14η Μαΐου: Η εκπαιδευτική κοινότητα τίμησε την απελευθέρωση της Θράκης

Μιλώντας στο «Χ», ο διευθυντής εμπορικού της ΔΕΗ Κωνσταντίνος Καρανάσιος αναφέρθηκε στην αγωνία των νοικοκυριών και την προσπάθεια τους να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους
Καμία διακοπή ρεύματος δεν έγινε σε ολόκληρη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, εξαιτίας μη καταβολής στη ΔΕΗ του τέλους ακινήτων, που επέβαλε πέρσι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ο τότε υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος. Τουλάχιστον αυτό διαβεβαίωσε, ο διευθυντής εμπορικού της ΔΕΗ στην Περιφέρεια ΑΜΘ Κωνσταντίνος Καρανάσιος. Εξάλλου όπως υποστήριξε, ελάχιστες ήταν οι διακοπές και σε ολόκληρη τη χώρα, εφόσον υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις και αμφισβητήθηκε η συνταγματικότητα του μέτρου.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
Το τέλος ακινήτων ή το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών επιβλήθηκε, με βάση τον νόμο 4021/2011, υπέρ του δημοσίου, για ακίνητα οικιακής ή εμπορικής χρήσης. Το τέλος εισπράττονταν μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, που εκδίδονταν από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτά ίσχυαν μέχρι τώρα, όμως οι αντιδράσεις από όλες τις πλευρές, άλλαξαν τα δεδομένα. Πλέον όπως έχει γίνει γνωστό, η ευθύνη είσπραξης του φόρου, έχει μεταβιβαστεί, στο υπουργείο Οικονομικών από τη ΔΕΗ και οι οφειλές των καταναλωτών για το ειδικό τέλος ακινήτων και θα διευθετούνται πλέον μέσω των ΔΟΥ, σύμφωνα με ανακοίνωση της επιχείρησης ηλεκτρισμού. Στις 30 Απριλίου έληξε η περίοδος εμπρόθεσμης εξόφλησης και των τελευταίων λογαριασμών που εκδόθηκαν από τη ΔΕΗ, περιλαμβάνοντας το τέλος ακινήτων για το 2011. Σε κάθε περίπτωση πελάτη με χρέος από το ειδικό τέλος, η ΔΕΗ κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία (30/4/12) πίστωσε το λογαριασμό του με αντίστοιχο ποσό της οφειλής του. Στις περιπτώσεις πελατών όπου οι λογαριασμοί τους περιελάμβαναν καθυστερούμενες οφειλές για το ειδικό τέλος και εξοφλήθηκαν εκπρόθεσμα μετά την 30η Απριλίου 2012. Σημειώνεται ότι το χρηματικό ποσό που κατεβλήθη και αντιστοιχούσε στην οφειλή του ειδικού τέλους θα επιστραφεί στους πελάτες αυτούς με τον επόμενο λογαριασμό ρεύματος. Όποιος επιθυμεί να του επιστραφεί το χρηματικό ποσό νωρίτερα από την έκδοση του επόμενου λογαριασμού μπορεί ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν άτομο να μεταβεί σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ για την είσπραξη.
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΔΙΑΚΟΠΩΝ ΤΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Όπως διαβεβαίωσε ο κ. Καρανάσιος, αν και έχουν διπλασιαστεί και τριπλασιαστεί τα ποσοστά διακοπών ρεύματος στα ελληνικά νοικοκυριά, δεν αφορούν το χαράτσι της ΔΕΗ, αλλά ανεξόφλητους λογαριασμούς. «Ελάχιστες ήταν οι διακοπές, όσο υπήρχε μέσα το τέλος ακινήτων. Πολύ μικρός αριθμός, συνολικά σε όλη την Ελλάδα τους προηγούμενους μήνες και τώρα έχουν διπλασιαστεί και τριπλασιαστεί οι διακοπές. Όσες έγιναν αφορούν μακροχρόνια χρέη στη ΔΕΗ όχι το τέλος ακινήτων».
ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
Ο διευθυντής εμπορικού της ΔΕΗ, παραδέχθηκε ότι πολλά νοικοκυριά δυσκολεύονται να καταβάλλουν τους λογαριασμούς όμως υπάρχουν και νοικοκυριά που επί χρόνια δεν πληρώνουν τις οφειλές τους. Αυτό αναγκαστικά τόνισε πως οδηγεί στις αποφάσεις για διακοπές ρεύματος. Είναι μέτρο πίεσης προκειμένου η επιχείρηση να εισπράξει τα οφειλόμενα για να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στους πολίτες. Για όσους όμως πραγματικά δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά, αξιοποιούν ευκαιρίες αποπληρωμής. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν τη δυνατότητα διακανονισμού του λογαριασμού τους και η αρμόδια υπηρεσία και γα τη Ροδόπη, βρίσκεται στη ΔΕΗ της Ξάνθης. Υπάλληλοι για το σκοπό αυτό, επισκέπτονται τα γραφεία της επιχείρησης στην Κομοτηνή, εγκρίνοντας ή απορρίπτοντας τα αιτήματα διακανονισμού που τους υποβάλλονται.
ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
Όσον αφορά στις προϋποθέσεις, δεν υπάρχουν και οι αιτήσεις εξετάζονται κατά περίπτωση, τόνισε ο κ. Καρανάσιος. «Όπως για όλο τον κόσμο, έτσι και για την ΔΕΗ, υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά την εξόφληση των λογαριασμών, υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες από πλευράς διοίκησης, βέβαια οι περιπτώσεις εξετάζονται ξεχωριστά η κάθε μια, αλλά υπάρχουν όρια και οδηγίες που έχει δώσει η διοίκηση προς τους προϊσταμένους για να εφαρμόζονται από τα κατά τόπους καταστήματα. Όντως ενδιαφέρονται πολύ, εκατοντάδες διακανονισμούς κάνουμε κάθε μέρα». Οι περιπτώσεις αδυναμίας αποπληρωμής του τρέχοντος λογαριασμού και η συσσώρευση μεγάλων ποσών, είναι το κύριο αίτιο αιτήματος διακανονισμού. Σύμφωνα με τον κ. Καρανάσιο, το πρόβλημα ήταν μεγαλύτερο εξαιτίας και του τέλους ακινήτων. Εκτός αυτού, οι καταναλωτές αντιμετωπίζονται με ευαισθησία όταν έχουν προβλήματα υγείας. «Βλέπουμε την κάθε μια περίπτωση ξεχωριστά, όπου υπάρχει πρόβλημα, προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε», τόνισε. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι διακανονισμοί αφορούν μεγάλα ποσά, που φτάνουν τις μερικές εκατοντάδες ευρώ, ενώ και επαγγελματίες ζητούν διευκολύνσεις αποπληρωμής στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού. Η ΔΕΗ παρέχει τη δυνατότητα, ύστερα από συμφωνία, σταδιακής αποπληρωμής ανάλογα με το ύψους του ποσού. Δίνονται μηνιαίες δόσεις, διμηνιαίες, ακόμα και δεκαπενθήμερες, οπότε καταβάλλεται συνήθως το μισό ποσό ή μέρος του.
Όλγα Τσιούλφα
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News