12 ερωτήματα για τα «παγωμένα» δρομολόγια τρένου στη Θράκη | xronos.gr
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ

12 ερωτήματα για τα «παγωμένα» δρομολόγια τρένου στη Θράκη

14/10/21 - 8:00
234235324653-53_0.jpg

Συνυπογράφει ο Δημήτρης Χαρίτου

Την παρέμβαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών ζητούν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ τους και ο βουλευτής Ροδόπης Δημήτρης Χαρίτου, γιατί η  ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρότι επιδοτείται από κράτος δεν εκτελεί δεκάδες δρομολόγια, ενώ προβλήματα με τη σιδηροδρομική σύνδεση αντιμετωπίζει και η Κομοτηνή.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 
Χρηματοδοτείται, αλλά δεν έχει δρομολόγια τρένου

Στην ερώτηση επισημαίνεται χαρακτηριστικά πως, «αν και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται από το ελληνικό δημόσιο με 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να λειτουργεί στα λεγόμενα άγονα δρομολόγια, έχει ήδη πάψει να εξυπηρετεί δεκάδες σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως Δράμα, Κομοτηνή, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη, Έβρος και άλλες περιοχές της χώρας».

Οι βουλευτές ζητούν από το Υπουργείο Μεταφορών να καταθέσει στη Βουλή το σύνολο της ισχύουσας Σύμβασης μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ελληνικού Δημοσίου, τη μελέτη αξιολόγησης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και το Μνημόνιο, που συνομολόγησε με την ιταλική ιδιωτική εταιρία επεκτείνοντας την επιδότηση, κατά 750 εκ. ευρώ για άλλα 15 χρόνια.

12 ερωτήματα + 3 αιτήματα

Στην κοινοβουλευτική ερώτηση κατατίθενται 12 ερωτήματα και 3 αιτήματα προς όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, ως εξής:

  1. Γνωρίζει το Υπουργείο σας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εκτελεί τμήμα των συμβασιοποιημένων δρομολογίων ΥΓΟΣ; 
  2. Πόσα τραινοχιλιόμετρα ΥΓΟΣ δεν εκτελούνται; 
  3. Ποια είναι τα πορίσματα της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Μεταφορών από την παρακολούθηση του επιχειρησιακού προγράμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των δρομολογίων ΥΓΟΣ;  
  4. Ποια είναι τα πορίσματα του ΟΣΕ σχετικά με τα μη εκτελούμενα ΥΓΟΣ; 
  5. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου για να διαπιστώσει, αν πράγματι τηρούνται οι υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ό,τι αφορά τα μειωμένα/ακυρωμένα δρομολόγια των ΥΓΟΣ και τα δικαιώματα των επιβατών; Έχει προβεί σε συστάσεις ή έχει επιβάλει πρόστιμα; 
  6. Δεδομένου ότι ο Υπουργός παραδέχθηκε την 1.10.2021 στη συζήτηση της Ερώτησης 7382/17.6.2021 του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ι. Σαρακιώτη στη Βουλή των Ελλήνων, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτελεί λιγότερα δρομολόγια άγονων γραμμών από αυτά για τα οποία επιδοτείται, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο ώστε να επιστραφούν στα δημόσια ταμεία χρήματα από τα μη εκτελεσθέντα δρομολόγια;
  7.  Με ποια κριτήρια και με απόφαση τίνος έπαψαν από το 2020 να διεξάγονται καθημερινά δρομολόγια προς τους σταθμούς Τιθορέα-Αμφίκλεια-Λιλαία-Μπράλος; 
  8. Επιδοτείται ή όχι από το Ελληνικό Δημόσιο η εταιρία ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να παρέχει δημόσια συγκοινωνιακή υπηρεσία στους σταθμούς της περιοχής του Παρνασσού (Τιθορέα-Αμφίκλεια-Λιλαία-Μπράλος), αλλά και στην περιοχή της Θράκης; Αν επιδοτούνται, γιατί δεν πραγματοποιούνται καθημερινά δρομολόγια, όπως έχει υποχρέωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; 
  9. Επιδοτούνται από το Ελληνικό Δημόσιο τα δρομολόγια τραίνων του βασικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μολονότι είναι δημοφιλή, έχουν ακριβό εισιτήριο και οι επιβάτες έχουν επιλογή μετακίνησης με άλλα ΜΜΜ;   
  10. Σε ποια μελέτη αξιολόγησης του σιδηροδρομικού δικτύου βασίστηκε το Υπουργείο Υποδομών και το Υπουργείο Οικονομικών για να αποφασίσει ετήσια επιδότηση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, κατά την επιδιωκόμενη επέκταση της Σύμβασης Υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (Υ.Γ.Ο.Σ.) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα λεγόμενα «άγονα δρομολόγια» έως το 2035;
  11. Έχει καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο τις αποζημιώσεις για τα ΥΓΟΣ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το έτος 2020; 
  12. Τι συμβαίνει με την πιστοποίηση των ETR-470 και γιατί αυτά επιλέχτηκαν αντί του ETR 485,  που είχε δοκιμαστεί στο Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο  και είχε κυκλοφορήσει με επιτυχία τον Σεπτέμβρη του 2018 στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης; 

Αιτούμεθα να κατατεθούν στη Βουλή:

  • η ισχύουσα Σύμβαση Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές-Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία αναφορικά με την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας σύμφωνα με τον Ν.3891/2010 και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό (ΕΚ) αριθ.1370/2007. Ζητούμε να κατατεθεί το σύνολο των εγγράφων, τα παραρτήματα και οι πίνακες της εν λόγω Σύμβασης, όπως παρατάθηκε και ισχύει σήμερα.
  • το Μνημόνιο Συνεργασίας που συνομολόγησε το Ελληνικό Δημόσιο με την ΡΑΙΝΟΣΕ και που αφορά την επέκταση της Σύμβασης Υπηρεσίας Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΓΟΣ) για 10+5 χρόνια ακόμη, έως το 2035.
  • η μελέτη αξιολόγησης του σιδηροδρομικού δικτύου, βάση της οποίας ο αρμόδιος Υπουργός εξήγγειλε έργα ανάπτυξης ύψους 3.3 δις Ευρώ. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr