Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Υψηλός πληθωρισμός, μεγάλο κόστος ενέργειας και καυσίμων έκαναν πολλούς καταναλωτές να σκέφτονται και το παραμικρό έξοδο.
Το 2022 μας έχει πλέον αποχαιρετήσει και από ότι φαίνεται καταστηματάρχες της Κομοτηνής δεν έμειναν ικανοποιημένοι από την καταναλωτική κίνηση, τόσο κατά τη διάρκεια του έτους, όσο και κατά τη διάρκεια των εορτών. Τα παραπάνω προκύπτουν από τα λεγόμενα της προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κικής Κωνσταντινίδου, καθώς πλέον έχει ξεκινήσει και η έρευνα του Συλλόγου για το πώς κινήθηκε η αγορά στα καταστήματα της πόλης για το έτος που “έφυγε”, οπότε έχει μια καλή εικόνα του θέματος.
«Φέτος δουλέψαμε κανονικά, αλλά δεν ήταν η χρονιά που περιμέναμε»
Υψηλός πληθωρισμός, μεγάλο κόστος της ενέργειας και των καυσίμων έκαναν πολλούς καταναλωτές να σκέφτονται και το παραμικρό έξοδο και οπότε να περιορίσουν κατά πολύ τις αγορές τους. Αυτό όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό δεν είναι δυνατόν να αφήσει ανεπηρέαστα τα τοπικά καταστήματα, που μπορεί φέτος να μην είχαν τους περιορισμούς της covid-19, όμως είχαν άλλα “εμπόδια”.
Σύμφωνα με την κα Κωνσταντινίδου «ξεκινήσαμε την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου για το 2022, καθώς είναι μια χρονιά μετά τα περιοριστικά μέτρα της covid-19 και δουλέψαμε κανονικά. Αυτό που εισπράξαμε από σχεδόν όλα τα καταστήματα ήταν ότι δεν ήταν η χρονιά που περίμεναν. Περίμεναν το 2022 και το κλείσιμο της χρονιάς -μετά την πανδημία- να είναι καλύτερο από άποψη ρευστότητας».
Η πρόεδρος ενημέρωσε ότι τα μαγαζιά που κατέγραψαν καλύτερη κίνηση ήταν αυτά που κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου έκαναν προωθητικές ενέργειες, δηλαδή έβγαλαν κάποια προϊόντα σε προσφορά ή τα διέθεσαν σε χαμηλότερες τιμές. «Λόγω αυτών των προωθητικών ενεργειών λειτούργησαν κάπως καλύτερα και είδαν καλύτερα ταμεία στα μαγαζιά τους» είπε. Πάντως παρατήρησε ότι ακόμα και την περίοδο των εορτών που λόγω και του καλού καιρού έβλεπε κανείς συνεχώς κόσμο στους εμπορικούς δρόμους της πόλης, «δεν υπήρχε μεγάλη ικανοποίηση, καθώς οι επαγγελματίες περίμεναν περισσότερα. Περίμεναν να “γυρνάει” το χρήμα, γιατί αυτό φαίνεται και στην αγορά μας. Κάτι τέτοιο δεν το εισπράξαμε».
Αντίστροφη μέτρηση για τις χειμερινές εκπτώσεις
Στις 9 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις που είναι η πρώτη μεγάλη εκπτωτική περίοδος της χρονιάς. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και 28 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με την πρόεδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, «οι καταστηματάρχες μπορούν να κάνουν εκπτώσεις σε όποια προϊόντα θέλουν και υπάρχει υποχρεωτικότητα να μπορούν να αποδεικνύουν ποια είναι η παλιά και η ποια η νέα τιμή».
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος εξέδωσε χρήσιμο οδηγό με πέντε συμβουλές προς τους καταναλωτές για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων:
- Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο Διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
- Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
- Τα προϊόντα θα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσουν, δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.
- Να ζητούν πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News