Κερδίζουν τη μάχη κατά της διαρροής μαθητών Ρομά | xronos.gr
ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ 14ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ 12ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Κερδίζουν τη μάχη κατά της διαρροής μαθητών Ρομά

02/11/16 - 11:00

Υπομονή και επιμονή απαιτείται εκ μέρους των εκπαιδευτικών, αφού τα παιδιά Ρομά δεν έχουν εμπειρία από προηγούμενη εκπαίδευση σε δομές όπως ο παιδικός σταθμός

Η "μάχη" κατά της διαρροής μαθητών σε αυτό το σχολείο κερδίζεται μέρα με την ημέρα. Το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στο 14ο νηπιαγωγείο και στο 12ο δημοτικό σχολείο της Κομοτηνής, είναι ιδιαίτερο και δύσκολο. Οι μαθητές αυτών των σχολείων είναι αποκλειστικά παιδιά Ρομά. Για εκείνα δημιουργήθηκαν οι υποδομές αυτές,  με τους εκπαιδευτικούς σήμερα να δίνουν καθημερινό αγώνα για να κρατήσουν τα παιδιά στις τάξεις τους. 

Στο 14ο νηπιαγωγείο η χρονιά ξεκινάει πάντα με περισσότερα παιδιά, αλλά ο αριθμός βαίνει μειούμενος. Αυτό συνέβη και φέτος, αφού από τα 35 παιδιά που εγγράφηκαν, τελικά φοιτούν τα 20. Ταυτόχρονα βέβαια ο αριθμός αυτός είναι εξαιρετικά μεγαλύτερος σε σχέση με το παρελθόν, όταν στο νηπιαγωγείο φοιτούσαν μόλις 8 παιδιά. Από την έναρξη λειτουργίας του σχολείου οι εκπαιδευτικοί διαπίστωναν ότι οι γονείς δεν αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση ως αναγκαία, οι ίδιοι θεωρούν ότι δεν είναι απαραίτητη, θεώρηση η οποία έχει επιπτώσεις στα παιδιά τους. Όμως το πέρασμα των ετών βρίσκει τους εκπαιδευτικούς να κερδίζουν τη μάχη κατά της διαρροής, ξεκινώντας από το στάδιο της προσχολικής εκπαίδευσης, που είναι απαραίτητη για τα παιδιά. 

Οι γονείς μαθητών Ρομά που έχουν κατανοήσει το νόημα της εκπαίδευσης, στέλνουν τα παιδιά τους καθημερινά στο 14ο νηπιαγωγείο. Κυρίως αυτό που πέτυχαν οι εκπαιδευτικοί από πέρυσι και συνεχίζεται και φέτος είναι να μεταφέρουν οι ίδιοι πλέον τα παιδιά τους στο νηπιαγωγείο, κάτι που μέχρι πέρυσι δεν το έκαναν. Καθημερινά 20 παιδιά Ρομά φοιτούν στο 14ο νηπιαγωγείο.

Υπομονή και επιμονή απαιτείται εκ μέρους των εκπαιδευτικών, αφού τα παιδιά Ρομά δεν έχουν εμπειρία από προηγούμενη εκπαίδευση σε δομές όπως ο παιδικός σταθμός, από το οικογενειακό περιβάλλον μεταβαίνουν απευθείας στο νηπιαγωγείο. Οπότε ήδη έχουν διαμορφώσει συμπεριφορές και στάσεις και πρέπει να γίνει σωστή δουλειά για να εισπράξουν την καινούρια γνώση, για παράδειγμα ότι δεν πρέπει να πετάξουν το σκουπίδι στον αύλειο χώρο.  Σε δράσεις με εξωστρέφεια και επαφή των παιδιών αυτών με την κοινωνία επενδύουν οι εκπαιδευτικοί και τα αποτελέσματα τους δικαιώνουν. 

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
Το ζήτημα της σχολικής διαρροής σχολίασε από την Κομοτηνή όπου βρέθηκε χθες Τρίτη 1 Νοεμβρίου η υφυπουργός Μακεδονίας - Θράκης Μαρία Κόλλια Τσαρουχά. Αφορμή ήταν η επίσκεψή της στο 14ο νηπιαγωγείο και το 12ο δημοτικό σχολείο Κομοτηνής, των οποίων οι μαθητές είναι παιδιά Ρομά. 

"Η παρουσία μου εδώ δίνει το μήνυμα του πραγματικού ενδιαφέροντος της ελληνικής πολιτείας. Είναι γνωστοί οι λόγοι της σχολικής διαρροής, γι' αυτό είναι σημαντικό να συνεχιστούν αυτές οι παρεμβάσεις, με την παρουσία της ελληνικής πολιτείας, με τους δασκάλους και με όσους εξυπηρετούν το εκπαιδευτικό έργο. Η παρουσία μου εδώ θέλει να δείξει το ενδιαφέρον και την αγωνία για αυτά τα παιδιά τα οποία ανήκουν σε μειονότητες", ανέφερε η υφυπουργός.

Στο 14ο νηπιαγωγείο και στο 12ο δημοτικό σχολείο η υφυπουργός υποσχέθηκε στους δασκάλους ενίσχυση στο εκπαιδευτικό τους έργο, αναγνώρισε τα ιδιαίτερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν και συνομίλησε τόσο με παιδιά στο νηπιαγωγείο, όσο και στο δημοτικό σχολείο. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr