Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα E-twinning (Erasmus+) έφερε κοντά μαθητές και εκπαιδευτικούς δύο σχολείων, πρώτη επίσκεψη Τούρκων στον Ίασμο, τον Ιούνιο στην Κεσσάνη η επόμενη συνάντηση
Το ποδήλατο ενώνει τα σχολεία Ιάσμου και Κεσσάνης και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς των δύο περιοχών, να γνωριστούν μεταξύ τους, να ενημερωθούν για τον πολιτισμό και την ιστορία και να ποδηλατήσουν παρέα. Στα παραπάνω εδράζεται η φιλοσοφία του προγράμματος που υλοποιεί από την αρχή της τρέχουσας σχολικής χρονιάς το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Ιάσμου, με το πρώτο στάδιο αυτού να περιλαμβάνει την επίσκεψη Τούρκων εκπαιδευτικών και μαθητών στον Ίασμο και το δεύτερο στάδιο επίσκεψη των μαθητών και εκπαιδευτικών του Ιάσμου στην Κεσσάνη.
Συγκεκριμένα το Σάββατο 13 Απριλίου 2019, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος E-twinning (Erasmus+) έγινε η πρώτη συνάντηση των δύο σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί και μαθητές του ολοήμερου μειονοτικού δημοτικού σχολείου Ιάσμου, υποδέχτηκαν στην περιοχή τους αποστολή 29 μαθητών και εκπαιδευτικών από το σχολείο Ahmet Yenice Ortaokulu Keşan/Türkiye (Β' τάξη του Γυμνασίου Κεσσάνης/Τουρκία). Το θέμα του προγράμματος είναι "Η φύση και το ποδήλατο, Ποδηλατώ στο φυσικό μου περιβάλλον", μέσω του οποίου προβάλλεται ο πολιτισμός του Ιάσμου και η ιστορία της περιοχής. Στο πρόγραμμα έχει απονεμηθεί ετικέτα ποιότητας όσον αφορά την συνεργασία των μαθητών.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν οι μαθητές και των δύο τμημάτων, ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεσσάνης (Ιλχάν Σαζ), μέλη του νεοσύστατου συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, ο πρόεδρος του συλλόγου δασκάλων ΕΠΑΘ Σαλή Αχμέτ και το ΔΣ, η σχολική εφορεία, εκπαιδευτικοί του προγράμματος. Επίσης παρών ήταν ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαρίνος Κωνσταντινίδης, ο οποίος μίλησε και συνεχάρη τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς για την συνεργασία τους. Μάλιστα ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης στήριξε το σχολείο του Ιάσμου καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.
Άνθρωπος που αγαπάει το ποδήλατο είναι ο διευθυντής του μειονοτικού δημοτικού σχολείου Ιάσμου Ιμπραήμ Σαδίκ, που δεν παραλείπει να αναδεικνύει την ανάγκη άθλησης των παιδιών. Άλλωστε και στο παρελθόν έχουν γίνει σχετικές, με το ποδήλατο, ενημερώσεις στο σχολείο. "Μπορούμε να αθλούμαστε με το ποδήλατο η άλλα αθλήματα", λέει σχετικά, ενώ ειδικά για την υλοποίηση του προγράμματος λέει ότι το ποδήλατο και επιμέρους γνωριμίες των δύο περιοχών ήταν ο συνδετικός κρίκος των δύο σχολείων.
Την ευκαιρία που δίνει το πρόγραμμα να προβληθεί ο Ίασμος, επισημαίνει στο λόγο του ο διευθυντής, αναφερόμενος στην προεργασία που έκαναν οι μαθητές του μειονοτικού δημοτικού σχολείου. Καρτέλες και υλικό με τα αξιοθέατα, την ιστορία και την συνύπαρξη χριστιανών και μουσουλμάνων στον Ίασμο ετοίμασαν και παρουσίασαν οι μαθητές, στους επισκέπτες από την Τουρκία. Παράλληλα εκείνοι είχαν την ευκαιρία να δουν την περιοχή μέσω επίσκεψης που έκαναν στους δρόμους του Ιάσμου, δηλώνοντας εντυπωσιασμένοι από την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική.
Στην εκδήλωση οι Τούρκοι επισκέπτες γεύτηκαν παραδοσιακά εδέσματα που ετοίμασαν οι γυναίκες του χωριού, με την υποδιευθύντρια του σχολείου Σωτηρία Καζάκη να έχει καθοριστικό ρόλο στην όλη προετοιμασία της εκδήλωσης. Σε αυτήν υπήρξε διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών που αντάλλαξαν δώρα. Τέλος οι μαθητές από Ελλάδα και Τουρκία δοκίμασαν τις δυνατότητες και στο ποδήλατο, σε υπαίθρια δράση που χάρισε όμορφες στιγμές, όπου παρόντες ήταν εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού τοπικού τμήματος Ροδόπης όπως και η Τροχαία Ιάσμου. Να σημειωθεί ότι ο Δήμος Ιάσμου παραχώρησε δωρεάν γεύμα για τους επισκέπτες από το σχολείο της Κεσσάνης.
Το δεύτερο στάδιο του προγράμματος "Η φύση και το ποδήλατο, Ποδηλατώ στο φυσικό μου περιβάλλον", θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο στην Κεσσάνη, με επίσκεψη μαθητών και εκπαιδευτικών από τον Ίασμο.
Το πρόγραμμα που υλοποίησε το μειονοτικό σχολείο Ιάσμου θα υποβληθεί για να διαγωνιστεί για το ευρωπαϊκό βραβείο διάκρισης, ενώ ήδη οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κάνουν σκέψεις την επόμενη σχολική χρονιά να υλοποιήσουν ένα πρόγραμμα συνεργασίας με τρεις χώρες συνολικά.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News