Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Ερώτηση προς τέσσερις υπουργούς
Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσά τους και ο βουλευτής Ροδόπης Δημήτρης Χαρίτου, με ερώτησή τους προς του υπουργούς Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών ζητούν την λήψη μέτρων για την αναβάθμιση του μεθοριακού σταθμού της Νυμφαίας ώστε να καταστεί βασική πύλη εισόδου-εξόδου της χώρας, όπως επισημαίνουν στο κείμενο της ερώτησης.
Συγκεκριμένα μεταξύ πολλών αναφέρουν τα εξής: «Η διασυνοριακότητα είναι το πιο ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής μετά το άνοιγμα των συνόρων προς την ευρύτερη βαλκανική, ιδιαίτερα μετά την σταδιακή ένταξη στις ευρωπαϊκές δομές των βόρειων γειτόνων μας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Η εξωγενής αυτή δυναμική μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής αν αξιοποιηθεί ουσιαστικά ο μεθοριακός σταθμός (Μ/Σ) της Νυμφαίας -Μακάζα.
Οι υποτυπώδεις υποδομές και εγκαταστάσεις με τις οποίες ξεκίνησε η λειτουργία του Μ/Σ μέσα στο Βουλγαρικό έδαφος λόγω ανάγλυφου το 2013, η μη υλοποίηση από βουλγαρικής πλευράς όσων είχαν συμφωνηθεί για την ολοκλήρωση των αναγκαίων υποδομών, δεν εμπόδισαν αυτήν την πύλη εισόδου να δείξει τις τεράστιες δυνατότητες που έχει όχι μόνο για την περιοχή αλλά συνολικότερα για την χώρα μας.
Η διαρκώς αυξανόμενη δυναμική της φαίνεται από τον μεγάλο αριθμό διέλευσης οχημάτων με προορισμό κάθε περιοχή της ελληνικής επικράτειας και από τα εκατομμύρια των εισερχομένων επισκεπτών.[…] Στα χρόνια που μεσολάβησαν από την έναρξη λειτουργίας του σταθμού το 2013 οι δυνατότητες για ώθηση στη βιομηχανική ανάπτυξη λόγω πρόσβασης σε φθηνές πρώτες ύλες, η τουριστική ανάπτυξη αλλά και η ενίσχυση των μορφωτικών επιστημονικών, πολιτιστικών, αθλητικών ανταλλαγών, παρέμειναν αναξιοποίητες, αφού ο σταθμός λειτουργεί ακόμη με βάση την προσωρινή ρηματική διακοίνωση, που θα είχε εξάμηνη δοκιμαστική διάρκεια και που επιτρέπει τη διέλευση φορτηγών έως 3,5 τόνων και επιβατικών οχημάτων που μεταφέρουν έως 9 επιβάτες. Εξάμηνη δοκιμαστική περίοδος που ετέθη για να ελεγχθεί η φέρουσα ικανότητα του οδικού δικτύου και κυρίως η λειτουργία των σηράγγων στην ελληνική πλευρά.
Βάσει των συμφωνηθέντων η Βουλγαρία θα έπρεπε να έχει κατασκευάσει γεφυροπλάστιγγα η οποία θα επέτρεπε τον έλεγχο του βάρους των μεγάλων φορτηγών οχημάτων καθώς και περιορισμένα έργα διαπλάτυνσης, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει προβεί σε καμία ενέργεια.
Είναι επίσης γνωστό ότι ανάμεσα σε χώρες της ΕΕ, όταν μία εκ των δύο δεν έχει Η συνεχής ολιγωρία της γειτονικής χώρας να υλοποιήσει τις συμβατικές υποχρεώσεις της έχουν ως αποτέλεσμα να διαιωνίζονται τα προβλήματα. Ακόμη και η διέλευση των λεωφορείων από το σημείο, που σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ΑΕ δεν υπάρχει λόγος να απαγορεύεται, εξακολουθεί να μην επιτρέπεται.
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
- Τι μέτρα θα λάβετε για την αναβάθμιση της λειτουργίας του σταθμού Νυμφαίας ως βασική πύλη εισόδου-εξόδου της χώρας;
- Τι μέτρα θα λάβετε για το άνοιγμα σε πρώτη φάση στη διέλευση λεωφορείων;
- Θα προχωρήσετε στην κατασκευή κτιριακών υποδομών μέσα σε ελληνικό έδαφος που θα επιτρέπουν την διενέργεια ελέγχων;
- Θα ενισχύσετε με προσωπικό την Αστυνομική Διεύθυνση Ροδόπης και τους άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία»;
Βρείτε τα τελευταία νέα της Κομοτηνής, της Ροδόπης και της Θράκης ευρύτερα
στο Google News του www.xronos.gr
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News