Μικροκομοτηναίικα 11-07-2024 | xronos.gr
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΑΚΗΣ

Μικροκομοτηναίικα 11-07-2024

11/07/24 - 8:00
Μικροκομοτηναίικα 11-07-2024

Αλήθεια έχει αναλογιστεί κανείς από τους παροικούντες και διοικούντες της πόλης αλλά και τους υπευθύνους, πόσα αυτοκινητιστικά ατυχήματα έχουν γίνει μόνο σε τρία συγκεκριμένα και επίμαχα σημεία της πόλης μας;
Ιδιαίτερα στις διασταυρώσεις Κουρτίδη και Θάσου, Βοσπόρου και Σκεπαστού, αλλά και Υψηλάντου, Απόλλωνος με Ρήγα Φεραίου, αφού στα επικίνδυνα αυτά σημεία ο κατάλογος των ατυχημάτων δεν έχει τελειωμό.
Αποτυπώνονται κάθε φορά στα ρεπορτάζ της εφημερίδας μας και πάντοτε ακούμε τα ίδια, για το τι πρέπει να γίνει, αν θα πρέπει να τοποθετηθούν σαμαράκια, ή φωτεινοί σηματοδότες που να προειδοποιούν, ή επιπλέον σήμανση με προειδοποιητικές ταμπέλες και πινακίδες.
Ακόμα και προειδοποιητικά γραφικά ζητούν πολλοί κάτω στο δρόμο. Λίγα από αυτά βέβαια έχουν γίνει σε Θάσου και Κουρτίδη, αφού τα σχέδια για κυκλικό κόμβο που θα μετριάζει την ταχύτητα σε πολυσύχναστο δρόμο δεν εγκρίνονται.
Και το μόνο που μένει τελικά είναι οι συμβουλές προς τους οδηγούς που πρέπει να προσέχουν περισσότερο και να υπακούν στις σημάνσεις που ήδη υπάρχουν και θεωρούνται μάλλον επαρκείς.
Και κατά μεγάλο ποσοστό αυτό πρέπει να γίνεται, επειδή τα περισσότερα ατυχήματα οφείλονται σε απροσεξίες οδηγών, την λανθασμένη εκτίμηση της κατάστασης και τη μη συμμόρφωση με τον ΚΟΚ.


Υπάρχουν όμως και κάποια πράγματα που μπορούν να διορθωθούν, όπως η κακή ορατότητα που υπάρχει στις διασταυρώσεις, όπως στις οδούς Ρήγα Φεραίου και Υψηλάντου, που έχουμε στη γωνία κάδους σκουπιδιών που κρύβουν τα αυτοκίνητα για όσους θέλουν να διασχίζουν τον κεντρικό δρόμο.
Κι όπως γίνεται συνήθως υπάρχουν και παρκαρισμένα φορτηγά και αυτοκίνητα πίσω τους, που δυσκολεύουν τους οδηγούς να έχουν επαρκή ορατότητα. Το ίδιο και στη συμβολή των οδών Βοσπόρου και Σκεπαστού, με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα μέχρι τις γωνίες.
Μήπως σε μερικά σημεία θα πρέπει να απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση, για να υπάρχει πλήρης ορατότητα και να αποφεύγουμε τα χειρότερα; Μήπως είναι απαραίτητο να υπάρχουν και φωτεινές επιγραφές προειδοποίησης κατά μήκος του κεντρικού δρόμου στην Υψηλάντου;
Αφού δεν μπορούν να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες και κυκλικοί κόμβοι, ας βρουν εναλλακτικές λύσεις. Και θα μπορούσαμε βέβαια να αναφέρουμε πολλές άλλες τέτοιες ιδέες, αλλά σαφώς την ευθύνη και τη μέριμνα για τη μείωση των ατυχημάτων την έχουν άλλοι.
Ο δήμος Κομοτηνής που αποφασίσει και προτείνει και η τροχαία που γνωρίζει και συνηγορεί για την αναγκαιότητα επιπρόσθετων μέτρων, Αλλά σαφώς βέβαια τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρουν οι παραβάτες, που δεν συμμορφώνονται με τον ΚΟΚ όπως αναφέραμε.
Αλλά στην προκειμένη περίπτωση συν Αθηνά και χείρα κίνει, προκειμένου να προστατευτούν αυτοί που κυριολεκτικά δεν φταίνε. Κι επειδή τα συζητάμε χρόνια, μήπως κάτι πρέπει να γίνει τελικά;


Σαφώς και το πρόβλημα του μεταναστευτικού και των ροών από τον Έβρο, δεν είναι και τόσο οξυμένο την τελευταία χρονιά και ιδιαίτερα το Καλοκαίρι που κατεβαίνει και η στάθμη του ποταμού, αναλογικά με τις προηγούμενες.
Το πιο βατό Καλοκαίρι από πλευράς μεταναστευτικό ροών το χαρακτήρισε στο «Χρόνο» ο πρόεδρος του συνοριοφυλάκων Έβρου. Που οφείλεται φυσικά κατά κύριο λόγο στην πολιτική που ακολουθεί η Τουρκία, να μη βοηθά έμμεσα ή άμεσα, ή να εθελοτυφλεί για τα κυκλώματα των διακινητών εντός της χώρας της.
Στόχος της να εμφανιστεί συνεργάσιμη με την Ευρώπη, για τα δικά της βέβαια οφέλη και συμφέροντα που επιδιώκει. Και κατά δεύτερο λόγο οι μειωμένες ροές οφείλονται στα σύγχρονα μέσα εποπτείες που έχουμε στα σύνορα, τον φράχτη και τον αγώνα που δίνουν καθημερινά για την αποτροπή οι συνοριοφύλακες.
Αλλά κανείς δεν πρέπει να επαναπαύεται γιατί το πρόβλημα υπάρχει, όπως οι γενεσιουργές αιτίες, πόλεμοι, πείνα και φτώχεια, σε αρκετά κράτη της Ασίας και της Αφρικής. Και συνεπώς εκατομμύρια μετανάστες περιμένουν να βρουν το δικό τους δρόμο σε χώρες της ΕΕ.
Ενδεχομένως όμως μπορεί να δούμε και μία αλλαγή της πολιτικής και της στάσης στο μεταναστευτικό από πλευράς Τουρκίας και ίσως θα ζήσουμε φαινόμενα του παρελθόντος. Με υψηλές ροές μεταναστών και λαθροδιακινητών που θα κινούνται ανάποδα στην Εγνατία. Τώρα όμως ζούμε σε μία περίοδο ηρεμίας.


Το καλό κλίμα όμως που υπάρχει τώρα στο μεταναστευτικό, ας μη γίνεται αφορμή να καθυστερούν από πλευράς κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου τις προσλήψεις που έχουν εξαγγείλει για 100 συνοριοφύλακες στην Ροδόπη και 50 στην Καβάλα, αλλά κι άλλες τόσες στον Έβρο.
Γιατί από υποσχέσεις χορτάσαμε εδώ και χρόνια, όπως και από τις διαβεβαιώσεις που δεν υλοποιούνται όμως. Ας ελπίσουμε η τελευταία υπόσχεση του υπουργού στο βουλευτή Ροδόπης Ευριπίδη Στυλιανίδη να γίνει πράξη σύντομα.
Γιατί χρειάζεται να ενισχυθούν οι δυνάμεις των συνοριοφυλάκων και στην πρώτη ζώνη εισόδου αλλά και στη δεύτερη όπως είναι η περιοχή μας. Επειδή αν ξαφνικά έρθει το πρόβλημα, αυτά δεν γίνονται στη χώρα μας τόσο γρήγορα και με βάση την υπάρχουσα ελληνική γραφειοκρατία.
Και φυσικά θα πρέπει να λύσουν και το νέο πρόβλημα που προέκυψε, των παραιτήσεων αρκετών συνοριοφυλάκων κυρίως βέβαια στα νησιά, που εγκλωβίστηκαν και αυτοί ως εργαζόμενοι-μετανάστες, με τους χαμηλούς μισθούς και την εργασιακή αβεβαιότητα.
Αφού πολλές προσλήψεις δεν είναι μόνιμες, αλλά με συμβάσεις που ανανεώνονται κάθε χρόνο. Αλλά στις πρόσφατες ανανεώσεις πολλοί αποφάσισαν να μη συνεχίσουν. Με τις συμβάσεις προφανώς στα κεντρικά θέλουν να διαγνώσουν και την αναγκαιότητα κάποιων μονίμων προσλήψεων.
Αλλά πολλοί δεν μπορούν να είναι σε μια ιδιότυπη εργασιακή ομηρία, με συμβάσεις που ανανεώνονται, εργασία με ημερομηνία λήξης, επιμόρφωσης για σύντομο χρόνο και με τη δαμόκλειο σπάθη της ανανέωσης ή μη, συγχρόνως.
Επίσης με χαμηλές αμοιβές που μετά βίας ζει κάποιος μακριά από το σπίτι του, δεν μπορεί να γίνει σοβαρή δουλειά. Κι αν χτυπήσει ξανά το πρόβλημα την πόρτα μας, οι δικαιολογίες θα είναι περιττές, ιδίως όταν στα κεντρικά έχουν την αίσθηση ότι έλυσαν το πρόβλημα, βασιζόμενοι στην εικόνα του σήμερα.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr