Μικροκομοτηναίικα 26-07-2024 | xronos.gr
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΑΚΗΣ

Μικροκομοτηναίικα 26-07-2024

26/07/24 - 8:00
Μικροκομοτηναίικα 26-07-2024

Εκπλήσσεται κανείς με το πόσο ευφάνταστοι είναι οι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί μας, να παρουσιάζουν όλα τα έργα και των προηγούμενων ετών και επί θητείας άλλων ως δικά τους, να τα οικειοποιούνται, ή να ξεχνούν να κάνουν ευθέως αναφορές ότι πολλά εξ αυτών δημοπρατήθηκαν παλιά και τώρα υλοποιούνται.
Λεπτομέρειες μάλλον είναι για πολλούς αυτά. Τώρα όμως που αρχίζει να κατασκευάζεται η νέα γέφυρα του Κοσμίου και πηγαινοέρχονται κάποιοι να φωτογραφηθούν, καλό είναι να αναφέρουμε και την ιστορία της. Για αν αντιληφθούν όλοι ότι η αυτοδιοίκηση έχει συνέχεια.
Η πατρότητα αυτής της ιδέας ξεκίνησε επί θητείας του Άρη Γιαννακίδη, αφού το μακρινό 2006 έγιναν τα πρώτα τοπογραφικά κι οι μελέτες, μέχρι να φθάσουμε στην οριστική μελέτη και μετά από πρόταση συμβούλου, που ήταν μέλος άλλου κόμματος από μεταγραφή.
Και ολοκληρώθηκαν οι οριστικές μελέτες επί θητείας του Γιώργου Παυλίδη, βρέθηκε χρηματοδοτικό πρόγραμμα επί διοίκησης Χρήστου Μέτιου και θα υλοποιηθεί ως έργο από την νυν περιφερειακή αρχή του Χριστόδουλου Τοψίδη.
Συνεπώς σε τι ποσοστό να επαινεθεί ο καθένας; Και ποιοι πολιτικοί διεκδικούν άραγε και αυτοί τα εύσημα των παρεμβάσεων τους; Και τελικά όλο αυτό το παιχνίδι εντυπώσεων αναφορικά με την πατρότητα των ιδεών, του σχεδιασμού και της υλοποίησης των έργων, ενδιαφέρει άραγε τους πολίτες;
Αφού τα έργα σε τελική ανάλυση τα πληρώνει και τα κάνει ο λαός. Και τα μεγάλα έργα χάνονται σε τόσο βάθος χρόνου, που η πολιτική εκμετάλλευση έρχεται σε πολλαπλά επίπεδα. Ας μην ξεχνάμε ότι και την Εγνατία Οδό δεν περίμεναν να ολοκληρωθεί για να την εγκαινιάσουν. Την εγκαινίαζαν κομμάτι-κομμάτι για να επαινεθεί ο υπουργός, οι τοπικοί βουλευτές και αυτοδιοικητικοί.
Πρόσφατα πριν τις ευρωεκλογές ακούσαμε και για 367 έργα τα οποία γίνονται στην περιφέρεια μας από το πρωθυπουργικό κλιμάκιο και αναρωτηθήκαμε ποια ήταν αυτά. Και η συντριπτική πλειοψηφία ήταν έργα των δήμων και της περιφέρειας και όχι της κεντρικής διοίκησης. Όλοι όμως θέλουν να επαινεθούν.


Την ώρα που εμείς γκρινιάζουμε ότι οι ξένοι τουρίστες ανεβάζουν τις τιμές, ακόμα κι οι Τούρκοι που κατά χιλιάδες φέτος κάνουν διακοπές στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και στην περιφέρειας μας, με αποτέλεσμα η πληρότητα να έχει φτάσει πλέον στο 100%, διαμαρτύρονται και οι Τούρκοι επαγγελματίες του τουρισμού.
Για εντελώς βέβαια διαφορετικό λόγο. Αφού κατηγορούν την Ελλάδα και μας επιρρίπτουν ευθύνες για το μειωμένο τουρισμό που έχουν στα δικά τους παράλια και μάλιστα απαιτούν και την επαναφορά της βίζας που δίνεται προς τα ελληνικά νησιά. Ως γνωστό εφαρμόζεται άρση της βίζας για τους καλοκαιρινούς μήνες.
Γιατί μόνο έτσι εκτιμούν ότι θα έρθει άνοδος της τουριστικής κίνησης στα παράλια του Αιγαίου από την τουρκική πλευρά, αφού οι πληρότητες τους κινούνται σε χαμηλά επίπεδα για καλοκαίρι και μετά βίας φτάνουν στο 60%. Οι τιμές τους όμως για τη διαμονή λόγω του πληθωρισμού είναι διπλάσιες σε σχέση με τη χώρα μας στις οργανωμένες αυτές ξενοδοχειακές μονάδες.
Οι Τούρκοι τουρίστες όμως έρχονται και κατακλύζουν τα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου με πάμφθηνα εισιτήρια, χωρίς βίζα και με διαμονή στο μισό κόστος από την Τουρκία. Για αυτό και τα προτιμούν.
Οι Τούρκοι επιχειρηματίες όμως παθαίνουν αυτό που επισημάναμε προχθές ότι μπορεί να πάθουμε εμείς τα επόμενα χρόνια, με τη συνεχή άνοδο των τιμών, που λειτουργεί αποτρεπτικά και ίσως δυσφημιστικά για ένα τόπο.
Κι αν η σύγκριση τώρα είναι υπέρ μας και παίρνουμε ένα μεγάλο μερίδιο τουρισμού από Τούρκους τουρίστες, εύκολα αυτά μπορούν να ανατραπούν. Και να βρεθούν άλλοι προορισμοί που συμφέρουν. Και αν άνοιξαν φέτος οι ορέξεις κάποιων για γρήγορο κέρδος, ας αναλογιστούν καλύτερα και τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.


Συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση στα φανάρια στο δρόμο Κομοτηνής-Ροδίτη για τον κόμβο της Εγνατίας και του κάθετου άξονα από την Βουλγαρία και οι ουρές των αυτοκινήτων πολλές φορές είναι χιλιόμετρα.
Με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται αφάνταστα για να βγουν στην Εγνατία και φτάνουν ειδικά τα Σαββατοκύριακα μέχρι τον Κάλχα. Σχεδόν ακινητοποιημένοι για πολύ ώρα όσοι θέλουν να ακολουθήσουν την Εγνατία Οδό για να πάνε σε άλλους προορισμούς.
Φυσικά τα φανάρια είναι ρυθμισμένα καθαρά για τη δική μας κίνηση, που αφορά τη σύνδεση της Κομοτηνής με το Ροδίτη σε έναν επαρχιακό δρόμο. Μόνο που η κατάσταση στην κυκλοφορία είναι εντελώς διαφορετική τώρα με την κάθοδο των Βουλγάρων τουριστών.
Δύο πράγματα λοιπόν μπορούν να γίνουν εκεί για να μην απογοητεύουμε όσους έρχονται στη χώρα μας. Να ρυθμιστούν εκ νέου τα φανάρια για κάποιο χρονικό διάστημα, αφού η κίνηση τώρα είναι πολύ πιο μεγαλύτερη για όσους θέλουν να κατευθυνθούν προς την Εγνατία Οδό, ή τις επίμαχες ημέρες να υπάρχει ένας τροχονόμος που θα ρυθμίζει την κίνηση.
Για τον απλούστατο λόγο ότι οι αγανακτισμένοι πλέον είναι πολλοί και όταν χάνεται πολύτιμος χρόνος ουσιαστικά για να πάνε στον προορισμό τους, αυτό είναι καθαρά αποτρεπτικό αλλά και αρνητικό για τους τουρίστες για να μας ξανάρθουν.


Επί ματαίω περιμένουν βέβαια οι αγρότες μας που σημειωτέον έχουν πληγεί οι καλλιέργειες τους με τις συνθήκες αυτές του παρατεταμένου καύσωνα, που αποδεδειγμένα σε ορισμένες περιοχές υπερέβη τους 40 βαθμούς θερμοκρασία, να ενεργοποιηθεί ο κανονισμός του ΕΛΓΑ για αποζημιώσεις.
Η μείωση ήδη της παραγωγής όπως μας εντόπισαν σε συνεντεύξεις τους οι ίδιοι οι παραγωγοί είναι μεγάλη, γιατί με το φαινόμενο αυτό του «σεσουάρ» που υπήρχε και πέρυσι, οι ζημιές είναι της τάξης τουλάχιστον του 30% και ακόμα δεν έχει ενεργοποιηθεί τίποτα. Ενώ υπάρχουν ήδη και ερωτήσεις βουλευτών για αυτό το ζήτημα, που περιλαμβάνει όλο το νομό Ροδόπης.
Δεν γνωρίζουμε αν οι κανονισμοί του ΕΛΓΑ προβλέπουν να παίρνουν τις θερμοκρασίες από την ΕΜΥ επίσημα και από την ελληνική πολιτεία, προκειμένου να ενεργοποιήσουν το μηχανισμό τους.
Αλλά γνωρίζουμε ότι ένας από τους μετεωρολογικούς σταθμούς που διαθέτει ο ΕΛΓΑ βρίσκεται στην παραλιακή ζώνη του Ιμέρου, που εκεί σαφώς οι θερμοκρασίες είναι τουλάχιστον τέσσερις με πέντε βαθμούς χαμηλότερα. Μήπως τελικά τις ενδείξεις αυτού του μετεωρολογικού σταθμού θα επικαλεστούν για να αποφύγουν τις αποζημιώσεις;

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr