Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Ευτυχώς ο καλός καιρός ήταν σύμμαχος μας το τριήμερο των Χριστουγέννων, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να βγουν έξω, να κάνουν τις αγορές τους, να διασκεδάσουν και να πιουν τον καφέ τους.
Για αυτό υπήρξε και το αδιαχώρητο στην πλατεία Κομοτηνής, ακόμα και τη δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε και στην καρδιά του χειμώνα.
Και βέβαια ήταν χαρά να βλέπει κανείς πολλά γκρουπάκια από μικρά παιδιά να λένε και τα κάλαντα στα σπίτια των συμπολιτών μας. Αν και ορισμένοι κρατούν πάλι την κακιά συνήθεια να λένε το γνωστό και χαρακτηριστικό «μας τα είπαν άλλοι» και να μην ανοίγουν την πόρτα.
Ήθη και έθιμα που καλό είναι βέβαια να τα διατηρούμε. Και δεν θα ζημιωθεί κάποιος αν ανοίξει την πόρτα του για να του πουν τα κάλαντα 5-10 παρέες παιδιών. Βέβαια όπως είδαμε και μάθαμε, κάλαντα έλεγαν και τα μεγαλύτερα παιδιά.
Που πολλοί εξ αυτών ως στόχο είχαν να βγάλουν και το σχετικό χαρτζιλίκι τους, για τις απαραίτητες εξόδους, όπως μας ανέφεραν. Γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι και οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί δεν μπορούν να συνδράμουν πολλές φορές για το ευ ζην.
Πολλοί ήταν και οι επισκέπτες στο θεματικό πάρκο του Πινόκιο και ήταν εμφανές βέβαια αυτό. Και ας ελπίσουμε να παραμείνει καλός ο καιρός για να αποφύγουμε και το μεγάλο κόστος της ενέργειας και της θέρμανσης των σπιτιών.
Μπορεί να χαίρεται και να διαφημίζει την προσπάθειά της η κυβέρνηση για το καλάθι του νοικοκυριού και ο αρμόδιος υπουργός να αναφέρει ότι τα είδη πλέον φθάνουν και στα 3.000, αλλά δεν διευκρινίζουν ότι οι χαμηλές τιμές τους που διατηρούνται υποτίθεται, είναι οι όσο το δυνατόν υψηλότερες των τελευταίων ετών.
Και αφού αναπροσαρμόστηκαν πάνω τους όλες οι αυξήσεις και οι αλχημείες για μικρότερες ποσότητες. Πέραν όμως από το καλάθι του νοικοκυριού όπως το βλέπουν στην Αθήνα, υπάρχει και η επαρχία όπως η Κομοτηνή, που λειτουργεί διαφορετικά.
Με λίγα είδη στο καλάθι του νοικοκυριού και σε ελάχιστα μεγάλα μάρκετ. Που πέραν της μικρής λίστας όμως, στα υπόλοιπα προϊόντα, αυτό που αντικρίζει ο καταναλωτής, ιδιαίτερα με τις αγορές των Χριστουγέννων, είναι ότι έχουν πάρει για τα καλά την ανηφόρα οι τιμές.
Και εν μέσω των εορτών ακόμα υπήρξαν επιπλέον αυξήσεις σε πολλά βασικά προϊόντα, τουλάχιστον από αυτά τα οποία παρακολουθούμε και αγοράζουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα. Αυξήσεις που μάλλον δεν δικαιολογούνται, αφού υποτίθεται και τα καύσιμα είχαν πέσει το προηγούμενο χρονικό διάστημα και οι προμήθειες τους έγιναν σε καλές συνθήκες.
Και όλα αυτά γιατί προφανώς εξ όσων αντιλαμβανόμαστε, οι ελεγκτικές υπηρεσίες δεν είναι σε θέση, ούτε έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν πλήρως το σύστημα των αγορών και πωλήσεων, ή της αισχροκέρδειας ορισμένων.
Και έτσι παίζονται αρκετά παιχνίδια στην πλάτη βέβαια του καταναλωτή. Όπως ακριβώς το είχαμε συνηθίσει και παλαιότερα με την αλλαγή του νομίσματος από τη δραχμή σε ευρώ, που ξαφνικά οι τιμές διπλασιάστηκαν.
Έτσι και τώρα κάποια εκμεταλλεύονται τις περιστάσεις και την ενεργειακή κρίση, για να αυξήσουν τα κέρδη τους και να παγιώσουν υψηλές τιμές στην αγορά.
Θίχτηκαν οι ακραίοι της μειονότητας και με σχετικές ανακοινώσεις τους αναφέρονται στην πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Αλβανία, όπου η ελληνική μειονότητα που κατοικεί εκεί χαρακτηρίζεται ως εθνική.
Όπως αντίστοιχα ελληνική μειονότητα χαρακτηρίζεται και αυτή η οποία διαβιεί στην Κωνσταντινούπολη, έστω και τους 2.500 που έμειναν από 130.000. Και με την ίδια λογική αναρωτιούνται αφελώς και πονηρά.
Γιατί όχι και «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη αναφέρουν στις αναρτήσεις τους; Μα για έναν απλούστατο λόγο, που τον παραβλέπουν σκόπιμα. Ότι οι μειονότητες δεν χαρακτηρίζονται γιατί το θέλει μία μερίδα ανθρώπων.
Αλλά με βάση τις διεθνείς συνθήκες και συμφωνίες που γίνονται και που δεν μπορούν να αλλάξουν. Και έτσι με τη συνθήκη της Λωζάννης η μειονότητα χαρακτηρίζεται μουσουλμανική στη Θράκη, όσο κι αν θέλουν να το παραβλέψουν.
Και για τον απλούστατο λόγο ότι δεν απαρτίζεται μόνο από το τουρκογενείς, αλλά από Πομάκους και Ρομά. Αλλά με αλχημείες, εσφαλμένο συλλογισμό, κοντόφθαλμες λογικές και πονηρές συνάμα αλλά και με αφελείς συνειρμούς, δεν πείθουν.
Η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει κάνει επιστήμη την διαστρέβλωση της αλήθειας και αυτό το δρόμο ακολουθούν. Όπως λόγου χάριν ο Ταγίπ Ερντογάν μιλάει για αποστρατικοποίηση των νησιών μας, που αναφέρει η Συνθήκη της Λωζάννης και των Παρισίων.
Αλλά ξεχνάει να αναφέρει ότι η Ελλάδα ποτέ δεν έχει επιθετικούς σκοπούς, παρά μόνο αμυντικούς. Και για να προστατευτεί γίνεται αυτό, μετά την εισβολή στην Κύπρο.
Που εκεί στρατοπεδεύει ένας τουρκικός στρατός πλήρως εξοπλισμένος με 45.000 στρατιώτες. Ποιον προστατεύει; Για να μην αναφέρουμε βέβαια πάλι πόσο στρατό διαθέτει μετά την εισβολή του στο Ιράκ και στην Συρία. Δήθεν για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας.
Δυστυχώς δεν έχουμε να κάνουμε με έναν ειρηνικό γείτονα, που θα καθίσουμε σε ένα τραπέζι διαλόγου και θα συζητήσουμε βάσει των διεθνών συνθηκών και δικαίου της θάλασσας, αλλά με ένα διεθνή ένα ταραξία στην περιοχή.
Που εποφθαλμιά, με την επιθετικότητα του και με την υπερσυγκέντρωση στρατευμάτων και εξοπλιστικών προγραμμάτων, που και πότε θα κάνει απόβαση και για αυτό προετοιμάζεται και εξοπλίζεται σαν αστακός.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την πρόσφατη δήλωση του Ταγίπ Ερντογάν, ότι ο φράχτης του Έβρου είναι «φασιστικός», επειδή τον εμποδίζει να εργαλειοποιήσει με τον τρόπο που θέλει το μεταναστευτικό, για να δημιουργήσει πρόβλημα.
Όταν όμως χαρακτηρίζεται «φασιστικός» ένας φράχτης των 37 χλμ, πως πρέπει να χαρακτηρίσουμε τα 754 χιλιόμετρα φράχτη με τη Συρία που έχει κάνει η Τουρκία, ή τα 144 χλμ στα σύνορα με το Ιράν;
Οι δικοί τους φράχτες δηλαδή είναι ειρηνικοί και της Ελλάδας είναι «φασιστικός»; Η να πιστέψουμε το αφήγημα για τις ειρηνικές τους προθέσεις, θεωρώντας επιτιθέμενη την Ελλάδα και κίνδυνο για τη χώρα τους;
Όταν η Ελλάδα δεν διεκδικεί τίποτα, απεναντίας με την Τουρκία που διεκδικεί τα πάντα σε γη, με αμφισβητούμενη κυριαρχία σε ελληνικά νησιά υποτίθεται, σε αέρα και θάλασσα;
Και βαφτίζουν «τουρκική μειονότητα» τους μουσουλμάνους που διαβιούν στη Θράκη; Όταν το ίδιο το τουρκικό κράτος συναίνεσε να ονομαστεί μουσουλμανική. Η κοροϊδία, ο εμπαιγμός, η διγλωσσία και η επιλεκτική ευαισθησία έχουν και τα όριά τους.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News