Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Πριν κοπάσει ο απόηχος από τα παρατράγουδα της εκδήλωσης στην πλατεία Ειρήνης Κομοτηνής που ακούσαμε και το εμβατήριο της Σμύρνης για τον Κεμάλ Ατατούρκ, έρχονται οι τριήμερες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Αλάν Τεπέ του δήμου Αρριανών τέλος του μήνα, για να μας αποδείξουν ότι μάλλον κάποιοι άλλοι κινούν τα νήματα στην περιοχή μας.
Δημιουργεί εύλογα ερωτήματα ο τρόπος τουλάχιστον που σύλλογοι και αυτοδιοικητικοί της μειονότητας αντιλαμβάνονται τον θεσμικό τους, ή τον πολιτιστικό τους ρόλο. Ήδη κυκλοφόρησε το διαδικτυακό μπάνερ του προγράμματος, μόνο στην τουρκική γλώσσα φυσικά.
Και δείχνει ξεκάθαρα ότι χορηγός των εκδηλώσεων και του καλλιτεχνικού προγράμματος με αοιδούς από την Τουρκία, που θα πλαισιώσει τους αγώνες πάλης και το πανηγύρι, είναι το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας.
Ξεκάθαρο το μήνυμα και ο συμβολισμός, που ουσιαστικά δείχνει ότι το τουρκικό κράτος ρυθμίζει και τα πολιτιστικά πεπραγμένα του τόπου μας για τη μειονότητα. Εκτός αν μας παρουσιάσουν τα τιμολόγια που θα πληρωθούν αδρά για αυτούς τους καλλιτέχνες και ποιος τα πληρώνει τελικά.
Για πρώτη φορά βέβαια γίνεται αυτό επίσημα, την εποχή μάλιστα που η Τουρκία για να δείξει την καλή της διάθεση απαγόρευσε στο Πατριαρχείο να πραγματοποιήσει το Δεκαπενταύγουστο την λειτουργία στην Παναγία Σουμελά.
Υπάρχουν πολλά ερωτήματα που έχουμε να θέσουμε και φυσικά θα παρακολουθήσουμε και την εξέλιξη στο τριήμερο αυτό πανηγύρι, που δυστυχώς απ’ ότι αντιλαμβανόμαστε θα γίνει ερήμην και εν τη απουσία πολιτικών και αυτοδιοικητικών χριστιανών.
Αλήθεια υπάρχει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την αποδοχή της χορηγίας του υπουργείου Πολιτισμού της Τουρκίας, ή δόθηκαν απευθείας στο σύλλογο, προκειμένου να κάνουν τον Πόντιο Πιλάτο οι αυτοδιοικητικοί;
Και ποιο νόημα είχε επίσκεψη πριν από λίγες μέρες του δημάρχου στον περιφερειάρχη και μάλιστα ανέφερε στη σελίδα του κοινωνικής δικτύωσης ότι συζήτησαν και το θέμα του πανηγυριού; Να υποθέσουμε ότι υπάρχει και χορηγία από την πλευρά της περιφέρειας;
Πάντως το μόνο που προβάλλεται στην αφίσα είναι το υπουργείο Πολιτισμού της Τουρκίας. Και το ερώτημα είναι διατηρείται άραγε το πρωτόκολλο σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις και καλούνται όλοι οι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί όπως ορίζει κι όχι μόνο η προξενική αυλή, οι ψευτομουφτήδες και διάφοροι άλλοι ακραίοι του γνωστού συστήματος;
Ακόμα τηρούνται οι υγειονομικοί κανόνες, αφού σε τέτοιου είδους γιορτές σφάζονται εκατοντάδες πρόβατα; Και τι γίνεται με τις δεκάδες ψησταριές που χρειάζονται για να ψηθούν όλα αυτά πάνω στον ορεινό όγκο, όταν αντίστοιχα υπάρχουν τόσες απαγορεύσεις, με συνθήκες ακραίου και παρατεταμένου καύσωνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες για όλους τους άλλους;
Και όλα αυτά τα εκατοντάδες σφάγια περνούν μέσω οργανωμένων σφαγείων και πιστοποιούνται προκειμένου να καταναλωθούν; Πρόπερσι δεν οδηγήθηκαν στο νοσοκομείο Κομοτηνής με δηλητηρίαση εκατοντάδες συμπολίτες μας από το δήμο Αρριανών σε μια εκδήλωση που κατανάλωσαν κοτόπουλα; Απολογήθηκε κανείς και έπεσαν πρόστιμα;
Έχουν γνώση οι φύλακες κι οι υπηρεσίες για όλα αυτά; Έχουν κληθεί τελικά και θα συμμετέχουν, χριστιανοί αυτοδιοικητικοί και πολιτικοί, ή επικρατούν οι γνωστές λογικές του αποκλεισμού των ανεπιθύμητων στη λίστα του προξενείου, που ασπάζονται απόλυτα οι διοργανωτές και η δημοτική αρχή;
Να υποθέσουμε φυσικά ακόμα ότι θα πρέπει να είναι σε ετοιμότητα ο μηχανισμός της πυροσβεστικής, του δασαρχείου και της πολιτικής προστασίας, όταν θα κινηθούν τουλάχιστον 5.000 άτομα και θα στηθούν τόσες σούβλες στον ορεινό όγκο, για παν ενδεχόμενο. Έχουν πάρει αλήθεια τις σχετικές άδειες;
Πάντως για την ιστορία να θυμίσουμε ότι οι γιορτές αυτές στο παρελθόν λειτουργούσαν συνεργατικά και συμμετείχαν και χριστιανοί. Χωρίς να έχουν το χαρακτήρα μιας τουρκογιορτής. Με παλαιστές και από την Ελλάδα και την παρουσία ακόμα βουλευτών, υπουργών και υφυπουργών, αλλά και θεσμικών παραγόντων της περιοχής μας.
Και τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει παντελώς χρώμα και χαρακτήρα. Οι προξενικοί εκτόπισαν όλους τους άλλους για να διαφεντεύουν οι ίδιοι και να καθοδηγούν τη μειονότητα, μέσω του πολιτισμού και της παράδοσης.
Και αφού η γιορτή ετοιμάζεται να θέσουμε και μια άλλη παράμετρο προβληματισμού. Θα κοπούν όλα τα αντίστοιχα παραστατικά για αυτούς που δουλεύουν και θα πουλούν προϊόντα, για τους καλλιτέχνες που κοστίζουν και δηλώνονται επίσημα όλα αυτά;
Όταν η ΑΑΔΕ κάνει ελέγχους σε τόσα πανηγύρια υποδεέστερης σημασίας και μικρότερης συμμετοχής σε κόσμο και σε χωριά ακόμα, μήπως υπάρχει μια ιδιότυπη ασυλία για τέτοιες περιπτώσεις, μην στεναχωρηθούν κάποιοι;
Ουσιαστικά μάλλον αφήνονται να λειτουργούν σε ένα παράλληλο κόσμο, για να μη δυσαρεστήσουν κάποιοι ψηφοφόρους και υποστηρικτές και να μην κατηγορηθούν οι υπηρεσίες για μεροληπτική μεταχείριση, όπως συνηθίζουν να το περνούν σε πολλές περιπτώσεις.
Εν κατακλείδι και συμπερασματικά για να θέσουμε και το τελευταίο ερώτημα, μπορεί άραγε ο κάθε μειονοτικός δήμαρχος και ο κάθε σύλλογος στην περιοχή μας, να παράγουν πολιτική και διπλωματία μέσω του πολιτισμού με χορηγούς τουρκικές υπηρεσίες και υπουργεία;Χωρίς να λαμβάνουν γνώση και να ενημερώνονται στο 4ο γραφείο Εξωτερικών Υποθέσεων που εδρεύει στην Ξάνθη, ή το αντίστοιχο δικό μας υπουργείο, αλλά να έχει το γενικό πρόσταγμα στην οργάνωση η προξενική αυλή;
Απευθύνθηκαν σε δικό μας ελληνικό υπουργείο για να ζητήσουν κάποιες χρηματοδοτήσεις από την πλευρά του δήμου, ώστε να πάρει διαφορετικό χρώμα το πανηγύρι και να ενώνει χριστιανούς και μουσουλμάνους και όχι να περιχαρακώνεται ο καθένας στα του οίκου του;
Γνωρίζει κανείς από το σύλλογο και τη δημοτική αρχή το καλλιτεχνικό πρόγραμμα και τα τραγούδια που θα ακουστούν, αλλά και τα μηνύματα ενδεχομένως από κάποιους προσκεκλημένους που θα πάρουν το μικρόφωνο, για να μη φτάσουμε εκ των υστέρων να διαχειριζόμαστε προβλήματα, όπως αυτό που προέκυψε και στην πλατεία Ειρήνης της Κομοτηνής;
Γιατί προφανώς όταν δίνεται μία γενναία χορηγία, κάποιοι θέλουν να δώσουν και τα δικά τους μηνύματα. Ακόμα και το απλό να ελέγχουν πολιτικά και διπλωματικά τη μειονότητα μέσω εισαγόμενων πολιτιστικών εκδηλώσεων, ή κάποιων προπαγανδιστικών δηλώσεων. Τα γνωρίζει όλα αυτά η δημοτική αρχή και υπόσχεται ότι δεν θα συμβούν τέτοια παρατράγουδα;
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News