


Το πόσο μακριά βρισκόμαστε από τα κέντρα των αποφάσεων και αντιλαμβανόμαστε τις αδικίες που γίνονται και αφορούν την περιοχή μας στο παρά πέντε, το αποδεικνύει και η επιστολή του περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, που ζητά αύξηση χρηματοδοτήσεων σε πρωτογενή τομέα και μεταποίηση, μέσω του στρατηγικού σχεδίου ΚΑΠ 2023-2027.
Και αναρωτιούνται εύλογα βέβαια οι περισσότεροι, γιατί επιλέχθηκαν να χρηματοδοτηθούν στο ποσοστό του 65% οι περιφέρειες Κρήτης, Νησιών Ιονίου και Αιγαίου και ενδεχομένως όπως φαίνεται ήδη έχει ενταχθεί και η περιφέρεια Θεσσαλίας και όχι η ΑΜΘ;
Και όπως σταχυολογεί υπάρχουν πολλοί λόγοι για να δοθούν μεγαλύτερα ποσοστά χρηματοδοτήσεων στο 65% και στην περιφέρεια ΑΜΘ και όχι να μας κατατάσσουν στο 50%. Κούφια λόγια δηλαδή όταν μας λένε από τα κεντρικά ότι η ακριτική Θράκη είναι δήθεν στην προμετωπίδα όλων των κυβερνητικών σχεδιασμών.
Και ενώ είχαμε τα πρωτεία σε επιδοτήσεις, ευνοϊκές διατάξεις και προγράμματα όπως ίσως θεωρούν κάποιοι, πως δικαιολογείται να είμαστε η φτωχότερη περιφέρεια σχεδόν όλης της Ευρώπης; Αισθάνονται ότι έδωσαν αρκετά άραγε στην περιοχή μας;
Η πιστεύουν ότι εφαρμόζονται και τα πορίσματα της Διακομματικής Επιτροπής που βρίσκονται στα συρτάρια και ευνοούμαστε από τον αναπτυξιακό νόμο, που δίνει σχεδόν τα ίδια κίνητρα σε όλη την Ελλάδα και όχι στην περιφέρεια μας;
Παρόλο που υποστήκαμε και εμείς μεγάλες καταστροφές από τις πυρκαγιές, σχεδόν αποδεκατίστηκαν όλα τα κοπάδια μας από την πανώλη και την ευλογιά των αιγοπροβάτων και αντιμετωπίζουμε ένα τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα, που θα έπρεπε να ανάγεται σε μείζον εθνικό ζήτημα.


Όχι μόνο δηλαδή δεν ευνοείται πλέον η Θράκη, αλλά κάποιοι προσπαθούν και να την αδικήσουν στα διάφορα προγράμματα χρηματοδότησης που έρχονται κατά καιρούς. Και η Ροδόπη ειδικά, ακόμα και σε επίπεδο περιφέρειας πολλές φορές μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.
Την προεκλογική περίοδο των εθνικών εκλογών ήταν που αδικηθήκαμε κατάφορα πάλι ως νομός με τα προγράμματα για τους νέους αγρότες και με Θρακιώτη υφυπουργό, που λειτούργησε ως τοπάρχης ενισχύοντας την ιδιαίτερη πατρίδα του τον Έβρο.
Παρόλα αυτά κάποιοι γραφειοκράτες όπως δείχνουν τα πράγματα, μας κατέταξαν στη μικρότερη κλίμακα και στη νέα χρηματοδότηση. Και γεννάται το ερώτημα, ποιος ελέγχει τους κυβερνητικούς παράγοντες και τους υπουργούς που ίσως πολύ βέβαια αποφασίζουν ευνοϊκά για τις δικές τους εκλογικές περιφέρειες;
Και που είναι το πολιτικό και αυτοδιοικητικό δυναμικό που θα πρέπει να πιέζει για να δείχνουν και τη δέουσα προσοχή στην περιοχή μας; Και μιλάμε για ένα χρηματοδοτικό εργαλείο το οποίο αναφέρεται στον πρωτογενή τομέα αλλά και στη μεταποίηση.
Δηλαδή σημαντικό για την ανάπτυξη και την προοπτική του τόπου μας. Μήπως θα πρέπει κάποιοι τοπικοί θεσμικοί παράγοντες να ξυπνήσουν από το λήθαργο τους και να διεκδικούν με καλύτερο τρόπο, αλλά να μας ενημερώνουν και από πριν για τις προθέσεις της κεντρικής εξουσίας;
Μήπως τη σκυτάλη των διαμαρτυριών με την επιστολή Τοψίδη, θα πρέπει να την παραλάβουν οι βουλευτές και να τη φέρουν στη βουλή, για να μας απαντήσουν αυτοί που αποφασίζουν, για ποιο λόγο άραγε η Θράκη και η περιφέρεια μας υποβαθμίζεται για άλλη μία φορά, μέσω του στρατηγικού σχεδίου ΚΑΠ 2023-2027;

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr