Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Με αφορμή το μειονοτικό δημοτικό Αγιοχωρίου
Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ σχετικά με τη λειτουργία του μειονοτικού σχολείου Αγιοχωρίου Ροδόπης. Στην Ολομέλεια προσήλθε προκειμένου να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέτα Μακρή.
Η ερώτηση
Στο νηπιαγωγείο Αγιοχωρίου Ν. Ροδόπης κατά την σχολική περίοδο 2021- 2022 φοίτησαν συνολικά 16 νήπια, εκ των οποίων 8 νηπιακής και 8 προνηπιακής ηλικίας. Τα 8 παιδιά που ολοκλήρωσαν φέτος την προσχολική τους εκπαίδευση προφανώς δικαιούνται να εγγράφουν για το σχολικό έτος 2022- 2023 στην Α’ Δημοτικού του παρακείμενου (εντός της ίδιας αυλής) Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου.
Όμως και παρά το γεγονός ότι θα φαινόταν λογική αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μόνο 2 από τα 8 παιδιά πρόκειται να γίνουν δεκτά στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου. Τα υπόλοιπα 6 που κατάγονται από διπλανά χωριά στέλνονται υποχρεωτικά είτε στο Δημοτικό Σχολείο Λυκείου, είτε στο Μειονοτικό Σχολείο Αρριανών που απέχουν 20 και 15 χιλιόμετρα αντίστοιχα από τον εν λόγω οικισμό. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι σχεδόν όλοι οι γονείς έχουν ήδη υποβάλλει αίτηση εγγραφής στο Μειονοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου που τους εξυπηρετεί απόλυτα, καθώς η απόσταση από τα διπλανά χωριά στα οποία διαμένουν (Ήπιο, Νέδα, Στροφή) δεν ξεπερνά τα 2 χιλιόμετρα.
Σκοπεύετε να ανακαλέσετε την καταφανώς ανορθόδοξη επιλογή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που οδηγεί σε αναίτια ταλαιπωρία 8 οικογένειες και στην αναστολή λειτουργίας ενός ακόμη Μειονοτικού Σχολείου στη Θράκη;
Ιλχάν: Έκλεισαν 100 μειονοτικά σχολεία
Στο περιθώριο της συζήτησης στη Βουλή, ο Ιλχάν Αχμέτ τόνισε: «Το 2002 με 2003 υπήρχαν 221 μειονοτικά σχολεία στην Θράκη. Το 2019-2020 είχαν κατέβει στα 121. Σε διάστημα 17 ετών έκλεισαν στην Θράκη 100 μειονοτικά σχολεία. Αυτό βέβαια είναι αφύσικο, διότι υπάρχει ισχυρή βούληση της μειονότητας και υπάρχει δέσμευση από τη Συνθήκη της Λωζάννης».
Και ζήτησε: «Οφείλουμε, λοιπόν, να στηρίξουμε και το μειονοτικό σχολείο. Όχι, όμως, μόνο στους αστούς, δηλαδή, που είναι μέσα στην Κομοτηνή, αλλά και στα χωριά μας, στα μακρινά χωριά μας, ιδίως όταν έχουμε τόσες καλές υποδομές».
Τι απάντησε η Ζέτα Μακρή
Εκπαιδευτικούς λόγους που εξυπηρετούνται από τη φοίτηση μαθητών σε πολυθέσια σχολεία, προέταξε η Ζέτα Μακρή στην απάντησή της.
«Ο διαθέσιμος χρόνος για κάθε μάθημα στα πολυθέσια σχολεία είναι σαράντα πέντε λεπτά. Ο αντίστοιχος χρόνος στα ολιγοθέσια είναι δεκαπέντε λεπτά. Στα πολυθέσια σχολεία οι μαθητές τα μαθήματα της τάξης τα διδάσκονται ως μαθήματα, όχι ως κύκλους μαθημάτων.
Στα πολυθέσια μειονοτικά σχολεία τα μαθήματα της αγγλικής γλώσσας και της φυσικής αγωγής, για παράδειγμα, διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εφαρμόζονται και καινοτόμες δράσεις, δηλαδή ολοήμερο πρόγραμμα, εργαστήρια δεξιοτήτων, κάτι το οποίο στα ολιγοθέσια σχολεία δεν συμβαίνει», δήλωσε και πρόσθεσε:
«Τα ολιγοθέσια μειονοτικά σχολεία είναι σαράντα τέσσερα και αντιστοιχούν στο 78,57% των λειτουργούντων σχολείων, όταν τα δημόσια μη μειονοτικά ολιγοθέσια σχολεία είναι μόλις δύο και αντιστοιχούν στο 7,69% των λειτουργούντων δημόσιων σχολείων».
Αναφορικά με τη μετακίνηση μαθητών από το Αγιοχώρι σε κοντινές περιοχές, ξεκαθάρισε πως «η μεταφορά των μαθητών γίνεται χωρίς επιβάρυνση των γονέων και δεν έχει διατυπωθεί, σας βεβαιώ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση ή στο Υπουργείο μας κανένα παράπονο».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News